• Homosapio

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Samvetskval) skrev 2019-02-26 20:32:09 följande:

Hen har visat en hel del intresse, det är jag övertygad om. Och det har jag också, tror jag. Det tar tid att ta reda på om något är på riktigt och i en situation som är allt annat än optimal finns inte riktigt utrymme för den tiden eller för att ens ta reda på det. Närmanden av olika slag kan göras men jag vet inte om det kommer leda någonvart eller enbart spä på denna lek ännu mer och resultera i att fantasier byggs upp, som är just fantasier å inget annat. Tillslut måste ju någon ta steget å berätta om sina känslor om det ska leda nånvart. Så att man kan ha något att gå vidare från på något sätt.

Varför tar du inte det steget? Vad finns det för hinder? Och om steget inte kan tas så är det väl ändå bättre att visa sitt intresse och underhålla det som finns och känns än att bara kasta bort det. Tänk om det faktiskt är på riktigt ...
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-01 07:31:07 följande:

Vad fan pågår inom dig? Vad håller du på med? Dölj allt du kan men framför mig är du naken. Jag ser varenda skiftning i ditt kroppspråk, hör varenda tonläge i din röst. Inte för att jag vill, utan för att det bara är så.

Jag vet inte heller vad jag vill men jag vet att jag vill se vad detta är för det känns så stort och enda sättet är genom att erkänna, lära känna, på riktigt, utan ursäkter och utan att linda in det i annat. Läget är som det är. Vi båda vet det. Detta blir bara pinsamt. Jag börjar mer och mer förakta dig för hur du beter dig. Är förbannat trött på detta, och snart på dig. Jag vill prata, nu, ärligt och på riktigt. Snälla, jag går sönder av alla tankar..

Prata med människan då? Innan du går sönder ...
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-03 13:30:11 följande:

Oj?Det är inget initiativ jag vill ta. Tycker att man öppnar sig ömsesidigt och säger som det är. Eller som i detta fallet just nu, att personen kliver fram för att det ska vara värt för mig att titta närmare på. Finns inte drivet från motparten tror jag det ändå kommer falla platt i slutändan för min del. Är inte intresserad av tafatthet. Vill inte heller pressa någon till något som inte känns bra för den. Jag varken vill eller bör ge bekräftelse i denna situationen och jag behöver heller inte någons bekräftelse som inte betyder något på riktigt.

Att själv vara passiv känns som det enda rätta och möjliga i situationen åt alla håll. Men det är frustrerande att känna något jag inte borde känna och inte borde tänka. Detta är min lilla patetiska ventil. Svårt att förklara utan att förklara...dela gärna dina tankar om du vill.

Ja, jag förstår att det är svårt att förklara utan att förklara ... Men kan personen kliva fram i er situation då? Du skriver att du inte bör ge bekräftelse i situationen men är du beredd att se vad det är om hen tar ett kliv då? Varför borde du inte känna något? En känsla kan aldrig vara fel tänker jag men inte alltid okej att agera på vad man känner såklart. Du skriver om tafatthet och att inte pressa osv det kan jag förstå men hur ska personen veta om det är okej att visa om hen känner något om du är helt passiv? Hur tänker du dig personens kliv framåt?
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-03 20:16:21 följande:

Jag är definitivt beredd att se vad det är och bekräfta om personen tar ett kliv men i så fall behöver jag en väldigt tydlig hint om att personen vill det. Jag har inte varit passiv, jag tror jag har varit tydlig. Jag hoppas det. Men kanske är personen bara ute efter bekräftelse. Då vill jag inte spä på det.

Det är svårt att veta hur någon annan uppfattar ens handlingar. Kanske är jag också tafatt och svår att läsa. Hur gör man det tydligt för någon att ett riktigt intresse finns när man inte bara kan säga som det är? Lite omöjligt. Därav vill jag snacka. Men det initiativet vågar och vill jag definitivt inte ta utan den tydligaste av tecken på att personen vill detsamma.

Hur har du visat ditt intresse? Såg att du skrivit innan att du gjort något slags försök att träffa personen tidigare? Eller tolkade jag det fel? Ja, hur visar man det ... Svårt att svara på. Har ni gemensamma intressen kan du ju prata om det. Fråga om personen vill följa med på något du vet att hen är intresserad av? Blickar kan ju avslöja en hel del ... Är det en man eller kvinna? Lättare att ge tips och tankar eftersom signalerna skiljer sig en del mellan könen.
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-03 21:15:49 följande:

Tack men jag fiskar egentligen inte efter att få tips på flirtstrategier och jag vill inte gå in på detaljer här. Det var väl mer en retorisk fråga.

Du själv då? Du är också i någon mer eller mindre besvärlig sits har jag förstått?

Okej. Ja, fast jag tror mig veta att hon är intresserad så mitt dilemma är just hur jag ska klara av att hantera detta utan att kunna prata med henne om det. Tvärt om här, hon måste vara den som tar ett steg i den här situationen. Hon måste avgöra om det är okej eller inte. Visar hon att det är okej så kan jag ta nästa steg.
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-03 21:48:01 följande:

Aha! Vad hade gjort att du hade känt att du fick grönt ljus då? Tror du hon uppfattat att du är intresserad? Hon kanske inte heller vågar för att du inte är tillräckligt tydlig. Varför kan du inte ta steget om du nu tror dig veta att hon är intresserad?

En ny invit eller ett uppenbart uttalande om att vilja ses och göra något ihop (gemensamma intressen), utanför sammanhanget vi är i hade nog fått mig att bli säker på att hon vill något på riktigt. Hon anar helt säkert eller kan säkert tro att det kan finnas ett ömsesidigt intresse men det är nog inte helt lätt eftersom jag nog är ganska svår att tolka i detta. Jag kan inte vara annat än neutral men försöker självklart möta med blickar när tillfället tillåter det. Hon sitter helt klart på makten att bestämma om att ses i annat sammanhang. Därför står jag där jag står ...
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-04 08:20:59 följande:

En ny invit? Har hon bjudit in till något tidigare?

Tror du att hon ens kan ta ett steg i detta läget om du måste vara neutral? Jag vet ju inte din situation men är det möjligt för dig att bjuda in till eller hintar om att du vill ses utanför ert sammanhang utan att säga det rakt ut för att få henne att kliva fram?

Om det ändå fanns något sätt att vara tydlig utan att vara det..

Ja, det kan man nog säga att hon har eller öppnat upp för möjligheten och visat viljan att ses. Men i det läget var det svårt för mig att avgöra om hon verkligen menade det eller bara försökte vara trevlig. Hon skulle ganska enkelt kunna ta ett steg om hon vill och anser att det är värt det. Nja, jag kan inte och vågar inte riktigt bjuda in eller ge hintar på det sättet så att det blir uppenbart för henne då det lätt skulle kunna bli uppenbart för flera och det är inte en sits jag vill sätta henne i om hon nu inte vill det eller tycker att det känns okej.
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-04 19:28:39 följande:

Du visste inte då men vet nu att hon menade något mer än att bara vara trevlig när hon öppnade upp för möjligheten att ses? Vad mer för tecken behöver du?! :) Då har hon ju redan tagit steget som du söker?

Kanske är det din tur att sänka garden även om det finns en risk för att göra bort sig. Du kan ju vinna en hel del på det ändå...Hon lär ju också känna sig dum om hon har försökt visa intresse men utan att lyckas.

Jag kan ju ha tolkat något du skrivit fel iofs.

Fortfarande svårt att veta om hon var/är seriös eller inte i den sitsen det var och hur det sades. Behöver något tydligt som en direkt fråga om att följa med på något/hitta på något. Eller uppenbara ord som -Jag hade tyckt det var kul att lära känna dig mer/Jag följer gärna med dig. Jag har sänkt garden, jag har sänkt den mer än jag brukar göra för andra ... Det verkar inte som hon känner sig dum och som sagt jag vet ju inte om det var ett försök att visa intresse eller ett försök att vara allmänt trevlig. Jag är kanske blind?
  • Homosapio
    Anonym (Poem) skrev 2019-03-05 16:08:18 följande:

Homosapio varför analysera om det var en seriös antydan eller inte, du fick en invit. Du får handla på den och utgå ifrån att den var äkta och välmenande. Jag som tjej skulle inte bjuda in till något om jag inte haft ett intresse eller om jag inte ville att den andre skall ta ett intiativ tillbaka, det går alltid att linda in en fråga, som man oftast gör för att göra det lätt för sig själv och slippa känna sig dum vid ett avvisande.

Du kan antyda på något ni talat om tex. du den där glassen du snackade så gott om, vill du ta den med mig imorgon? Enkelt att tacka nej och enkelt att skratta åt om du misslyckas, eftersom att glassväder inte är på tapeten egentligen. Våga lite nu. Kram

Poem ... Tiden har gått sedan dess. Som att ta upp något som för längesedan förmultnat och tro att det är ätbart. Nej, analys är helt klart trist men ändå är det analyser jag lever för och älskar på något märkligt vis. Jag analyserar sönder det här ... Så till den grad att jag själv går sönder. Dags att ta på sig igen, skydda mitt inre och stänga av känslorna. Det här är inte bra, det känns för mycket, för starkt, för svårt. Jag har aldrig tidigare känt så här djupt för någon och jag har aldrig tidigare blivit så stum, så stillastående, så handlingsförlamad. Det kan kosta mig livet att fortsätta, naken och sårbar, när allt som händer är ingenting. Jag ska våga lite mindre nu. Backar långsamt tillbaka, bygger nya murar att ta skydd bakom men står beredd med släggan, om hon dukar upp, bjuder in eller öppnar upp. Kram
  • Homosapio
    Anonym (Fridlyst) skrev 2019-03-08 20:54:39 följande:

Kändes som du vände lite drastiskt där mellan att vilja vara öppen och visa intresse till att låsa dig helt. Något som hände eller är det bara tankarna som spökar?

Även om du under en tid har sänkt garden är det inte alls säkert att hon har uppfattat det eller ens vågar tro att du menar något mer än att bara vara trevlig. Om du nu bygger upp murarna igen men är beredd på att rasera dem om hon kliver fram. Kommer du inte ändå alltid vara där, med henne i dina tankar? Är det inte mer värt att veta vart hon står för att inte lägga en massa onödig tid och energi där den inte hör hemma och där man inte får den energin tillbaka? Tycker du bör överväga att våga ta det där klivet för en riktning du tror på i livet även om det kan bli pannkaka av alltihop. Det är ju du som går miste om henne om du inte agerar om intresset är ömsesidigt.

Men jag tror jag känner igen den känslan du har. Att det känns så mycket att man inte kan röra ett finger utan att avslöja allt man har i tankarna och i hjärtat. Och rädslan över att kliva över en gräns som inte är ok eller inte önskas av den andra.

Jag vet varken ut eller in just nu! Tror det är en känsla och tankar som spökar. En bisarr vanmakt över att vilja men inte kunna. Genomlider alla helvetets kval ... I det här sammanhanget är jag maktlös (steglös) helt enkelt. Jag vill inte bygga murar men just nu ser jag inte hur jag annars ska orka möta henne. Problemet är väl att hon raserar allt jag bygger i samma stund jag möter hennes blick.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!