• Jojile

Vill göra abort om det är en pojke

Själv är jag för fri abort, och det utan undantag. 

• Jojile
    Grazzy skrev 2011-10-21 11:41:55 följande:
    Ja det gör mig ledsen som mamma att få höra sånna här saker jag som har en liten underbar kille och kanske väntar ännu en kille nu med min 2a graviditet. Känns hemskt att folk kan tänka såhär ens, vad tänker dom då om min pojke som är det finaste och bästa som hänt mig som mamma?! Jag kan helt enkelt inte förstå detta, det är för hemskt!
    Jag vill inte ha en dotter, men jag tycker inte illa om alla flickor i världen. 
    Anonym skrev 2011-10-21 11:39:08 följande:
    Jag blir så ledsen när jag läser de här trådarna om alla oönskade pojkarGråter Stackars små liv som kommer till världen till mammor som vill göra abort för att de har fel kön, mammor som gråter när de får reda på att de väntar en pojke, mammor som inte vill ha dem för att de är pojkar. 
    Jag håller med dig. Därför tycker jag att det är bra att man har rätt att göra abort så att dessa barn slipper födas och vara onöskade.

• Jojile
    Grazzy skrev 2011-10-21 11:50:25 följande:
    Men varför vill man inte ha ett visst kön undrar jag? Vad är det för fel på flickor/pojkar egentligen? låter helt löjligt i mina öron. Hur funkar en sådan människa som ens vågar tänka tanken att; Åh nej en kille/en tjej" och blir så deprimerad av det hela att vilja gå till en abort klinik?? Tror inte dessa tankar fanns för 20-30 år sedan, inte ens i närheten.. hur skulle ni känna om era föräldrar hade tänkt såhär om er tex. inte så bra skulle jag gissat.
    Vill och vill ... Jag vill ha grabbar eftersom jag tycker att dom oftast är roligare, och allt runtomkring dom är lättare. Drama och intriger ligger inte riktigt för killar, inte som hos tjejer och deras kompisar. Jag skulle inte göra abort, jag skulle bli överlycklig över en dotter också, så jag vet inte hur dessa människor "funkar": Jag svarade bara på ditt inlägg där du oroar dig för att folk tänker elaka saker om just din pojke, eftersom någon kanske önskat sig en dotter. Oddsen att människor bryr sig och reflekterar över du har en grabb är ganska låg, om det inte är så att det är folk som känner dig och ditt barn. 

Men, även om jag inte skulle göra det och även om jag skulle bli lycklig över en dotter  så betyder det absolut INTE att jag tycker att det är en anledning god nog att börja rucka på rätten till fri abort.
  • Jojile
    Grazzy skrev 2011-10-21 12:14:21 följande:
    Jag tycker iallfall det är helt knasigt resonemang och kommer nog alltid tycka det.
    Vilket resonemang är knasigt?  
  • Jojile
    bästamamman skrev 2011-10-23 03:07:15 följande:
    TS trådstart är ju inte ens provocerande, vad sysslar ni med tjejer?

Hon beskriver något hon tycker är jobbigt...

...det har ingenting med era problem med att ni inte kan få barn att göra.

Hon är en helt vanlig normal tjej som antagligen kommer bli en toppenmamma, just för att hon inte skäms för hur hon känner utan förbereder sig på en eventuell förlossning och bebis genom att ta upp sina funderingar och rädslor över att inte älska detta barn. Hur många har inte tänkt så under graviditeten...

Ni gör det ju inte lättare för henne med all jävla pajkastning.

Ni borde skämmas.
    Väl rutet!
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke