Anonym (PrivacyTerms) skrev 2024-05-10 22:37:45 följande:
Jag förstår att du gjorde det valet du gjorde och jag uppmuntrade dig till det. Det har varit outhärdligt för mig, har ångrat allt jag bad dig om och istället längtat som att det inte fanns något annat alternativ, men det börjar bli bättre nu. Tydligen är de distraktioner jag gör helt rätt och jag börjar inse återigen att vi inte är rätt för varandra. Jag börjar trivas i det nya. Samtidigt är jag besviken, men kanske mest på naiviteten hos mig. Tänk vad kärlek är ett märkligt och magiskt fenomen
Det är ju så att dom beslut man fattar får konsekvenser man behöver vara helt klar över bortom tvivel när man gör dom. Det kan förvåna mig att man släpper människor utan att vara beredd att fixa saker som går att ändra eftersom det är definitivt och ingen väg finns tillbaka när steget väl är taget. Man kan resonera att det kommer nya, för det gör det ju hela tiden. Det är bara det att riktig kärlek och stark attraktion är sällsynt och det kan vara bra att testa det när det väl presenterar sig. Livet går dock vidare ändå som tur är.
Visst är kärlek oerhört märkligt och rätt magiskt ja.