Anonym (Tankar) skrev 2019-09-10 10:26:43 följande:
Tänker bara bemöta det här, blir sista jag skriver.
Det är inget som helst påhoppande, det är en realitet. Om tjejen jag skrivit mycket om här skulle komma till mig imorgon och säga det som jag vet är sant, att hon har känslor för mig så skulle det inte spela någon roll eftersom jag är upptagen av en annan numera. Skulle vara roligt om hon sa det, visst, men det är försent iaf just nu. Man kan bevisligen bli förälskad i en annan även om man redan är kär.
Men eftersom du säger dig vara nöjd med din situation, att du hellre har känslor på håll än t ex åker på romantisk weekendresa med henne så förstår jag inte riktigt att du tar åt dig av vad anonyma främlingar här anser. Bra att du gjort klart vad du inte tycker är önskvärt men jag tycker att du gjorde det på ett väl ohövligt sätt...lite störande när man lagt energi på att försöka hjälpa dig. Men man tycker att olika saker är ok tydligen.
Lycka till hur som helst.
Att du har tolkat det jag skrivit ohövligt och provocerande är bara ett bevis på vad andra nu även lagt märke till...
Om det rör sig om sann kärlek, på riktigt, så nej då kan man inte ens se efter någon annan. Än mindre bli kär i någon annan. Jag har inte bett om din hjälp och jag skriver inte för att få hjälp med något heller. Det är min erfarenhet och min uppfattning av kärlek som är värd att lägga ner tid på.
Du läser inläggen, tolkar in saker som inte skrivs alternativt saker du själv läser mellan redarens och sen ger du råd/talar om för inläggsskrivaren vad dina åsikter är. Om hen borde eller inte och om inlägget passar sig i denna tråd eller ej.