Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Beskriv gärna vad som hände...?
Inte omöjligt att ni gjorde ;)
Beskriv gärna vad som hände...?
Inte omöjligt att ni gjorde ;)
Det gjorde den sannerligen och jag gick igenom en moets målning för att hitta en vallmofrö i ett stort rödprickigt vallmofält ;) ..blev tyvärr inte klokare av det!!
För att man inte blir påmind av inget, man vet inte längre vad man missar. Och man har lättare att koncentrera sig på de andra som finns redo i periferin, de som kan vara alternativ till den man eventuellt inte kan få.
Vet inte om det alltid måste göra ont men enligt min erfarenhet blir det ofta så när man blivit intresserad bortom en viss punkt. När man väl är gift och äger mycket tillsammans så har jag svårt att se att det är så lätt att ändra på det oavsett vad man känner. Tänker jag fel här tycker du?
Ja..så är det ju. Men tänker att man kan försöka avleda och distrahera sig själv om det behövs. Och jag tror att det verkligen kommer att behövas framöver.
Det beror på hur man resonerar..jag tänker ju helt så att det är ett enkelt val, att följa den där känslan - att det som känns bortom det vanliga skall man lyssna på. Tror att den här personen är sann mot sig själv i en väldigt ovanligt hög grad, det är en av de sakerna jag är såld på.
Det kan vara helt på riktigt, man kan vara helt orädd men när det finns andra viktiga saker att ta med i beräkningen så är det inte samma balansräkning som gäller. Vet att jag är krass :(
Det låter ändå som om du då har kommit fram till ett beslut, även om det är ett svårt att fatta. Det där är ju själva definitionen av mod, att vara rädd men ändå kunna genomföra det man innerst inne vill, respekt åt dig!
Hur skall du ta reda på hur personen känner för dig? Själv så har jag kommit fram till att jag har kommit till den punkten att jag inte har så mycket att förlora på att berätta hur jag tänker. Det känns ändå såpass illa efter jag träffat hen att jag inte är säker på att ett negativt svar skulle vara sämre. Fast jag kan ju ha fel men det är ändå dumt att vara feg...;)
Intressant att du känner så, att det är något speciellt. Det lär ju vara värt att utforska på ett bra sätt...
Visst hade det varit bra att kunna stänga av bara, kan säga att jag verkligen har försökt på alla sätt men det har funkat skrämmande dåligt. Fast om den här känslan biter sig fast så, det skulle kunna tyda på något.
Om det känns som det är menat, för vem är det då moraliskt fel?
Så den här beroendeställningen kommer att ändras med tiden? Kan den andra personen berätta om sina känslor, är det ok åt andra hållet?
Tänkte att du menade att du är gift t ex och att det därför skulle vara fel att prata om känslor för en annan.
Du går förbi ... Och jag kommer på mig själv med tankar jag så många gånger försökt slå bort.
Jag blir inte klok på dig ... Vet liksom inte riktigt var jag ska göra av dig eller att du ständigt stör mina tankar! Jag vet faktiskt inte ens var jag ska göra av mig själv heller mellan varven. Jag vill bara ge upp och sluta så jag slipper slitas mellan en evinnerlig längtan och ett absurt hopp om att du kanske kanske längtar efter att hålla om, hårt och nära, naket och på riktigt. Jag vill ha dig, rakt upp och ner, med fel och brister, vackert, ärligt och på riktigt, villkorslöst.
Jag vet att en annan tid kommer och att läget inte är helt optimalt just nu. Jag vill att du ska veta att jag står tålmodigt där jag står om du vill att jag väntar?
Outa dig! Säg nåt som bara ni två känner till. Livet är för kort :)