• Anonym

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är inte i din situation alls, jag har 2 flickor. Men var orolig båda ggrna när jag var gravid...
    Min mamma har alltid sagt till mig mig att jag bara kommer få pojkar och när jag sagt att jag inte alls trodde det så har hon envisats och fortsatt tjata om det. Direkt när jag blev gravid så började tjatet tills Ul då vi såg en tjej. Men hon envisades iaf trots det vi sett. Svärföräldrarna tjatade hela tiden om det de med.
    När jag sedan vart gravid med nr 2 hade iaf min mamma ändrat sig och trodde på ännu en tjej, men svärföräldrarna envisades hela tiden med att det skulle vara en kille.

Allt detta tjat, och jag svarade bara mig spelar det ingen roll. Men innerst inne var jag lite orolig och ville såå gärna ha tjejer båda grrna... Vet inte vad som skrämmer mig men vill inte alls ha en son... 

• Anonym

förlåt för det jag skriver! men om du absolut inte vill ha en pojke gör dej ej med barn då!!! eller kolla upp det med ultrljud eller något och ta det från det, som en skrev, du borde skämmas, var glad att du kan bli mamma! det finns dom som aldrig får barn och såna som gärna vill, men inte får då dom ej har nån som vill bli pappa så gläd dej istället för att gnälla, för iaf jag förstår inte varför du skriver här!

• Anonym

Tragiskt att ts skulle behöva uppleva detta avskyvärda. Men det FINNS GODA MÄNNISKOR LIKA MÅNGA SOM DET FINNS ONDA. Oavsett kön. Tänk om ts snälla. Det e förståeligt att du har sådana känslor men det som växer i dig är något mkt oskyldigt o vackert, oavsett Om det e pojke eller flicka. En del av dig

• Anonym

Ts, nej så har jag aldrig tänkt. Visst har man önskat "Å jag vill ha en flicka" eller "Å jag vill ha en pojke" Som denna gången vill jag jättegärna att det ska vara en flicka till som växer i min mage, men tanken har aldrig slagit mig att göra abort för att det inte skulle vara det könet som jag önskar.
    Blir det en pojke så kommer jag älska honom lika mycket ändå! 

• Anonym

Jag har en känsla av att det mest är yngre kvinnor som längtar efter en dotter, en liten docka att leka med. Därför tror jag att det beror på omognad många gånger, man har inte riktigt fattat vad det innebär att bli förälder. Däremot inte sagt att alla yngre är omogna, men att de nog är överrepresenterade. 

• Anonym

Fattar verkligen inte vad det är för fel på folk... är det att ni vill ha en prinsessa att sätta toffsar i håret på och måla nagellack på henne? Köp en docka istället.... ? Tror ni att en pojke är ett busigt "monster" bara för att det är en pojke? Personer som hellre skulle abortera ett barn än att få en bebis med snopp borde se till att skydda sig ORDENTLIGT!

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Vart med om liknande saker, dock inte misshandlad eller trakasserad av min bror. Min far däremot.. 
    Men inte fan ville jag göra abort nu när jag fick reda på att jag väntade en liten prins. Skulle aldrig falla mig in. Ett barn är ett barn. Oavsett. 
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 12:19:09 följande:
    Ingen annan som fått graviditetsdepression och tänkt en massa knäppa saker?
    Jo, deppression är fruktansvärt svårt vad gäller jobbiga tankar. De finns ju där av en anledning men inte alltid den man tror. Min grundregel har alltid varit att inte fatta avgörande beslut när jag mår dåligt, men ibland är det ju ett avgörande beslut och ett stort steg som krävs för att man ska må bättre. Hur ska man då veta vad som är det rätta? När man inte ens kan lita på sina egna känslor? När känslor kan triggas av underliggande problem som man själv inte har koll på?

För dig verkar det ju i alla fall som att du har bra koll på vad som är problemet. Om du bestämmer dig för att föda barnet finns hjälp att få. Prata med bm innan så att du vet vart du ska vända dig. Här där jag bor är det en särskild del av bup som hjälper föräldrar att få en fungerande relation till sina barn. Det finns många som har olika typer av anknytningsproblematik och om det skulle drabba dig är du definitivt inte den första. Med tanke på dina speciella erfarenheter vore det nog bra om du kan få stöd under graviditeten också, att prata om olika scenarion och få hjälp med att hantera dina tankar. Kanske din terapeut kan hjälpa dig med detta? Annars borde bm veta om det finns någon med erfarenhet av att hjälpa människor med just din problematik. jag är säker på att du inte är ensam om detta så någon borde det finnas.

Det finns ju också många frågetecken kring din och din mans relation. Kan ni ha ett fungerande samarbete? Hur mycket vill han ha barnet hos sig? Kan han kanske t.o.m. ta större delen av tiden om det skulle bli väldigt jobbigt för dig? Kan du alls prata med honom om detta? Allt kanske går jättebra men det är alltid skönt att veta att det finns människor beredda att stötta om det inte gör det. Att ha barn tillsammans med en person man snarare känner vill förstöra för en kan vara en otrolig belastning.

Annars är ju faktiskt abort ett alternativ. Jag tycker inte du ska fundera så mycket över könet i så fall utan mer om du kan tänka dig att genomgå abort så pass sent. Ju förr du bokar tid desto bättre. En abort kan (men måste inte) vara fruktansvärt jobbig och det är förstås bara du som kan väga för- och nackdelar.

På många här låter det som att dina tankar är något slags fruktansvärt och ohyggligt brott, men man rår inte för vad man känner. Känslor är inte alltid logiska och korrekta enligt samhällets senaste normer. Det finns ingen poäng med att gå runt och klandra sig själv och tycka att man är en värdelös människa bara för att man känner som man gör. Däremot är det bra att du är medveten om att det är något som kan påverka ditt barn negativt och som du behöver hjälp med. Alldeles oavsett om det blir en liten pojke eller flicka.
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    men att ha förhållande med män tycker du är ok? 
  • Anonym

Tror du verkligen att du skulle älska barnet mindre för att det var av ett visst kön?
    Det är nog inget konstigt att man känner att man hellre vill ha en flicka (eller pojke) men känslorna infinner sig nog lika starka oavsett kön när den lille väl finns hos dig!

Om du har känslor som en normalt funtat människa så tror jag nog du kommer älska barnet lika mycket oavsett vilket...

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke