• m o e

Vill göra abort om det är en pojke

Jag trodde jag skulle bli en flickmamma. Lekte mycket med dockor och gillar rosa och vill få sy klänningar. Men så fick vi en pojke och en till och nu väntar vi vår tredje pojke. Och vet du? Det känns lika bra ändå! Visst kan jag känna att det hade varit roligt med en flicka, men egentligen kan jag inte förklara varför?! Våra tre pojkar kommer ha så mycket kul tillsammans och det viktigaste är ju vem som kommer ut och det avgörs verkligen inte av könet. Våra två pojkar är väldigt olika som personer och det är ju det som är det roliga, inte om de har snopp eller snippa.

Jag kan förstå hur du tänker, men jag är rätt säker på att du kommer känna dig lika glad för en pojke om det blir en sån. Önska och hoppas kan man, men vad det blir är ingen som kan påverka. Hoppas du kommer till den känslan så småningom!

Nu har vi två mirakelkillar!
  • m o e

Jag tänker också att du måste ha haft de här tankarna redan när ni planerade att bli gravida och om man inte gör ivf och tar reda på vilket kön det är på emrbyot (tror jag inte att man får göra i Sverige, alltså enbart för att få veta könet), så är det ju alltid ett lotteri.

Det låter hemskt att ha din bakgrund, men jag tror inte att du vinner på att avsky alla män (du har ju trots allt levt ihop med en man länge) och det är ju DU som väljer hur du vill bemöta pojkar och män. Det du råkat ut för är otroligt sorgligt och avskyvärt, men det handlar nog snarare om vilka personer de här männen var, inte att de råkade vara just män. Förstår du hur jag menar?

Nu har vi två mirakelkillar!
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke