Inlägg från: Anonym (Golfbruden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Golfbruden)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Det här med ex och vänskap är ett trixigt kapitel - kan man vara vän med någon som man mest velat slita kläderna av? Vänner tycker man om som personer, ett ex som har en annan uppfattning av hur man ska bete sig mot andra än man själv har, hur skulle den förvandlingen ske, magi? Kan samma person vara en dålig partner men en bra vän? 

Så många frågor men är svaren ens intressanta. När det finns så många andra människor att lägga tid på.

• Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-14 12:30:30 följande:
    Det där med att vara vän med ett ex. eller en vän som en är kär i eller tänd på, det är svårt att få det till något bra. Men om alla attraktiva känslor är borta mellan båda, så kan man nog fortsätta som vänner.
    Ja, det är ju det. Har inte den typen av känslor för vänner men här finns det fortfarande den där attraktionen hos mig. Saknar personen, dock lär det funka dåligt om man fortfarande har starka minnen av det intressantare slaget :)
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Over again) skrev 2024-04-15 14:18:45 följande:
    Precis, om det inte är ömsesidigt är det nog bäst att låta bli.
    Det kan säkert vara ömsesidigt fortfarande men jag gjorde slut av goda anledningar, dom lär fortfarande finnas kvar. Och nu var det vänskap jag funderade över.
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (PrivacyTerms) skrev 2024-05-10 22:37:45 följande:

Jag förstår att du gjorde det valet du gjorde och jag uppmuntrade dig till det. Det har varit outhärdligt för mig, har ångrat allt jag bad dig om och istället längtat som att det inte fanns något annat alternativ,  men det börjar bli bättre nu. Tydligen är de distraktioner jag gör helt rätt och jag börjar inse återigen att vi inte är rätt för varandra. Jag börjar trivas i det nya. Samtidigt är jag besviken, men kanske mest på naiviteten hos mig. Tänk vad kärlek är ett märkligt och magiskt fenomen

Det är ju så att dom beslut man fattar får konsekvenser man behöver vara helt klar över bortom tvivel när man gör dom. Det kan förvåna mig att man släpper människor utan att vara beredd att fixa saker som går att ändra eftersom det är definitivt och ingen väg finns tillbaka när steget väl är taget. Man kan resonera att det kommer nya, för det gör det ju hela tiden. Det är bara det att riktig kärlek och stark attraktion är sällsynt och det kan vara bra att testa det när det väl presenterar sig. Livet går dock vidare ändå som tur är.

Visst är kärlek oerhört märkligt och rätt magiskt ja.
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (dra åt h-vete!) skrev 2024-05-13 18:50:14 följande:
    Fast hur långt ska man gå innan man släpper taget? Innan man inser att även om man ändrar allt så blir det inte bra? När det inte finns något kvar av ursprungspersonen? 

Min relation skulle absolut gå att fixa men med resultatet att det som är "jag" inte finns kvar. Är det verkligen kärlek att vilja ändra på någon så pass?
    Inte särskilt långt säger jag. Men respekt för andra och vilja att kommunicera kommer man ändå att behöva ha i varje relation som är något värd, det tar en långt. Finns inte det hos båda så är det lika bra att lägga ner. Då bör man inte beklaga sig heller när man valt att inte ha en person i sitt liv längre. Behöver inte vara att man är den som avslutat utan att man uppfört sig så att beteendet i sig är ett avslut. Snacka är oerhört lätt, handlingar är vad som visar vad man verkligen tycker.
  • Anonym (Golfbruden)
    1omtänksam skrev 2024-06-05 02:48:26 följande:

Det ljusnar ute och mörkret har dragit förbi. Fåglarna sjunger så vackert utanför det halvöppna fönstret. Vem är det dom sjunger så vackert för?Vem vill dom ge hopp? Tröst och glädje? Dig? Mig? Oss alla?
    Det hjälper mig iinte. Längre. Allt det vackra försvinner. 

Vet du. Den här världen gör mig ledsen. Förutom krig och andra eländen överallt är många människor kalla och oärliga.  Jag kan inte lysa i den här världen längre. Men jag har alltid gjort så gott som jag har kunnat. Alltid försökt att vara hjälpsam och ödmjuk. Men orkar inte så mycket längre. All kraft, allt mod och driv har liksom försvann i mig. Allt det jag trodde på verkar inte finnas. Allt är lögner, yta. Eller drömmar, fantasier och illusioner. 

När morgonen så är här vill jag inte längre vara här. Har gråtit floder såsom jag aldrig gjort förut. Saknar dig  men vet knappt vem du är. Eller ens vem jag själv är, eller vem jag blivit. 

Ibland är livet tungt. Det bästa som jag tycker är att omge sig med människor som vill en väl och som aldrig spelar spel. Avstånd till dom som inte är bra för en är vad som hjälper snabbast när det gäller sånt här. Och att du är öppen för dom som har genuin omtanke om dig. Det finns många bra människor, råkar man ut för någon som inte har samma syn på hur man ska bete sig mot andra så blir man mer uppmärksam på liknande i framtiden, det är bra.
  • Anonym (Golfbruden)
    1omtänksam skrev 2024-06-05 21:54:58 följande:
    Hej Golfbruden! Tack du också, för kloka insiktsfulla ord! 🙏❤️ Jag minns.hur du kommunicerat förut med mig. Du skriver alltid lika fint till mig. Du har också rätt i allt du skriver. Att en ska omge sig med vill en väl och som inte spelar spel med en. Det en kan lära av, är ju också det du skriver: att en kan bli uppmärksam på liknande, och att en genom det tidigt kan se tecken på spel, lögner och manipulationer osv, och att en lär sig att "bygga en mur" kring sig själv och därmed hålla människor som inte vill en väl utanför sig. Skydda sig själv. Hålla sig till bra och lojala, ärliga människor. Tror livet ger en ständiga utmaningar att hantera och att en lär sig av misstag på samma sätt som du beskriver. 

Var rädd om dig! 
    Ska bara skriva en till reflektion. Jag får säga att jag har en del bekanta som har såna där drag som vi pratar om här, men då kan man hålla dom utanför sitt hjärta så att säga. Jag kan bli underhållen men inte släppa in dom, jag vet att dom gillar att charma och är vana vid att kunna vinna över andra. Just därför kan jag tycka att det är kul att låta dom försöka men jag är inte mottaglig. Bara en tanke. Alla behöver inte bli ens bästa vän eller mer. Till det väljer jag genuina människor.
  • Anonym (Golfbruden)

@1omtänksam: nu är tråden kanske inte menad för feedback men har några fler tankar om vad du beskriver. Det du känner kommer att gå över med tiden, sen kommer det inte att beröra dig mer än som ytterligare en erfarenhet. 

Ibland är man mottaglig för vissa människor, min erfarenhet är att man ska fylla upp sig själv så att man kan se klart, inte ha ouppfyllda behov. En del har med ett slags kärleksberoende, dom gillar att samla på skalper som dom har noll intention att gå vidare med. Det tyder på en egoism man inte vill ha nära sig, att dom kan skada andra har ingen/inte stor betydelse. En normal reaktion när man märker att nån tycker om en är att direkt sluta göda om man ser att det inte finns en framtid, man är tydlig för att skona den andre. En rak omsorg.

När du träffar den person som är allt det hon var fast med rätt besvarade intentioner mot dig så kommer du att se skillnaden, hur blekt det du fick egentligen var. Det låter hårt ser jag men det är så jag tänker.

• Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-14 18:42:58 följande:
    Back to school grammatiken för helv...
    Du kan hänga med på samma genomgång i så fall. Alla har ju inte svenska som modersmål :)

Eller så kollar du ip-nummer och ser att det är någon som skriver dåligt med vilje ibland...?
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Urban) skrev 2024-09-15 09:26:17 följande:
    MAN GÅR VÄLDIGT MKT OCH DÄRFÖR BLIR DEN SNYGG JA.

Varför undrar du?
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-15 13:51:16 följande:
    Om man e väldigt intresserad så e de bara köra netstat o pinga alla aktiva anslutningar här så ser man ip. Dedär e bara ett troll tar andras nick o härmar andra. Undrar bara vad man får ut av de sen vet ja vilja som sitter med dubbla konton. Märkligt beteende bara o kanske inte helt friskt men men.
    Mm, det kan hända att jag gör en dag faktiskt.

Ja, det är minst sagt märkligt. Inte friskt nej.
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2024-09-28 15:25:05 följande:
    Skulle kunna vara, men tyvärr lär jag nog aldrig bli kär igen..vågar nog inte det
    Kan du styra det? Eller menar du att det inte händer om du inte vill. Om det finns ett sätt så vill jag gärna veta :)
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Over again) skrev 2024-09-29 13:46:38 följande:
    Kan bara tala för mig, men känner jag att jag börjar känna för mycket för någon, så flyr jag. Det är mitt sätt att hantera det, tyvärr har jag sårat människor pga. det. Men det är för att jag själv inte ska få chansen att bli sårad igen.
    Hmm..vet inte om jag kan funka så tyvärr. Har precis avslutat min senaste relation, har en förmåga att alltid träffa på nån ny. Vilket jag har noll lust med just nuSpöke
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Enigma) skrev 2024-09-29 19:32:58 följande:
    Du får hitta ditt sätt vissa flyr vissa stänger av helt precis som jag gör och för mej funkar de.
    Det är något som du bara kan av dig själv gissar jag? Bara en sorts mental blockering. Om jag tänker på hur trött jag är på förhållanden så kanske det skulle kunna funkaObestämd
  • Anonym (Golfbruden)
    Anonym (Over again) skrev 2024-09-30 01:01:22 följande:
    Jag hade en lång period då jag inte hade några känslor alls, mer än ett sinnestillstånd. Inget som jag kunde styra över, utan jag blev så efter att jag fick hjärtat krossat. Jätteskönt men man lever bara i nuet då.
    Aha. Jag får se vad som sker, kanske att jag har "turen" att det händer. Lite känslokyla skulle vara en riktigt skön omväxling för mig Drömmer

Tack! 
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!