Inlägg från: Strawberry3 |Visa alla inlägg
  • Strawberry3

    Visst är frågan krångligt ställd för en 11-åring men om man t.ex. öppnar sin geografibok borde den innehålla ett kapitel om naturresurser (som de säkert pratat om på lektionerna) där det förklaras på "rätt nivå"

    Kan vi fortsätta att använda mer och mer av jordens resurser (mat, vatten, energi, naturtillgångar)?
    Om vi gör det vad händer då?
    - Saker som kan hända som är bra för oss (möjligheter)
    - Saker som kan hända som är dåliga för oss (hinder)

    Svara ni på ovanstående så svarar ni på frågan

  • Strawberry3
    Yavannie skrev 2011-10-19 21:28:10 följande:
    Vad har de pratar om i skolan på senaste tiden? Det låter som något som ska relatera till det de har gjort, inte bara något som är taget ur luften. Kanske ligger fokus på förnyelsebar energi, eller hur man kan minska avfall etc etc.

    Jag vill inte "ge" något svar utan att ha ett sammanhang, för det kan ju handla om precis vad som helst. Dessutom känns det väl lite sådär att gå in på FL och be andra skriva läxan åt ens barn, eller? Börjar fundera på om du verkligen menar allvar? 
Svar på tråden Miljöläxa för 11-åring