• Homosapio

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (H..) skrev 2019-02-13 21:13:15 följande:

Du borde verkligen säga de till personen de gäller!

Okej, tackar ödmjukast för din uppmaning ... Ska fundera på saken!
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-02-13 21:42:33 följande:

Nej, det är det kanske inte..;) Fast det kan ju bli många frågor då om alla som kan tänka sig att den dom tänker på finns här skall ställa dom till dig...men jag kan börja :)

Vad skulle jag fråga i så fall som inte outar någon..trixigt. Men: vad äger jag för lite ovanligt som även den här personen jag tänker på även har ägt tidigare?

Jag menade inte att uppmuntra alla att ställa frågor till mig. ;) Hmm om personen utan tvekan borde veta vad du äger som är lite ovanligt så är jag nog inte den du tänker på!
  • Homosapio

En fågel viskade i mitt öra att du pratar om mig med andra ... Vad betyder det ens? Och var jag ska göra av den informationen har jag lika lite aning om som var jag ska eller borde göra av mina tankar på dig.

• Homosapio
    Fringe skrev 2019-02-17 20:20:47 följande:

Dessa fåglar! Sådan finns det ju en del av. Ja du, vad det kan tänkas betyda beror lite på vad personen ifråga har sagt, om det är något särskilt eller bara lite allmänt prat. Vet du vad som sagts? En människa som invaderat ens inre och som upptar ens tankar är väldigt svår att bli av med. Tro mig, jag vet allt om det.

Hopplösa! Jag ville ju inte ens veta ... ;) Jodå, jag vet vad som sagts och jag är smickrad men tudelad, frågan är om hen är medveten om att informationen kunde nå mig eller om det hela är en märklig slump. Jag börjar bli trött på att tänka och fundera och önskar egentligen bara att hen tog ett steg åt något håll och visade lite tydligare om det finns ett intresse.
  • Homosapio
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-17 21:24:16 följande:

Håller med lite, vad har sagts? Visste personen att det skulle nå dig? Tycker det har lite betydelse för vad det betyder egentligen.

Ja, jag vet ju vad hen säger om mig men jag vet inte om hen räknade med att det skulle nå mig! Mest troligt räknade hen inte med det ...
  • Homosapio
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-17 21:21:30 följande:

Var det möjligtvis en kanariefågel? ;)

Haha nej faktiskt inte! Det var en sån där nattaktiv art ... Minns inte namnet på den nu.
  • Homosapio
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-17 23:16:04 följande:

Så om något sägs om dig, var det positivt eller negativt, vad får dig att börja fundera?

Positivt, definitivt positivt! Jag orkade inte fundera så jag frågade den viskande fågeln och hen har inte räknat med att det skulle nå mig, alltså omedveten om vad jag fått veta. Frustrerande eftersom jag nu inte kan sätta fågeln i skiten genom att säga något till hen. Onödigt kvittrande! Men nu vet jag att hen tycker om mig och att hen har ett smärte helvete med att hålla sig på banan i sin känslokarusell. Hehe vi känner likadant och slits båda två mellan känslor och förnuft i en situation som är allt annat än optimal! ;)
  • Homosapio
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-18 17:36:11 följande:

Låter som att du är glad, skönt för dig! :)

Nej, mest frustrerad faktiskt. Jag vill bara låta orden trilla ur mig men det går inte ... Det finns redan vissa som har uppfattat att det är något som inte borde vara. Och jag måste hålla allt tillbaks fast jag inte vill det. Jag går itu ...
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-02-19 18:42:51 följande:

Är du 100% säker på att det inte kan bli något? Besvarad attraktion/kärlek är stort...

Nej, det är jag inte säker på, snarare tvärt om faktiskt!
  • Homosapio
    Anonym (Tankar) skrev 2019-02-19 20:38:24 följande:

Underbart!! Tänkte på att du skrev att du måste hålla allt inom dig?

Vad blir ditt nästa steg?

Ja! Jo, i den här situationen måste jag det eftersom det skulle kunna bli moraliskt fel med en exklusiv relation i helheten sas. Svårt att förklara när man måste gå runt i cirklar haha Det kan bli moraliskt fel om andra uppfattar att vi tycker om varandra eller pratar/umgås privat. Avundsjuka och misstänksamhet ... Mitt nästa steg? Jag vet inte, jag vill se hur pass medveten/omedveten hon är om att hennes känslor är besvarade eller kanske göra det uppenbart för henne utan att vara för uppenbar. Har ni bra tips på hur jag kan göra det?
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-19 20:45:05 följande:

Låter komplicerat, vad gör det om vissa vet, är ni upptagna?

Se svar ovan!
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!