Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

jag återanvänder bajsblöjor

Ja det har hänt. Om det är en liiten plutt och blöjan är helt torr annars så känns det slösigt att ta en ny blöja. Spolar ner korven på toa och sätter på blöjan igen.

• viseversa
    tessum skrev 2011-10-21 08:45:16 följande:
    Nej men usch! Stackars barn =(  Visst vet du att bakterierna är kvar?
    Men usch du vet väl att det finns bakterier överallt runt oss? Det är väl knappast så att ungen brukar gräva i blöjan och stoppa händerna i mun. Och händer det ja då överlever man det också.
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-10-21 08:54:56 följande:
    I rumpan och i blöjan förstås. Bakterier fråna vföring är inte att leka med, man kan bli riktigt sjuk om det vill sig illa.  Ni kanske bara haft tur hittills? Hur gammalt är barnet? Han kanske inte än är i den åldern då han kan pilla innanför blöjan? Då får han bakterierna på fingrarna och stoppar i munnen, sprider vidare till allt han tar på etc...
    Men man har ju alltid bakterier i rumpan. En våtservett tar inte bort allt ändå=) Jag har gjort som ts va 2-3 gr. Aldrig om det är löst. Min tanke är mest naturen. Blöjor är extremt naturfarligt och jag vill att mina barn ska ha någon jord kvar när dom växer upp. Men som vi människor förstör förgiftar hugger ner skogar utrotar djur så ser det inte såå ljust ut. Men jag kan iallafall dra mitt strå till stacken och göra mitt bästa.
  • viseversa
    mylife skrev 2011-10-21 09:00:47 följande:
    Varför använder du inte tygblöjor då?
    Ja du för att alla inte har en egen tvättmaskin. men du kan ske vill ha kissblöjor som ligger och jäser en vecka? Men visst skaffar vi en egen maskin så absolut. Då kommer jag använda tygblöjor. Har faktiskt ett helt gäng tygblöjor i källaren.
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-10-21 08:59:55 följande:
    Nej, våtservetter tar inte bort allt. Jag tvättar alltid med tvål och vatten, annars tycker jag inte det blir rent.
    Oj har du alltid tvål och vatten med dig ut också då? det har inte jag ialalfall. imponerande isåfall om du alltid har med dig det ut=). Hur göör du då?
  • viseversa
    Vissla skrev 2011-10-21 09:05:29 följande:
    Du kan få en tvättmaskin eller två av mig bara du lovar att sluta använda gamla blöjor
    Vi har inte plats. Alla bor inte i ville heller vet du=) Men visst om den är smal och liten så kanske det går. men tills dess använder vi tvättstugan.
  • viseversa
    viseversa skrev 2011-10-21 09:06:28 följande:
    Vi har inte plats. Alla bor inte i ville heller vet du=) Men visst om den är smal och liten så kanske det går. men tills dess använder vi tvättstugan.
    Alla bor inte i VILLA ska det stå såklart.
  • viseversa
    Vissla skrev 2011-10-21 09:05:29 följande:
    Du kan få en tvättmaskin eller två av mig bara du lovar att sluta använda gamla blöjor
    Och hur kan du få det till att jag använder gamla blöjor när det hänt ca 3 gånger? Mitt barn bajsar ofta väldigt kletigt och massor och nej jag återanvänder inte den blöjan. Men är det en liten hård plutt och blöjan är torr i övrigt så JA det har hänt. Kan tillägga att mina barn är väldigt friska trots dessa bakteriehärdar som hänr 3!!!!!! gånger Förvånad. hur kommer det sig??? Ja det är ett MIRAKEL!!!
  • viseversa
    Knasiga morsan skrev 2011-10-21 09:07:59 följande:
    Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!
    Okej du har varit hemma hos oss eller? hur vet du hur våran lägenhet ser ut och hur stort badrum vi har? Kan du få in en tvättmaskin och en torktumlare på 4kvm och samtidigt få plats med handfat toa och badkar jag DÅ är jag impad. hur många kvm bor ni på?
  • viseversa
    mylife skrev 2011-10-21 09:08:21 följande:
    Bygg in den i köket. Fler och fler gör det.
    Ja visst vi kan ju skippa spisen så får vi in den. leva på pulversoppor kan väl alla?
  • viseversa
    Vissla skrev 2011-10-21 09:09:51 följande:
    Bor inte heller i villa så jag har inte plats med tre maskiner längre Flört
    Jag har en liten toppmatad som får plats inne på ett sånt där litet badrum med bara toalett dusch och handfat som jag inte vill ha kvar eftersom dom andra två är mycket större och får plats med mer...
    enda som behöva är en halv kvadrats golvyta så får man plats med den
    Vi har inte ens den lilla ytan i vårt badrum. Det är väldigt dåligt planerat och avlångt. Skulle vi ställa en tvättmaskin där så hade vi fått klättra ÖVER den för att komma till badkaret.
  • viseversa
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:12:21 följande:
    Om du nu vill spara på naturen så finns det miljövänliga blöjor märkta med svanen och miljövänliga blöjor går att beställa på nätet som är oblekta t.ex. från ekodirekt.jetshop.se/hygien/baby-och-blojor-c... . Visst de är dubbelt så dyra som vanliga men det kanske är värt det om du känner så.

Sen kan du börja tänka på vad du gör i din vardag för att spara på miljön. T.ex. kan du sluta använda produkter med ftalater och parabener i som är hormonförändrande. Återvinna allt du använder, allt från konservburkar till glasflaskor. Sedan kan du sluta köpa konservburkar överhuvudtaget eftersom det är BPA i plasten i innanhöljet vilket är giftigt. Sluta köpa varor som inte är närproducerade. Sluta använda plastprodukter överhuvudtaget. Jag garanterar att det gör större inverkan på miljön.
    Inget är helt miljövänligt. Man bygger på sopbergen ändå. Och ja jag är allvarligt oroad för vår planets framtid. 
  • viseversa
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:12:21 följande:
    Om du nu vill spara på naturen så finns det miljövänliga blöjor märkta med svanen och miljövänliga blöjor går att beställa på nätet som är oblekta t.ex. från ekodirekt.jetshop.se/hygien/baby-och-blojor-c... . Visst de är dubbelt så dyra som vanliga men det kanske är värt det om du känner så.

Sen kan du börja tänka på vad du gör i din vardag för att spara på miljön. T.ex. kan du sluta använda produkter med ftalater och parabener i som är hormonförändrande. Återvinna allt du använder, allt från konservburkar till glasflaskor. Sedan kan du sluta köpa konservburkar överhuvudtaget eftersom det är BPA i plasten i innanhöljet vilket är giftigt. Sluta köpa varor som inte är närproducerade. Sluta använda plastprodukter överhuvudtaget. Jag garanterar att det gör större inverkan på miljön.
    Vi sopsorterar 
    vi har ingen bil
    vi släcker lampor vi inte använder
    vi går med tidningar till pappersinsamlingen
    Vi pantar burkar och återvinner annat aluminium då det är EXTREMT giftigt att framställa nytt
    vi försöker köpa ekologisk mat
    vi slänger batterier DÄR DOM SKA SLÄNGAS vilket är mer än MÅNGA människor gör.
  • viseversa
    mylife skrev 2011-10-21 09:14:38 följande:
    Men du har ett kök iaf. Då borde du väl ha ett antal skåp också. I annat fall hade det hetat köksvrå. Hoppas du sparade kronorna som du tjänade när du inte bytte blöja på ditt barn. Lägg de i spargrisen nu. För det verkar som om ni är för trångbodda för att ha barn.
    Har du sett vårat kök? jaha vi kanske känner varandra?
  • viseversa
    Knasiga morsan skrev 2011-10-21 09:14:27 följande:
    Har jag skrivit någonstans hur NI bor lilla bittermaja?? Har jag skrivit att NI får plats med det eller??

herregud, du sparkar ju för fan bakut för allting!!!

LÄS vad jag skrev!!! Jag kan citera mig själv igen, helt exakt :

"Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!"

Ja, då ska vi ta och gå igenom vad jag skrev
    VI = jag och min familj, har torktumlare o tvättmaskin. VI = återigen, jag och min familj som bor i en 3-a. Och med detta vill jag ta en slutsats att VI bor i lägenhet = din teori att man måste bo i villa för att ha tvättmaskin grusas.

Jag skriver ingenstans om att NI ska ha det eller få plats eller något sådant.
    Så tagga ner för fan!!      
    Men vad bra då att det funkar för ER men för MIG är det totalt ointressant faktiskt. Då det inte gynnar oss iallafall=). VI får inte in det iallafall. 
  • viseversa
    mylife skrev 2011-10-21 09:14:38 följande:
    Men du har ett kök iaf. Då borde du väl ha ett antal skåp också. I annat fall hade det hetat köksvrå. Hoppas du sparade kronorna som du tjänade när du inte bytte blöja på ditt barn. Lägg de i spargrisen nu. För det verkar som om ni är för trångbodda för att ha barn.
    Och vad är det för jävla påhopp. måste man bo stort fåör att få ha barn nu också? Sluta komma med personliga påhopp idiot!
  • viseversa
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:22:03 följande:
    Jo det finns helt miljövänliga produkter som är gjorda av återvunnet material. Om du nu är så orolig kanske du borde engagera dig så att saker och ting blir bättre än att bara säga Nej det finns inget som är helt miljövänligt. Det är Bullshit helt enkelt, klart det finns. ;)

Men såklart bygg sopbergen på när majoriteten av världens befolkning är för lata för att bry sig eller engagera sig. Sedan måste man ju se till industrialiseringen av U-länder såsom Kina som gör allt de vi gjorde på 100 år i europa inom loppet av mindre än 20 år. Det är illavarslande, även fast man förstår deras ambition om att de vill ha ett bra liv med hög standard. Problemet är att de är flera miljarder människor. Jag tror att mycket är upp till vad kina gör i framtiden och ja länder som USA är ju ingen höjdare heller där hela infrastrukturen är uppbygg kring bilen. Tänk på det och gör så kloka val du kan när det gäller miljö om du nu är orolig. Du kanske kan gå med i naturskyddsföreningen och stödja deras arbete i Sverige?
    Ja tyvärr är det som du säger=(. Känns som en piss i havet när man son ensam liten människa försöker göra skillnad när resten av världen skiter i det.
  • viseversa
    Husis skrev 2011-10-21 09:22:44 följande:
    Så där gör man ju när man har tygblöjor. Om barnet bara har bajsat så slänger man ju det och ev. rispapper, och sätter på blöjan igen. Skulle vilja se den som dör av att ha en torr blöja på sig i några timmar till, när allt bajs är borttaget.

Bra och miljövänligt! 
    Japp ungarna dör som flugor av det tydligen. ELLER så får dom läskiga öppna infektioner och köttätande bakterier i arslet.
  • viseversa
    Anonym (puckat) skrev 2011-10-21 09:26:16 följande:
    Sedär! :)

Men har du tänkt på vad de produkter du använder t.ex. schampoo och balsam innehåller? Finns ju alltid mer att göra om man vill.
    När det gäller ekologiskt så är det viktigare att köpa närproducerat egentligen eftersom allt handlar om utsläpp när saker och ting fraktas.

Jag håller med, folk är generellt sätt riktigt lata när det kommer till att återvinna. ställer saker som ska till återvinningstationer utanför där man kastar vanlig återvinning. Det tycker jag är det konstigtaste med tanke på att om man nu vill att det ska återvinnas, varför inte göra det rätt.
    Ja jag har tänkt på champoo och annat. Försöker tänka miljömedvetet. och tar inte mer än jag behöver=). Men som sagt människan ÄR en miljöbov bara av att finnas till.  Tyvärr jorden har en sjukdom och den sjukdomen heter människan.
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor