• Homosapio

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-08 22:12:40 följande:

Är det att du inte kan just nu pga olika omständigheter eller kan du inte för att du är för rädd för att ta steget överhuvudtaget? Oftast kanske man använder omständigheterna som en ursäkt till att man inte agerar när det egentligen handlar om något annat, att man är rädd för att bli avvisad och sårad t.ex.

Nej, i vilket annat sammanhang som helst så hade jag tagit steget. Jag hade hellre blivit sårad eller avvisad. Hur har du det själv? Hade du tagit steget om det var andra omständigheter i din sits eller är du rädd för att det inte är besvarat eller för att bli avvisad?
  • Homosapio

Plötsligt stod du bara där, igen. Mina tankar hade börjat vila och inte lika intensivt få mig att längta. Längta efter dig, oss, nära... Hösten smyger långsamt inpå och jag kan inte sova, igen. Kom, vi möts på mitten av den bro som sammanlänkar oss i en annan dimension. Kom, om du vågar!

• Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-08-24 08:28:15 följande:

Om du fick välja, hur hade du velat att hon möter dig?

Be om att ses ensamma.

Ta min hand och le...

Eller bara stanna kvar i en blick som säger allt!!! En alldeles för lång blick ...

Vadå som helt som visar vad hon känner.
  • Homosapio
    Anonym (allavetattingenäranonympånätet) skrev 2019-08-24 16:31:38 följande:

Säg det där till henne. Inte till ett forum.

Vad är det värsta som kan hända om hon avvisar dig? Absolut ingenting. Oavsett får du ytterligare en lärdom. Du växer.

Har skrivit till henne, ja, inte så som det står här men att jag gillar henne o.s.v. hur hon tolkat det vet jag inte.
  • Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-08-25 10:21:25 följande:

Men är det att mötas om hon gör det? I min värld är det du önskar snarare att hon tar hela initiativet. Förutom det med ögonkontakten, det skulle kunna vara att mötas utan att faktiskt gå till riktig handling.

Men du verkar ha berättat lite av vad du känner för henne. Mötte hon dig inte i det då? Vad blev reaktionen? Antingen förstod hon inte innebörden av det eller valde att bortse från det om hon inte mött dig i det. Var tydligare om du verkligen vill få svar. Låt henne inte få chansen att inte bemöta ditt försök till att mötas.

Nä du har rätt, jag vill ju att det sker ömsesidigt i det mötet. Jag vill verkligen få svar!

Hur låter jag henne inte få chansen att inte bemöta mitt försök att mötas?

Ge mig förslag? Förklara ...
  • Homosapio

Din vän talade om att du är intresserad och att du har pratat om mig med henne ... Att du är kär i mig ... Varför säger du inget? Gör något! Möt mig ... Risken är stor att jag backar snart och då glider vi varandra utåt händerna. Jag har lovat din vän att inte avslöja henne.

• Homosapio

Okej, ska vi göra klart för varandra en gång för alla hur vi känner?

När vi möts nästa gång, du vet var, du vet när, då möts vi i en blick som vi båda håller kvar alldeles för länge ... En blick som inte ger utrymme för tvivel!

Sker det inte, vet vi båda två att det inte är meningen, oavsett vad vi egentligen känner?

Vågar du så vågar jag allt, vågar bestiga vilket berg som än krävs, vågar riva alls murar som står i vägen ...

Jag vet att du läser här!

• Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-01 22:22:08 följande:

Men alltså, varför tar du inte kommandot och går fram till personen och säger det du känner? Du vet ju redan vad personen känner för dig?

Du vet att detta är en tråd för meddelanden man inte KAN eller VILLL skicka? Vad som skrivs här är kanske inte vad som sägs eller görs i verkligheten ... Önsketänkande kanske? Kanske göra jag det i verkligheten men kanske önskar jag något annat, ett ömsesidigt möte, ett sådant där båda möts på mitten?
  • Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-02 08:42:35 följande:

Fast du skrev i tidigare inlägg att hens vän hade berättat för dig att hen är intresserad av dig ? Så det var lite önsketänkande från din sida?

Nej, det var inte önsketänkande! Det var så! Resten kanske är önsketänkande... att man möts! Att båda vågar! Inte bara en som tar steget utan att det sker ömsesidigt!
  • Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-04 08:19:41 följande:

Du tror hon skulle känna igen dig här? Riskabelt att ropa här när tiden med henne försvinner i verkligheten. Framför Allt när du redan vet vad hon känner. Är det bekvämlighet eller ett riktigt hinder som är anledningen till att du så gärna vill mötas istället för att bara ta tag i det själv? Vet hon om att du är mötbar? annars lär inte mycket ske.

Ja, det skulle hon!! (Utan tvekan!) Riskabelt? Nja, vet inte om jag håller med. Verkligheten med henne försvinner inte för det ... Vet inte riktigt vad och hur du läser in vad jag skriver. Men det spelar ju mindre roll eftersom det inte rör dig. Eftersom vi redan mötts och fortsätter mötas så vet hon nog hur vida jag är mötbar eller ej. Att ta tag i det själv är inget som skrämmer mig! Men jag vill att det sker ömsesidigt, nära, tillsammans ... I samförstånd.
  • Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-04 12:40:13 följande:

Om det inte skrämmer dig, varför inte skapa tillfällen/möjligheter för att det ska kunna ske?

Försöker ju det!
  • Homosapio

Hon vet att jag är mötbar, 100% vet hon det! Och det sker saker i verkligheten!! Små steg, trevande... vi vet båda vad vi känner och vi möts, ömsesidigt, lite lite i taget. Jag väntar den tid som behövs för att båda ska känna att rätt tid är inne. Hon är värd den väntan, vi är värda den! Jag är beredd att vänta i en evighet om det så krävs... Men vi möts, på flera sätt, på rätt sätt, på vårt sätt!

Bara för att jag vet saker betyder det inte att tiden är mogen... Det betyder inte att man faktiskt måste kasta sig in i något utan kan låta det som kanske sker få ske i den takt det sker helt enkelt.

Anonym (Rå) skrev 2019-09-05 17:42:15 följande:

Det är svårt att mötas i samförstånd när det bara är är en som förstår, när det bara är du som vet hur det ligger till med bådas känslor. Om hon är kär i dig som vännen påstår o hon hade vetat att du var mötbar hade du inte behövt vänta längre. Mötet hade redan hänt. Hade hon dessutom läst här o kunnat känna igen dig hade det definitivt hänt. Frågan är varför ett möte i samförstånd är viktigare för dig än den tid du redan hade kunnat ha med henne om du hade agerat själv? Är det inte viktigare för dig att ni möts överhuvudtaget än att ni möts på ditt föreställda perfekta ömsesidiga sätt?

Vad du gör i verkligheten är det ingen som vet. Jag svara bara på det du skriver här. O anledningen till att jag o flera här reagerar på dina inlägg är nog för att du sitter på info som många här hade drömt om att ha o ändå gör du inget åt det. Jag blir nyfiken varför.

• Homosapio
    Anonym (Krasch) skrev 2019-09-05 19:23:05 följande:

Hade jag varit hon du syftar på och fått reda på hur du tänker hade jag inte varit intresserad längre.

Men vi vill ju inte skynda fram något... Vi vill båda två mötas i samförstånd, tillsammans, på djupet. Sen vad hade varit eller inte varit i vår situation hör ju inte hit. Tror ni har spårat ur lite i tråden nu! Syftet är att kunna ventilera SÅDANT SOM MAN INTE VILL/KAN skriva till personen i verklighet. Hon vet vad jag känner, jag vet vad hon känner och vi vet båda att vi star små små steg mot något. Vad något är får tiden utvisa!

Sen tror jag de flesta av er har missuppfattat mina ord kraftigt! Men det är okej...
  • Homosapio
    Anonym (Rå) skrev 2019-09-05 20:12:07 följande:

Du vet att ni vill mötas i samförstånd tillsammans på djupet? Har du pratat med henne om det eller är det bara i ditt huvud det existerar? Du tror inte att det är inbillning och önsketänkt för att DU är kär? Är hon upptagen? Därför du vill att hon ska ta initiativet?

Vi har pratat en del... Nej, det är inte bara i mitt huvud Nej, hon är inte upptagen! Nej, jag vill inte att hon tar initiativet, vi tar stegen tillsammans.
  • Homosapio
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-09-05 21:06:19 följande:

Det låter lite som att du inte riktigt törs? En riktigt man tar för sig och är säker i sig själv.. Hur vet hon vad du känner? Har ni pratat om det eller skickar ni er vän emellan? Hur gamla är ni?

Förlåt för att jag är så på men jag förstår verkligen inte? Hade jag vetat vad mannen som jag är intresserad av känner och vill så skulle jag nog aldrig tveka att ta kontakt? Vad väntar du på? Är det en rädsla som ligger bakom eller vad är själva grejen ?

Ta för dig , innan det är försent? Är hon singel så lär hon ha ögon och öron öppna.. för eventuellt en annan man som tar henne med storm!

Vi är båda kvinnor! Ja, kanske lite rädsla och det är en obevandrad mark!

Vi kanske inte riktigt törs någon av oss? Vi är över 30 om det spelar någon roll? Är det så fel att ta det med små steg? Långsamt? Se var det leder? Låta den ena leda till det andra?
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-06 07:07:16 följande:

Du är medveten om att hon när som helst kan träffa en annan, någon som ger henne starka känslor men inte tvekar en sekund utan gör allt lätt och underbart?

Jag har själv sen jag kom på att jag är bitjej haft otaliga situationer kanske liknande din fast mkt tydligare där det funnits uttalat ömsesidigt intresse men ingen har helt satsat. Men tröttnade helt på allt sånt till slut, träffade istället någon som vet vem hon är och vad hon vill. Inget mer tassande och vägande alls utan bara mkt tydlig jakt på varandra. Kan ju säga att jag håller med den som sa att om jag fått reda på att den jag var kär i tänker som du så hade mitt intresse dött. Kanske är även hon så försiktig som du så att det är ok för henne men för dom flesta så väger handlingskraft och drive mkt tungt. Om hon tvekar så kan det vara så attraktivt att hon faller för charmig målmedvetenhet.

Inget är givet, om hon är intresserad av dig idag så finns det inget alls som säger att hon är det även imorgon.

Förändrar det något för dig att skriva allt detta? Nej. Förändrar det något i min situation? Nej! Det är ju som det är och VI BÅDA VILL NÅGOT, VI BÅDA TVÅ VILL TA DET FÖRSIKTIGT OCH LÅNGSAMT! Vad är ert problem med detta? Bryr jag mig om du tröttnat på något eller inte? Den här tråden är till för att ventilera inte saker man inte vill eller kan skriva. Det är kanske så att jag, vi säger och pratar men just detta jag delat här är sådant som jag inte med dessa ord vill skriva eller säga?

Hon vill ha mig! Jag vill ha henne! Det är uttalat av oss båda... Kan ni sluta tala om för mig vad jag borde eller inte nu? Det är inte syftet här!
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-08 23:56:09 följande:

Tycker inte du ska "internetskrika" för att du får höra andras åsikter här. Om du vill undvika det så kanske du skall välja ett annat forum. Eller helt enkelt skriva på din kammare. 

Var snäll och förstör inte den här tråden för att du tar illa upp. Tycker att den helt klart har ett bra syfte.

Du har många åsikter om andras inlägg här i tråden... Syftet med tråden är bra. Därför använder jag tråden så som den bör göras. Du/ni måste förstå att det finns en verklighet bakom dessa meddelanden här i tråden? Varför inte då visa respekt istället för att tala om hur man själv hade gjort eller hur jag/vi ska göra. Vad jag ska skriva här eller direkt till henne...?

Såklart jag blir ledsen när människor bakom amanuens inlägg hoppar på om att hon kommer hitta någon annan för du vågar inte osv.

Den sammantagna bilden är att vi är i något som är i rörelse, den rörelsen måste få ta den tid den behöver eftersom det är ett känsligt läge. Tror folk missuppfattat det jag skrivit men samtidigt måste det väl vara okej att i tråden ventilera det man inte kan i verkligheten?
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-09-10 10:26:43 följande:

Tänker bara bemöta det här, blir sista jag skriver. 

Det är inget som helst påhoppande, det är en realitet. Om tjejen jag skrivit mycket om här skulle komma till mig imorgon och säga det som jag vet är sant, att hon har känslor för mig så skulle det inte spela någon roll eftersom jag är upptagen av en annan numera. Skulle vara roligt om hon sa det, visst, men det är försent iaf just nu. Man kan bevisligen bli förälskad i en annan även om man redan är kär. 

Men eftersom du säger dig vara nöjd med din situation, att du hellre har känslor på håll än t ex åker på romantisk weekendresa med henne så förstår jag inte riktigt att du tar åt dig av vad anonyma främlingar här anser. Bra att du gjort klart vad du inte tycker är önskvärt men jag tycker att du gjorde det på ett väl ohövligt sätt...lite störande när man lagt energi på att försöka hjälpa dig. Men man tycker att olika saker är ok tydligen.

Lycka till hur som helst.

Att du har tolkat det jag skrivit ohövligt och provocerande är bara ett bevis på vad andra nu även lagt märke till...

Om det rör sig om sann kärlek, på riktigt, så nej då kan man inte ens se efter någon annan. Än mindre bli kär i någon annan. Jag har inte bett om din hjälp och jag skriver inte för att få hjälp med något heller. Det är min erfarenhet och min uppfattning av kärlek som är värd att lägga ner tid på.

Du läser inläggen, tolkar in saker som inte skrivs alternativt saker du själv läser mellan redarens och sen ger du råd/talar om för inläggsskrivaren vad dina åsikter är. Om hen borde eller inte och om inlägget passar sig i denna tråd eller ej.
  • Homosapio

Du behöver bara se på mig, möta min blick och visa att du vill... Du vet likaväl som jag att vi balanserar på gränsen. Ett steg och det kommer gå åt helvete!

• Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-12-21 19:20:32 följande:

Hade det gjort skillnad om du vetat det jag vet? Saker är inte vad dom var förr. Vart står du nu?

Ångrar min kyla och fasad. Jag skyddade mig själv. Och fortsätter att göra det. Jag slits mellan att vilja visa och att spela oberörd och stark. Men jag vill ha och behöver mer, tills dess är muren kvar. Om du vetat, hade det gjort skillnad?

Vad behöver du mer, vad vill du ha för att våga riva din mur?
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!