Homosapio skrev 2019-02-01 06:00:18 följande:
Ja ... Balasgången mellan förnuft och känsla kan vara svår. Vet, har själv våndats mellan dessa ett tag men landat i att om det här är på riktigt så kommer jag göra ett svårt val. Jag är dock inte orädd ... Snarare väldigt rädd men fortfarande beredd att följa den känsla som fullständigt vänt upp och ner på min vardag. Dock är jag där att tvivlet landar i att det kan vara så att den här personen inte alls känner som jag. Och dessutom måste jag ta reda på om det är på riktigt eller vad det är. Något är det! Och där är det svårt för jag får inte agera hur som helst i den här situationen och det får inte hen heller. Det hade varit enklare att bara kunna stänga av!
Det låter ändå som om du då har kommit fram till ett beslut, även om det är ett svårt att fatta. Det där är ju själva definitionen av mod, att vara rädd men ändå kunna genomföra det man innerst inne vill, respekt åt dig!
Hur skall du ta reda på hur personen känner för dig? Själv så har jag kommit fram till att jag har kommit till den punkten att jag inte har så mycket att förlora på att berätta hur jag tänker. Det känns ändå såpass illa efter jag träffat hen att jag inte är säker på att ett negativt svar skulle vara sämre. Fast jag kan ju ha fel men det är ändå dumt att vara feg...;)
Intressant att du känner så, att det är något speciellt. Det lär ju vara värt att utforska på ett bra sätt...
Visst hade det varit bra att kunna stänga av bara, kan säga att jag verkligen har försökt på alla sätt men det har funkat skrämmande dåligt. Fast om den här känslan biter sig fast så, det skulle kunna tyda på något.