Anonym (MmMm) skrev 2019-03-16 21:32:51 följande:
Dels intresse, det är svårt att läsa ibland, det är svårt att vara själva. Alltid någon nära eller som kan dyka upp. Ibland tycks det uppenbart , men det kan också vara att jag ser något som inte finns.
Har aldrig haft svårt att se på andra, men när jag har mina klara stunder, så att säga, då ser jag att det finns någon form av attraktion, men den är nog inte så jättehög . Eller så är hon försiktig, det är ju på jobbet.
Alltså måste jag jobba upp den, det är svårt när man verkligen inte vill sabba det. Man får inte många försök. Jag vet hur man gör, jag har gjort det förr.
Men detta är helt annorlunda, blir lite förlamad och det låser sig.
Samtidigt så vill man vara lite sansad, det är ju trots allt på arbetet.
När man aldrig känt så här, då vet man inte hur hantera det. Hon bor i mitt huvud.
Känner verkligen igen det. Alltid andra runtomkring. Oro att avslöja sina opassande känslor, till varje pris vilja vara sansad. Eftersom man kanske måste ses dagligen i åratal framöver och inte vill sätta honom i en jobbig sits. Eller sig själv, för den delen.
I mitt fall är jag stensäker på attraktionen. Däremot är jag tveksam till om han är beredd att ta steget. Det är så mycket som hindrar. Hade det inte varit så, hade jag nog vågat göra lite mer.
Fortsätt att vara sansad, men ta varje tillfälle till ögonkontakt, le, säg hej, prata om du får möjlighet. Kanske hon bekräftar intresset och då känns det förhoppningsvis lättare. Inte lätt när man måste ta små, otydliga steg.