Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Varför ska det vara så svårt att glömma?
Det är som om en bit av mig själv saknas. Som om jag skurit av ena benet och ena armen. Jag blöder. Och ingenting kan få blodet att sluta rinna.
Jag drömmer om dig. Jag tänker på dig hela tiden. Jag borde inte älska dig efter allt som varit. Om det vore någon annan hade jag gått vidare efter allt det onda. Använt den kraften för att känna hat och där ur funnit energin till att se framåt med lätthet.
Men jag kan inte känna hat. Inte ens lite. Kan bara känna empati och förståelse. Fast jag borde egentligen inte...
Der här var inte vanlig kärlek för mig. Der här var så mycket större. Universellt. Som om jag kom i kontakt med gud när vi var förenade. Hur kan man kunna gå vidare efter den känslan?
Det gör ont varje sekund. Men jag vet att om jag sänker min självrespekt till att kontakta dig igen så kommer du bara fortsätta ta mig och min kärlek för givet. Jag sänker bara mitt värde i dina ögon om och om igen.
Jag hoppas att du en dag kan se vad jag älskade dig utan att känna förakt för det.
Jag saknar dig så! Jag skulle bara vilja ligga nära dig. Få känna din doft. Få klappa på din kind.
Jag vill höra om din dag. Hur du tar dig fram i livet. Vad du känner. Hjälpa dig att vidga ditt perspektiv om du tillåter. Jag älskar dig så.
Men jag måste skydda mig själv. För, även om jag var delaktig, så hände så mycket. Det var inte kärlek alltid. Det var mycket ego. Och jag ber för att du en dag förstår det. Du tror att jag flyr. Men du flyr från dig själv du med. Du värderar ditt ego högre än den kärlek vi delade.
Du flyr från ditt inre. Du var inte villig att möta ditt autentiska jag för att kunna behålla vår kärlek. Det var för smärtsamt. Och jag förlåter dig för det. För vi är ändå människor här på jorden. Vi är våra karaktärer. Och det är inte enkelt för alla att se och känna det högre, det större, helheten. Det är inte enkelt att läka sig själv för äkta gemenskap. Jag hoppas att du en dag når dit dock. Jag ber för dig.
Men om du inte når dit. Hoppas jag att du finner en partner som verkligen gör dig lycklig. Du förtjänar det bästa lika mycket som jag. Mår du bra så mår jag bra oavsett hur det ser ut i form.
Jag släpper dig fri nu för att kunna älska utifrån hur du vill älska. Och jag släpper dig fri för att bli älskad på det vis du önskar att bli älskad.
Du är alltid en del av mig och jag är alltid en del av dig. Vi är en. Alltid.