Grazzy skrev 2011-10-21 11:50:25 följande:
Men varför vill man inte ha ett visst kön undrar jag? Vad är det för fel på flickor/pojkar egentligen? låter helt löjligt i mina öron. Hur funkar en sådan människa som ens vågar tänka tanken att; Åh nej en kille/en tjej" och blir så deprimerad av det hela att vilja gå till en abort klinik?? Tror inte dessa tankar fanns för 20-30 år sedan, inte ens i närheten.. hur skulle ni känna om era föräldrar hade tänkt såhär om er tex. inte så bra skulle jag gissat.
Vill och vill ... Jag vill ha grabbar eftersom jag tycker att dom oftast är roligare, och allt runtomkring dom är lättare. Drama och intriger ligger inte riktigt för killar, inte som hos tjejer och deras kompisar. Jag skulle inte göra abort, jag skulle bli överlycklig över en dotter också, så jag vet inte hur dessa människor "funkar": Jag svarade bara på ditt inlägg där du oroar dig för att folk tänker elaka saker om just din pojke, eftersom någon kanske önskat sig en dotter. Oddsen att människor bryr sig och reflekterar över du har en grabb är ganska låg, om det inte är så att det är folk som känner dig och ditt barn.
Men, även om jag inte skulle göra det och även om jag skulle bli lycklig över en dotter så betyder det absolut INTE att jag tycker att det är en anledning god nog att börja rucka på rätten till fri abort.