Anonym (där floden flyter förbi) skrev 2019-11-15 21:45:32 följande:
skriver här igen
blivit kär igen!
det som tidigare tycktes vara omöjligt har nu hänt igen. synd bara att han har fru och barn och bor i en annan stad. men notering till mig själv.. även om man känner sig hopplöst förälskad så finns det alltid någon ny att bli det i. så om jag hamnar djupare ner i den mjuka bädden av kärleksskimrande rosor så vet jag att jag kan ta mig upp och även om kärleken inte är besvarad så kan jag ta mig ur tillståndet. är jag där ännu, att jag måste försöka dra mig ur det som håller på att hända...
Känner igen mig. För två-tre år sedan var jag förtvivlad och förstörd av olycklig kärlek till EN gift man med familj, nu är jag förtvivlad och förstörd av olycklig kärlek till EN ANNAN gift man med familj. Så visst går det att komma över olyckliga förälskelser och bli kär i någon ny, även om de känns omöjligt när man är mitt uppe i det. Men VARFÖR ska man alltid bli obesvarat kär, och bara i män som är upptagna..? Det är som en förbannelse. Verkar som det är så för dig också..?
Fast det är väl så efter en viss ålder, att de flesta ÄR upptagna - och särskilt de som är åtråvärda naturligtvis...
Eller så är vissa av oss bara skapta så, att vi alltid måste ha en man att dyrka på avstånd... men aldrig förstår hur man bär sig åt, för att få till en besvarad kärlek i verkligheten... Det är ett mysterium hur andra lyckas med det! Det verkar som att de kan konstatera att någon har blivit kär i dem, och då kan de styra sina känslor dit och bli kära tillbaka. Det kan inte jag, kärleken slår alltid blint - och föremålet för känslorna är (eller känns alltid) upphöjt och ouppnåeligt...