• Andiie87

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Anonym (Tänkeren) skrev 2019-01-21 18:42:49 följande:
    Jag må vara amatör och svamla men om man inte förstår djupet i Poems poesi så bör man vara tyst.
    Men för att vara rättvis så krävs det en mycket hög IQ för att förstå hans poesi. Visdomen är extremt svårfångad, och utan en förståelse teoretisk fysik så missar man det fullständigt. Det är också Poems nihilistiska åskådning, som är sammanflätad i poesin- hans personliga filosofi är till stor del taget från Narodnaya Volya litteratur, exempelvis. Sanna beundrare förstår de här sakerna; de har den intellektuella kapaciteten att verkligen uppskatta djupet av hans poesi, att inse att det inte bara är vackert- utan att de säger någonting djupt om LIVET. Som en konsekvens är folk som kommer in i tråden och klankar ner på Poems poesi sannerligen idioter- givetvis skulle de inte uppskatta, exempelvis visdomen i Poems existentiella slagord "Jag möter dig, om du bara visar dig." som i sig själv är en kryptisk referens till hans beundrare. Jag flinar just nu när jag föreställer mig en av dessa korkade dumskallar klia sig i huvudet av förvirring medan Poems geniala poesi breder ut sig över deras skärmar. Vilka dårar... jag tycker synd om dem.
    Du blir inte en bra poet bara för att du har ord du kan använda.

Ser enbart två alternativ:

1. Tänkaren och Poem är en och samma person, och lider dessvärre troligen av en psykos iom ryckvisa poetiska texter med brist på meningsinnehåll.

2. Tänkaren har en fantastisk känsla för ironi.
  • Andiie87
    Anonym (Tänkeren) skrev 2019-01-21 22:45:29 följande:

Jag föreslår att du läser mina tidigare inlägg här i tråden innan du kritiserar mina texter för brist på meningsinnehåll.

Du har noll koll, en bollkalle med kass kontroll. Texter utan innehåll, bollar utom synhåll. Ditt jobb är att fästa banderoll och fånga tennisboll... verkar leka att du har någon poetisk chefsroll. 

Det var ju som sagt Poems texter jag diskuterade, var detta ett avslöjande från din sida avseende alternativ 1???? förresten hade en sann intellektuell troligen vare sig kallat sig själv för intellektuell eller känt behovet av att hävda sig själv.
  • Andiie87
    Anonym (Tänkeren) skrev 2019-01-21 22:45:29 följande:

Jag föreslår att du läser mina tidigare inlägg här i tråden innan du kritiserar mina texter för brist på meningsinnehåll.

Du har noll koll, en bollkalle med kass kontroll. Texter utan innehåll, bollar utom synhåll. Ditt jobb är att fästa banderoll och fånga tennisboll... verkar leka att du har någon poetisk chefsroll. 

Återigen, mitt huvudmotiv är att ta tillbaka tråden till sitt forna syfte. Det går att starta en egen tråd för poesi och diskussion om poesi.
  • Andiie87
    Anonym (honeybum) skrev 2019-01-22 12:46:39 följande:

You are a good ache to my body <3

I can't live without it, I can not live without looking in your eyes from time to time <3

There is calmness there, a kind of soothing feeling... That I am home with you <3

Känslan av att känna sig hemma hos någon, den är ta mig fan oslagbar ???? men tyvärr så verkar livets realism inte alltid bädda för att man får den möjligheten. Men kanske säger det snarare något om vår inre längtan. Så även om det inte blir en verklighet, att man får vila hos någon man känner sig sådär hemma med, kanske det går att lära sig något om sig själv och varför det finns ett sådant begär.
  • Andiie87
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-02-24 09:40:19 följande:

En tråd för alla konflikträdda svennar alltså....

Njae. Mer än tråd för och med folk som är rädda för att bli rejectade/avvisade, utifrån min tolkning.
  • Andiie87
    Anonym (Samvetskval) skrev 2019-03-01 21:40:28 följande:

Det finns nog ingen väg som är rätt eller enkel. Det blir jobbigt oavsett. En känns rätt och en borde vara rätt. Det som känns rätt är ju enbart en känsla. Hur ska man kunna lita på det?

Och hur går det att avgöra att en känsla enbart är en känsla (vilket i sig är ett cirkulärt argument)? Det innebär att du fastslagit att sanningen om känslan som fenomen är att den är ovidkommande, saknar substans eller är meningslös.

Jag skulle vilja se det som att en känsla är något som säger eller bekräftar någonting. Däremot kanske det inte går att påstå att känslan säger det som vi tror att den säger oss. Men kanske kan vi likna känslan vid en ledtråd, som ett uttryck för ett behov, en riktning eller något som vi inte kan sätta fingret på men som ändå kan säga oss något.
  • Andiie87
    Anonym (MmMm) skrev 2019-03-16 21:32:51 följande:

Dels intresse, det är svårt att läsa ibland, det är svårt att vara själva. Alltid någon nära eller som kan dyka upp. Ibland tycks det uppenbart , men det kan också vara att jag ser något som inte finns.

Har aldrig haft svårt att se på andra, men när jag har mina klara stunder, så att säga, då ser jag att det finns någon form av attraktion, men den är nog inte så jättehög . Eller så är hon försiktig, det är ju på jobbet.

Alltså måste jag jobba upp den, det är svårt när man verkligen inte vill sabba det. Man får inte många försök. Jag vet hur man gör, jag har gjort det förr.

Men detta är helt annorlunda, blir lite förlamad och det låser sig.

Samtidigt så vill man vara lite sansad, det är ju trots allt på arbetet. 

När man aldrig känt så här, då vet man inte hur hantera det. Hon bor i mitt huvud.

Hmm... Det är intressant att läsa här och få upp ögonen för att många går och förälskar sig i någon på jobbet. Visserligen inte så märkligt då det är där vi spenderar en stor del av vår tid. Men det får mig ändå att ifrågasätta mina egna och andras förälskelsers giltighet. Vad vet vi egentligen om dessa personer? Eller är förälskelsen mest ett tillstånd vi söker oss till för att få känna oss levande i en ganska arbetsam monoton vardag? Det känns relativt ounikt att gå och förälska sig i dessa sammanhang då många faktiskt tycks göra det, och där sannolikt 90% av dessa förälskelser är obesvarade. Detta är kanske en rätt tråkig inställning, men det kan nog hända att den är realistisk.
  • Andiie87
    Anonym (Blå) skrev 2019-03-16 22:49:15 följande:

Förstår vart du vill komma, men håller inte riktigt med. Det är kanske i jobbvardagen man ser andra människor tydligast och umgås närmast. Bra dagar, dåliga dagar, olika situationer, samarbeten och sammanhang. Tror att vi ofta känner våra kollegor bättre än dem vi träffar på krogen eller på nätet. Så att det skulle vara mer orealistiskt med besvarad förälskelse på jobbet än någon annanstans, det vete sjutton ;)

Statistiskt sett så kanske 1 av 10s förälskelser i denna tråd är besvarade baserat på helheten av hur många som går runt och är förälskade på jobbet, singlar som de som redan har förhållanden. Detta är givetvis bara fiktiv statistik. Men baserat på psykologisk forskning så tolkar folk väldigt lätt in det de vill se i en annan person. Vill de se kärlek, ser de kärlek. Det finns nog ett lyckligt litet antal i denna tråd som faktiskt har en riktig möjlighet till kärlek med deras kärleksobjekt.

Skribenterna här blir lite som att jämföra med patienter med en ögesdiger canceeprognos, det där med att hoppet är det sista som lämnar människan. Och det är på gott och ont!
  • Andiie87
    Anonym (killen) skrev 2019-03-21 19:09:06 följande:

Jaja... du får gärna fortsätta som du gjort i många år. Det ger dig en psykisk balans. Du har en del att riskera att rubba den... Tex att stå naken med sina känslor inför världen. Resultatet av att jag monterat ner alla mina psykologiska försvar är att jag känner mig lugn och harmonisk och kan tillåta mig att känna livet fullt ut. Men till priset att jag kan inte se folk i ögonen mer än kort för det blir för mycket att bli bombarderad med deras känslor. Men det går bättre än jag kunde tro när man kompenserar med aktivt lyssnande på andra sätt... Till och med riktigt skönt!

Du har en balans och jag säger inte att det är rätt eller fel att rubba den för att få någon annan typ av balans. Nu har du i alla fall någon som vet typ allt om dig. Det är både skrämmande och lite skönt gissar jag... Skulle du råka snubbla och trilla nerför stupet trots att du inte vill kan du alltid ringa om det känns som att det är på väg att gå åt skogen...

Det är ju du som gillar berg-och-dalbanor och sånt. Jag hatar dem...

Aaooch.. Och gråt i bilen! Fyfan för all den energin som dunstat under denna tid! Som kunde förlagts på annat håll.
  • Andiie87
    Smecker skrev 2019-09-24 09:50:50 följande:

Jag skulle nog säga att det är oerhört många som inte har gjort så. Att vara nyfiken på saker andra brinner för och är intresserade av är naturligt, men du tar det verkligen till en ohälsosam next level.

Håller med.
  • Andiie87
    Son94 skrev 2019-11-15 00:26:23 följande:

Tror det var mitt sista försök. Kommer ta avstånd på vis för jag verkar inte vara av intresse..

Hur visade du ditt intresse?
  • Andiie87
    weirdo skrev 2019-12-08 21:11:27 följande:

Svårt att acceptera att man inte är bra nog för nån annan. Men jag är bra nog för mig själv, och för dem som passar ihop med mig. Det betyder bara att du och jag inte var en bra kombination. Du är bra, jag är bra. Vi är bara inte bra nog tillsammans. Synd att vänskapen fick sig en jättetörn, den går nog kanske inte att reparera.

Det är dina egna tankar att du inte var bra nog för personen. Och denna utsaga kan också vara ett försvar. Dvs. det är lättare att ta ut en negativ föreställning i förskott, för att lättare kunna förlika sig med den om det stämmer överens med verkligheten.

När två personer möts kan handlingar, beteenden och energier inverka på ett nästan omedvetet sätt och plana väg för en negativ utformning av relationen. Detta komplicerade relationsmönster kan alltså skapa friktion mellan parterna, som lite är bortom deras kontroll.

Var inte bitter och försök att inte döma. Och avsluta er relation med den finaste gest du kan uppbåda. För ni bägge är förmodligen offer i sammanhanget och om några år kommer du förmodligen inte se på relationen på samma vis. Dvs du är förståndigare och inser bägges begränsningar. Då kan det ha varit vist att ha gett den andre kärlek istället för klander.
  • Andiie87
    Anonym (lbk) skrev 2020-10-04 08:53:33 följande:

Tänker på dig ibland. Vi träffas ju då och då och det är alltid intressanta möten som stimulerar mig och ger mig lite sug i magen samt aningen bekräftelse när jag märker att du fortfarande ser på mig på det sättet som du gjorde från första gången vi möttes. Jag har ju en fantastisk partner numera som jag aldrig skulle vilja vara utan men vi har en kemi jag inte har stött på tidigare, den skulle jag vilja utforska mer och varför inte som vänner? Jo, vi har en sorts vänskap nu men jag skulle vilja fördjupa den.

Om du har en partner som du vill vara med, kanske det är bäst att inte undersöka den där kemin med din bekanta/vän.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!