Anonym (Poem) skrev 2019-03-05 16:08:18 följande:
Homosapio varför analysera om det var en seriös antydan eller inte, du fick en invit. Du får handla på den och utgå ifrån att den var äkta och välmenande. Jag som tjej skulle inte bjuda in till något om jag inte haft ett intresse eller om jag inte ville att den andre skall ta ett intiativ tillbaka, det går alltid att linda in en fråga, som man oftast gör för att göra det lätt för sig själv och slippa känna sig dum vid ett avvisande.
Du kan antyda på något ni talat om tex. du den där glassen du snackade så gott om, vill du ta den med mig imorgon? Enkelt att tacka nej och enkelt att skratta åt om du misslyckas, eftersom att glassväder inte är på tapeten egentligen. Våga lite nu. Kram
Poem ... Tiden har gått sedan dess. Som att ta upp något som för längesedan förmultnat och tro att det är ätbart. Nej, analys är helt klart trist men ändå är det analyser jag lever för och älskar på något märkligt vis. Jag analyserar sönder det här ... Så till den grad att jag själv går sönder. Dags att ta på sig igen, skydda mitt inre och stänga av känslorna. Det här är inte bra, det känns för mycket, för starkt, för svårt. Jag har aldrig tidigare känt så här djupt för någon och jag har aldrig tidigare blivit så stum, så stillastående, så handlingsförlamad. Det kan kosta mig livet att fortsätta, naken och sårbar, när allt som händer är ingenting. Jag ska våga lite mindre nu. Backar långsamt tillbaka, bygger nya murar att ta skydd bakom men står beredd med släggan, om hon dukar upp, bjuder in eller öppnar upp. Kram