Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Vill göra abort om det är en pojke

Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
    Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.
    Vad sorgsen jag blir av att läsa om vad du gått igenom.

Jag tror att du behöver fråga dig hur din uppväxt och den syn du fått på män och pojkar kommer att påverka ditt föräldraskap överhuvudtaget, och jobba med den biten. För även om just ditt barn är en flicka finns det fortfarande män och pojkar i världen, och det är inte rättvist mot henne att växa upp med utgångspunkten att hon riskerar att bli utsatt för hemska saker om hon inte aktar sig. Det kommer att begränsa henne, och det kommer att begränsa dig.

Ditt barn är en ny människa, en ny individ, oavsett vilket kön han eller hon har. Det är DU som formar hans eller hennes syn på sina medmänniskor och lära honom/henne vad som är rätt och fel. Om du sätter en man till världen är det också du som bestämmer vilken sorts man han blir.

Jag tror säkert att du rent logiskt sett inser att det är fel att lasta en nyfödd pojke för vad andra män begått för fel, men jag förstår också att dina upplevelser är något som måste bearbetas innan du kan hantera ett föräldraskap - oavsett könet på barnet. Personligen tycker jag att det snarare är ansvarfullt av dig att fundera över sådana här saker innan barnet är fött.

Jag hoppas att du fortsätter med terapin, och jag hoppas att det ordnar sig för dig.
    So say we all
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke