• Anonym

Vill göra abort om det är en pojke

Jag har med alltid önskat mig en flicka. Men när jag fick barn för 1½ år sedan va det en pojke.
    Självklart glad över barnet och att han va frisk. Men jag känner ännu en sorg i hjärtat att det blev en pojk.
    Vill skaffa ett barn till, men det tar emot, tänk så blir det en pojk igen.
    Men abort skulle jag aldrig göra, men jag kan absolut förstå dina tankar.

• Anonym

Varför skulle en tjej vara bättre än en son??

Jag har två söner och är supernöjd med det.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-20 17:55:24 följande:
    Varför skulle en tjej vara bättre än en son??

Jag har två söner och är supernöjd med det.
    För vissa kanske det känns så bara. Människor är olika vet du.
  • Anonym

Vi har 7 underbara söner,men nu vill vi gärna ha en dotter.Men jag skulle aldrig i världen byta bort de barn vi har o de barn vi kommer att få.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-20 18:03:27 följande:
    Vi har 7 underbara söner,men nu vill vi gärna ha en dotter.Men jag skulle aldrig i världen byta bort de barn vi har o de barn vi kommer att få.
    Wow, ett eget lite fotbollslag =) Härligt!
  • Anonym
    Anonym (likadan) skrev 2011-10-20 18:07:44 följande:

Jag känner också lika stor rädsla för att få en pojke... Skulle aldrig gå så långt som att abortera om jag fick reda på att jag var gravid med en pojke, men jag vill VERKLIGEN INTE ha en pojke... Gillar inte pojkar och tycker de är jobbiga och störiga mest... Alla tänker ju olika...

Lycka till oavsett vad som händer...  

Fast alla pojkar är inte jobbiga o störiga.
    Min son går på utredning inom habiliteringen för han är för snäll.
    Barnen därbland flickor utnyttjar detta till fullo.
    Tack vare förskolans fröknar får min son nu hjälp att *tuffa till sig.* 
  • Anonym

Vet en tjej som absolut inte ville ha en dotter pga att hon blivit mobbad hela livet av tjejer. När hon ändå fick en dotter så älskar hon henne precis lika mycket. Du kan ju se det som en chans att uppfostra en kille som kan ändra din syn.

• Anonym
    yndra skrev 2011-10-20 18:01:50 följande:
    Men om TS nu inte vill föda en pojk för att hon blivit misshandlad och utnyttjad av sin pappa och bror bla, så kanske TS ska få hjälp med detta innan hon sätter något barn till världen oavsett kön!  
    exakt....
    Om folk ska börja få rätt till abort pga sånt här så undrar jag var fan världen är på väg egentligen.
  • Anonym

Jag har alltid viljat ha en flicka med. Nu ar jag gravid med min forsta och ar snart 5 manader... Jag vet inte varfor, men kanner pa mig att det ar en pojke och jag ar faktiskt jatteglad over det sa det kan andra sig!

Tror du inte kommer bry dig nar du ser bebisen, men om du gar sa langt att du tanker pa abort sa ar det verkligen ett problem som ar djupare ar konet pa bebisen.

• Anonym
    Anonym (för abort) skrev 2011-10-20 19:17:27 följande:
    Men hur kan det vara så många som önskar sig flickor specifikt? Jag fattar inte? Jag minns när jag var 6 år och min mormor (född i början av 1900-talet) som sa till min mamma att hon haft otur som bara fått flickor. Min mamma skällde ut sin mamma. Jag var mest förvånad, för jag fattade inte vad mormor menade. På vilket sätt hade mamma haft otur??? Att trenden nu har vänt är ju lika illa. Det verkar vara många som har felaktig uppfattning om hur pojkar är. Jag har en fantastisk systerson och känner inte igen det ni beskriver.

Som sagt, jag fattar fortfarande inte... 
    Du behöver inte fatta. Det räcker att förstå att människor är olika. Jag har flera barn och båda könen och älskar dem alla lika mycket. Men när jag inte hade en dotter var det viktigt för mig att få i alla fall en. Kanske har det att göra med identifikation, eller drömmen om att en gång bli mormor...jag vet inte. Men det är en väldigt stark känsla hos många kvinnor att man vill ha i alla fall en dotter. Varför är det så svårt att respektera?
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke