Coriander skrev 2011-10-21 08:20:25 följande:
Häromdagen hade jag och min svägerska diskussion om att kolla kön vid UL. Vi båda tyckte, att man ska ha rätten att kolla vad det sa bli för något. Människor som kommer att hata sina barn och önska dem döda pga kön kommer ju alltid att finnas oavsett om man tar bort denna rättighet från oss blivande föräldrar. Jag skulle inte kunna tänka mig gå igenom 9 månader utan att veta vad det är för något. För att jag ska kunna knyta an bättre till barnet, vill jag kunna säga han/hon om barnet inuti mig. Jag vill också kunna köpa saker till en kille eller tjej innan barnet är här.
TS: Jag håller med om de som skriver här att de inte förstår hur du kunde ha sex med en man och låta honom göra dig gravid - medvetet - om du nu inte kan tänka dig föra in en kille i denna värld. Alla världens män är inte sådana som du har stött på och det tror jag att du förstår också.
Din historia är tragisk, men varför inte visa att du är mer än bara ett offer genom att börja leva ditt liv fri från de onda saker som hänt dig? Jag känner många kvinnor och män som blivit utnyttjade och de har kommit över det som hänt. Låt inte förövarna ha makten över resten av ditt liv! Om du får en son kommer han att bli det du uppfostrar honom till.
Du borde ha varit medveten om att chansen är 50-50 när det gäller kön vid ett graviditet. Om du nu absolut ville ha en flicka, så kanske du borde ha tagit dig utomlands där som designar bebisar efter föräldrarnas tycke. Sen så kan vi även diskuttera ifall du ens är redo att skaffa några barn ännu. Du borde ha fixat ditt liv innan du blev med barn. Graviditeten lyfter upp minnesbilder från våra barndom...och har man svåra saker där man inte behandlat tidigare... då kan graviditeten förvandlas till ett rent helvete.
Fortsätt gå i terapi. Och när barnet väl är född skulle du kunna ge den till en familj som verkligen vill ha barn. Adoption ser jag som enda alternativet här.
Som sagt det är ju upp till var och en. Bara för att jag inte vill veta kön som betyder inte det att det är rätt.