Anonym (Loppan) skrev 2011-10-20 20:24:37 följande:
Jag känner igen dina förbjudna tankar. Jag kände också väldigt tydligt att jag inte ville ha en pojke. Jag var rädd för att få en jobbig bråkig snorunge som aldrig lyssnar. Idag vet jag hur dumt det var. Men jag kände så innan, och jag vågade inte prata med någon om det. Jag tänkte också att med en flicka skulle vi ha ett så speciellt band, typ Gilmore Girls :P och jag tänkte att med en pojke skulle jag aldrig få det bandet.
Barnet var en flicka och jag grät av glädje. Mitt nästa barn var en pojke. Och vet du vad, jag älskade honom från första ögonblicket. Nu är han fyra år och väldens gosunge. Mammas lilla prins. Jag förstår inte nu hur jag kunde önska någon annan än just honom.
Jag tycker att du ska söka upp en kurator. Det kommer att gå bra, du kommer att älska ditt barn, oavsett snippa eller snopp. Jag tycker också att du ska göra ett könsbestämmande UL, inte för att göra abort om de ser en snopp, men för att mentalt förbereda dig.
Hoppas det går väl för dig.
Kram.
Jag har samma. Först en flicka, som jag önskade mig så innerligt. Nu andra gången änskade jag mig en flicka till men det var en pojke. Idag är han 2 månader och den sötaste jag sett i mitt liv. Min tös var en nöjd och ganska enkel bebis men denna lilla gosse är ÄNNU enklare. Är så glad att han kommit in imitt liv.
Jag håller med, du kommer älska ditt barn, han/hon har ingen annan mamma än du. Du är den viktigaste i barnets liv.