Anonym ((....)) skrev 2019-03-13 16:23:18 följande:
Säg ett tydligt tecken som inte skulle vara sexuella trakasserier om min crush inte är du och som du skulle förstå. Något oskyldigt men inte så vanligt att det kan hända av ren slump?
I mitt fall kanske att han skulle öppna upp lite mer i mejlkonversationer (inte vara så strikt professionell), vilket jag själv försökt ibland. Kanske jobba över nån gång eftersom jag ofta är kvar lite senare. Dvs skapa utrymme för att ses/höras utan att andra ser och hör.
Och hmm, ?tydligt? och ?tecken? är väl egentligen varandras motsatser. Förstår vad du menar, ingen vill ju riskera att gå över gränsen till trakasserier, eller göra något helt oskyldigt som sen förstoras upp. I vårt fall är det dessutom viktigt att ingen runt omkring oss fattar vad vi håller på med. Så ?tydligt? är svårt. Fråga om fika eller promenad, nja, svårt att göra i smyg där vi befinner oss.
Det bästa som kunde hända vore om han sms:ade mig och erkände sina känslor. Det vore fantastiskt. Men det är ju en aktiv handling och inte ett tecken.