Inlägg från: Anonym (Smaka lite..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smaka lite..)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Homosapio skrev 2019-09-01 21:06:47 följande:

Okej, ska vi göra klart för varandra en gång för alla hur vi känner?

När vi möts nästa gång, du vet var, du vet när, då möts vi i en blick som vi båda håller kvar alldeles för länge ... En blick som inte ger utrymme för tvivel!

Sker det inte, vet vi båda två att det inte är meningen, oavsett vad vi egentligen känner?

Vågar du så vågar jag allt, vågar bestiga vilket berg som än krävs, vågar riva alls murar som står i vägen ...

Jag vet att du läser här!

Men alltså, varför tar du inte kommandot och går fram till personen och säger det du känner? Du vet ju redan vad personen känner för dig?
  • Anonym (Smaka lite..)
    Homosapio skrev 2019-09-02 06:02:41 följande:

Du vet att detta är en tråd för meddelanden man inte KAN eller VILLL skicka? Vad som skrivs här är kanske inte vad som sägs eller görs i verkligheten ... Önsketänkande kanske? Kanske göra jag det i verkligheten men kanske önskar jag något annat, ett ömsesidigt möte, ett sådant där båda möts på mitten?

Fast du skrev i tidigare inlägg att hens vän hade berättat för dig att hen är intresserad av dig ? Så det var lite önsketänkande från din sida?
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym (Splittrad) skrev 2019-09-02 16:32:10 följande:

Det är en väldigt liten sannolikhet att någon av er är den jag tänker på. Är bara här för att skriva av mig de tankar jag går runt med.

Tänker precis samma. Högst osannolikt.

Men varför är det snart för sent för dig? Det är ju aldrig försent för något om man verkligen vill något ?
  • Anonym (Smaka lite..)
    Homosapio skrev 2019-09-04 11:32:04 följande:

Ja, det skulle hon!! (Utan tvekan!) Riskabelt? Nja, vet inte om jag håller med. Verkligheten med henne försvinner inte för det ... Vet inte riktigt vad och hur du läser in vad jag skriver. Men det spelar ju mindre roll eftersom det inte rör dig. Eftersom vi redan mötts och fortsätter mötas så vet hon nog hur vida jag är mötbar eller ej. Att ta tag i det själv är inget som skrämmer mig! Men jag vill att det sker ömsesidigt, nära, tillsammans ... I samförstånd.

Om det inte skrämmer dig, varför inte skapa tillfällen/möjligheter för att det ska kunna ske?
  • Anonym (Smaka lite..)

Okej nu var det länge sedan jag såg dig. Kom förbi mig i morgon på jobbet, Så kan vi prata lite och titta på varandra och njuta av varandras sällskap?

• Anonym (Smaka lite..)

Det låter lite som att du inte riktigt törs? En riktigt man tar för sig och är säker i sig själv.. Hur vet hon vad du känner? Har ni pratat om det eller skickar ni er vän emellan? Hur gamla är ni?

Förlåt för att jag är så på men jag förstår verkligen inte? Hade jag vetat vad mannen som jag är intresserad av känner och vill så skulle jag nog aldrig tveka att ta kontakt? Vad väntar du på? Är det en rädsla som ligger bakom eller vad är själva grejen ?

Ta för dig , innan det är försent? Är hon singel så lär hon ha ögon och öron öppna.. för eventuellt en annan man som tar henne med storm!

• Anonym (Smaka lite..)
    Försöker mitt bästa skrev 2019-09-08 22:33:11 följande:

Jag tycker om dig mer än vad jag önskar. Jag är inte dum och jag förstår var du står. Därför behöver jag få lite distans och jag kämpar med att försöka hålla den. Det är så otroligt svårt då minsta lilla tecken från dig river ner den mur som jag börjat bygga. Det är så otroligt svårt att hålla distansen när du skickar signaler som jag vill ha. Längst där inne vet jag att det är tillfälligt och jag gör mig själv en otjänst varje gång. Du är inte bra för mig i längden och därför behöver jag stålsätta mig och vara stark. Förlåt!

Något som jag verkligen kan relatera till. Det är otroligt tufft och svårt. Känner mig patetisk som trånar efter en man på detta sätt.. Jag tror att jag måste detoxa. Det blir varken bättre av att jag sitter här och skriver ut mina känslor och "söker upp honom" för att få en glimt av den som fick mitt hjärta att plötsligt börja bulta. Jag tror jag behöver en paus, för det lär aldrig hända och jag bör nog sluta upp med detta! Mitt hjärta eller sinne mår inte bra av att ständigt tänka och reflektera kring situationen.
  • Anonym (Smaka lite..)

Jag tror att allt är en inbillning. Jag vet att det inte var så men jag förstår att du inte vill ta det längre än så här.. Jag tänker inte vänta. Jag ger upp nu och försöker gå vidare med mitt liv.

Jag orkar inte längre tänka, vänta och hoppas på att det ska hända något. Du har gjort ditt val.. hoppas du är nöjd över ditt val!!

• Anonym (Smaka lite..)
    Son94 skrev 2019-09-19 14:25:54 följande:

Man blir nyfiken.

Vad blir du nyfiken på?
  • Anonym (Smaka lite..)
    Son94 skrev 2019-09-19 19:13:44 följande:

Relation som inte gått vägen?

Ja relation och relation. Platonisk kärlek snarare.. Inget som vi sagt eller gjort utan bara kännt möjligtvis. Jag vet att han kännt något .. men att det stannar där.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!