• Lillagris

Vill göra abort om det är en pojke

Just sådana här inlägg som gör att jag ibland önskar att man inte får kolla könet. Sluta lek Gud och va glad för det du får. En liten tanke till oss som inte kan få barn alls.

• Lillagris
    Douglas skrev 2011-10-21 07:33:57 följande:
    Detta provocerar mig. Det är ju uppenbart bra av vården att inte delge barns kön vid ultraljud när det finns idioter som ovan. Ts borde (nästan) kvalificera sig för sluten psykiatrisk tvångsvård, omedelbar fara att patienten skadar sig själv eller annan allvarligt. Adoptera bort barnet till någon stabilare.
    Vet inte vad du menar men klart att du kan få reda på könet vid ultraljudet. Om dom kan se det då förstås
  • Lillagris
    zigne skrev 2011-10-21 07:52:02 följande:
    Ja får man verkligen reda på könet vid ultraljud? Läste någonstans att man gått tillbaka till det som var förr att man INTE fick reda på könet annat än vid fostervattensprov el dyl. 
    Jag tror det är lite olika beroende på vart du bor. Här där jag bor får du ta reda på vad det är för kön, men här gör man ultraljud i v17-18. Jag har två kompisar som tog reda på könet och det hat stämt. Jag tycker dock att de är onörigt och lite att öppna julklapparna innan julafton och skulle aldrig ta reda på det, så länge jag får ett friskt barn spelar det ingen som helt roll.
  • Lillagris
    FraYo skrev 2011-10-21 08:28:16 följande:
    I jönköping får du INTE veta könet då så många gjort abort då de var flickor mm. De är väl på tal om att ändras men än så länge får du inget veta.
    Som jag skrev så är det nog olika från olika ställen. här får man. än så länge. Jag hade dock aldrig tagit reda på könet.
  • Lillagris
    Coriander skrev 2011-10-21 08:20:25 följande:
    Häromdagen hade jag och min svägerska diskussion om att kolla kön vid UL. Vi båda tyckte, att man ska ha rätten att kolla vad det sa bli för något. Människor som kommer att hata sina barn och önska dem döda pga kön kommer ju alltid att finnas oavsett om man tar bort denna rättighet från oss blivande föräldrar. Jag skulle inte kunna tänka mig gå igenom 9 månader utan att veta vad det är för något. För att jag ska kunna knyta an bättre till barnet, vill jag kunna säga han/hon om barnet inuti mig. Jag vill också kunna köpa saker till en kille eller tjej innan barnet är här. 

TS: Jag håller med om de som skriver här att de inte förstår hur du kunde ha sex med en man och låta honom göra dig gravid - medvetet - om du nu inte kan tänka dig föra in en kille i denna värld. Alla världens män är inte sådana som du har stött på och det tror jag att du förstår också.

Din historia är tragisk, men varför inte visa att du är mer än bara ett offer genom att börja leva ditt liv fri från de onda saker som hänt dig? Jag känner många kvinnor och män som blivit utnyttjade och de har kommit över det som hänt. Låt inte förövarna ha makten över resten av ditt liv! Om du får en son kommer han att bli det du uppfostrar honom till.

Du borde ha varit medveten om att chansen är 50-50 när det gäller kön vid ett graviditet. Om du nu absolut ville ha en flicka, så kanske du borde ha tagit dig utomlands där som designar bebisar efter föräldrarnas tycke. Sen så kan vi även diskuttera ifall du ens är redo att skaffa några barn ännu. Du borde ha fixat ditt liv innan du blev med barn. Graviditeten lyfter upp minnesbilder från våra barndom...och har man svåra saker där man inte behandlat tidigare... då kan graviditeten förvandlas till ett rent helvete.

Fortsätt gå i terapi. Och när barnet väl är född skulle du kunna ge den till en familj som verkligen vill ha barn. Adoption ser jag som enda alternativet här. 
    Som sagt det är ju upp till var och en. Bara för att jag inte vill veta kön som betyder inte det att det är rätt.
  • Lillagris
    bästamamman skrev 2011-10-21 09:28:41 följande:
    Hs:

Men eller hur! Vad är det med FL och skuldbeläggning? Trams!

Här kommer en tjej och berättar något öppenhjärtligt, så beter sig folk såhär...
    ...SKAMLIGT!
    Jag tycker att om man väljer att skriva som övertext att man vill göra abort om det är en pojke så får man vara beredd på att ta kritiken. Kan man inte det så kanske man ska vända sig nån annastans
  • Lillagris
    bästamamman skrev 2011-10-21 10:09:53 följande:
    Lillagris:

Kritiken?

Varför ska hon ha kritik?
    Hon berättar något hon mår dåligt över och vill antagligen ha stöd, råd och pepp!

Och vi som fått bebisar kan ju hjälpa till där!

Jag förstår inte vad hon ska ha kritik för ens.
    Nä det kanske är fel att kritisera men vad hade Ts förväntat sig?? Självklart blir folk upprörda.
  • Lillagris

Jag tror att överskriften till detta inlägget gör folk upprörda

" vill göra abort om det är en pojke "
    Visst kan man önska sig ett visst kön men att göra abort för att det inte blev som man ville tycker jag personligen är fel.
    Dessutom görs väl ultraljuden tidigast i v 16, iallfall i mitt landsting just därför att man inte ska kunna göra abort pga könet på barnet

• Lillagris
    Anonym (flicka) skrev 2011-10-24 19:21:28 följande:
    Innan jag blev gravid ville jag absolut inte ha en flicka. Ville inte ha en tjej som skulle bli sådär skrikig och gnällig som barn och som flickor kan vara. Jag ville absolut ha en pojke, som skulle bli den där storebrorsan som vaktade sina yngre syskon. Men så blev jag gravid, och vi tog reda på könet i vecka 28. Innan vecka 20 kan man ändå inte se könet så bra. Första känslan när jag fick veta att jag väntade en flicka, var besvikelse. Men dag för dag började jag älska det där lilla barnet ändå. Och idag efter förlossningen älskar jag henne mer än mitt liv och skulle slänga mig framför ett tåg för att rädda hennes liv. Det är ju mitt kött och blod! Då spelar könet ingen roll längre. Oavsett vilka erfarenheter av pojkar du har och hur du känner inför en son, så är det ditt kött och blod det handlar om. Det är ditt barn. Ingen annans barn, inga andra pojkar. Det är DIN pojke, och han är helt annorlunda alla andra du någonsin stött på.
    Min kompis fick reda på att hon skulle ha en flicka i v17, vrf skulle dom inte se det??
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke