• Grazzy

Vill göra abort om det är en pojke

Förlåt men det är ett helt sjukt resonemang du har TS. Varför just flickor? Vad är det för fel på pojkar enligt dig? Blir upprörd på riktigt när jag läser detta. Tänk på alla som inte ens KAN få barn och du är rädd för fostret är en pojke!!

• Grazzy

Barn som barn tycker jag. Absolut inget fel på något av könen alls oavsett om man är deprimerad eller ej, tycker inte det är någon ursäkt att man är deprimerad. Ska man väl inte skaffa barn alls kanske?

• Grazzy
    Anonym (mamma stina) skrev 2011-10-20 15:02:00 följande:
    om man är så jävla angelägen om att det måste vara ett visst kön varför åker man inte till en klinik där man betalar för att sortera  bort oönskad kön och får det man vill ha?

Trött på dessa trådar jag har varit flickmamma till 4 flickor och blir mest ledsen av alla kommentarer folk spydde över oss när man var ute allihopa på promenad. om hur synd det var om pappa med alla flickor och hur oduglig man är som bara kan fixa ett kön. Jag har alldrig skaffat barn för att få ett visst kön men blev oplanerat gravid med tvillingar och fick pojkar. visst var de kul att prova på bägge men fick även höra att det var tur att det blev pojkar till slut! suck suck!

Jag tycker faktiskt att man är dum i huvudet om man skaffar barn och sedan gör abort pga könet. bättre att man åker till klinik som sagt.

och skylla på sådant som hänt förr är bara en dålig ursäkt för det ger en fortfarande inte anledning att göra abort pga kön. även om det är oplanerat så är det väl bätter att ta bort det med en gång då risken är 50% att det är ett visst kön istället för att vänta och se vad det är.

ibland undrar jag om dessa trådar är på riktigt. Jag kan förstå att man har en önskan och kan ha en viss besvikelse men det går över ganska omgående har jag förstått.    
  • Grazzy
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:06:13 följande:
    Och jag tycker att man är dum i huvudet om man inte kan ens FÖRSÖKA sätta sig in i en annan människas situation.

Hur kommer det sig att du har så många barn förresten, är det någon slags vad?
    Haha! Dummaste jag hört!!! Bara för man har många barn. Är du avis kan man ju undra!!
  • Grazzy
    why the face skrev 2011-10-20 15:07:36 följande:
    Du har aldrig varit deprimerad antar jag. Hon behöver hjälp med att komma över känslorna för jag tror knappast att hon medvetet ogillar pojkar. Hon behöver hjälp och du är definitivt inte till någon hjälp. 
    Vet inte om jag tycker att du verkar vara bättre. 
    Nej tackar fasiken för jag aldrig vart de, hade jag tagit livet av mig snarare då 
    Och vad gäller alla som håller med TS så , är man så himla deprimerad så skaffa inte barn!! Bättre inte skaffa alls om det nu blir en kille, kommer damen bli ännu mera deprimerad helt klart. Och jo, jag är nog lite mer bättre i mitt resonemang än bitter kärringar här
  • Grazzy
    why the face skrev 2011-10-20 15:10:08 följande:
    Man kanske inte ska skaffa barn om man saknar empati.
    Vad vet du om min ampati lilla du? Nej juste, inte ett dugg. Så sluta dömma människor bakom en data skärm och ta hand om dina problem, för något verkar ju tynga dig
  • Grazzy
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:23:16 följande:

Avis på vad?

Ärligt talat, var är det du försöker säga i den här tråden? Att du är en jättebra mamma och att alla som inte är som du är dåliga? Är du här för att mobba de som har det svårt, eller för att få bekräftelse från andra mammor som inte heller kan tänka utanför sin egen lilla värld?

Försök att se människorna utanför dig själv, istället för att bara dömma alla.

Varför säga att man har många barn pågrund av en vadslagning? Min mamma har 4 barn och gjort en abort i sitt liv. Alla hennes barn är döttrar. Har hon en vadslagning för hon har många barn då eller? Kan man inte älska 4 barn samtidigt? Och jag själv vill ha runt 4 barn eller mer i mitt liv, är det fel då tycker du och att det är som en tävling då eller?? Jag är mig själv och bryr mig faktiskt inte om bekräftelse, mobbning eller vad du nu drog upp jag höll på med. Jag säger min åsikt som vem som helst här och har rätt att stå för den också, eller är det bara dusom får ha talan här och trycka ner mammor för dom har många barn?
  • Grazzy
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:39:38 följande:
    Oj, wow. Du har en åsikt. Vet du vem mer som har en åsikt? ALLA MÄNNISKOR I HELA VÄRLDEN.

Allt du gör här är att göra en annan människa ledsen. För att det får dig att må bra. Vad är man för människa om man mår bra av att få andra att må dåligt? Vill du vara en sån människa?

Och ja, jag skrev nedlåtande om att hon/du/whoever har många barn. Vet du varför jag gjorde det? För att visa hur det känns när någon ifrågasätter ens val och driver med ens livssituation. Det kändes inte så kul, va? Tänk alltid på hur det känns FÖR DIG när någon skriver något nedlåtande OM DIG. Då kanske det blir svårare att skriva nedlåtande saker om andra?
    Så du skämtade om det hela för att jag skulle känna hur jag själv skulle må? Du är ju ett skämt asså. Att du orkar lägga ner tiden på det... jag har aldrig haft en elak inställning till TS, jag har sakt min ÅSIKT, är en jävla skillnad tycker jag att ha en åsikt mot att trycka ner någon med flit!
  • Grazzy
    Love83 skrev 2011-10-20 15:56:15 följande:

Du är ju väldigt duktig själv att trycka ner andra ser jag.
    Ja konstigt nog. Du verkar ha samma problem isåfall. Men vet du vad, du är iallfall anmäld nu så du ska nog inte säga så mycket mer faktiskt. För du gör exakt samma som jag isåfall. Kränker personer för dom har många barn och spelar allmänt barnslig och trycker ner dom som inte tycker samma som du. Ska du inte heller säga att dom som tycker motsatsen mot TS att man kränker för du gör precis likadant. Så väx upp istället och hoppas anmälningen får dig att ta dig i kragen någon vacker dag!
  • Grazzy
    Ung Mamma 91 skrev 2011-10-21 06:37:36 följande:
    Hahahaha. Moderaterna tog bort min kommentar, Ärligt. Om du startar en tråd måste du ju kunna ta emot all kritik du får. Suck...
    Helt rätt!
  • Grazzy

Jag säger bara, gå till en psykolog eller nån som kan hjälpa dig INNAN du skaffar barn ens. Fattar inte hur du kan använda abort som en metod om det är "fel" kön på ditt eget barn. Tycker inte psyket eller hur du för övrigt mår, är en ursäkt för hur du känner för ditt eget barn. Förlåt, men jag kan helt enkelt inte acceptera ditt tänkande. För mig är det helt sjukt!

• Grazzy
    Anonym skrev 2011-10-21 11:39:08 följande:
    Jag blir så ledsen när jag läser de här trådarna om alla oönskade pojkarGråter Stackars små liv som kommer till världen till mammor som vill göra abort för att de har fel kön, mammor som gråter när de får reda på att de väntar en pojke, mammor som inte vill ha dem för att de är pojkar. 
    Ja det gör mig ledsen som mamma att få höra sånna här saker jag som har en liten underbar kille och kanske väntar ännu en kille nu med min 2a graviditet. Känns hemskt att folk kan tänka såhär ens, vad tänker dom då om min pojke som är det finaste och bästa som hänt mig som mamma?! Jag kan helt enkelt inte förstå detta, det är för hemskt!
  • Grazzy
    Jojile skrev 2011-10-21 11:45:38 följande:
    Jag vill inte ha en dotter, men jag tycker inte illa om alla flickor i världen. 
    Anonym skrev 2011-10-21 11:39:08 följande:
    Jag blir så ledsen när jag läser de här trådarna om alla oönskade pojkarGråter Stackars små liv som kommer till världen till mammor som vill göra abort för att de har fel kön, mammor som gråter när de får reda på att de väntar en pojke, mammor som inte vill ha dem för att de är pojkar. 
    Jag håller med dig. Därför tycker jag att det är bra att man har rätt att göra abort så att dessa barn slipper födas och vara onöskade.

Men varför vill man inte ha ett visst kön undrar jag? Vad är det för fel på flickor/pojkar egentligen? låter helt löjligt i mina öron. Hur funkar en sådan människa som ens vågar tänka tanken att; Åh nej en kille/en tjej" och blir så deprimerad av det hela att vilja gå till en abort klinik?? Tror inte dessa tankar fanns för 20-30 år sedan, inte ens i närheten.. hur skulle ni känna om era föräldrar hade tänkt såhär om er tex. inte så bra skulle jag gissat.
  • Grazzy
    Jojile skrev 2011-10-21 12:10:32 följande:
    Vill och vill ... Jag vill ha grabbar eftersom jag tycker att dom oftast är roligare, och allt runtomkring dom är lättare. Drama och intriger ligger inte riktigt för killar, inte som hos tjejer och deras kompisar. Jag skulle inte göra abort, jag skulle bli överlycklig över en dotter också, så jag vet inte hur dessa människor "funkar": Jag svarade bara på ditt inlägg där du oroar dig för att folk tänker elaka saker om just din pojke, eftersom någon kanske önskat sig en dotter. Oddsen att människor bryr sig och reflekterar över du har en grabb är ganska låg, om det inte är så att det är folk som känner dig och ditt barn. 

Men, även om jag inte skulle göra det och även om jag skulle bli lycklig över en dotter  så betyder det absolut INTE att jag tycker att det är en anledning god nog att börja rucka på rätten till fri abort.
    Jag tycker iallfall det är helt knasigt resonemang och kommer nog alltid tycka det.
  • Grazzy
    Jojile skrev 2011-10-21 12:28:06 följande:
    Vilket resonemang är knasigt?  
    Att ens tänka sig ett oönskat kön på sitt barn
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke