Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Hur ofta förekommer barn med diagnos i era barns klasser?

caliningrad skrev 2011-10-31 11:46:28 följande:
    1. Otroligt att skattepengar anvands till dessa barn istf att foraldrarna ska ta sitt ansvar och vaga satta granser tydligt. Men jag laste att det blomstrar med utbildningar for att lara sig vara en bra foralder nufortiden. Det behovs antagligen....

2. Vilket visar isafall att ADHD inte har med arv att gora utan med uppfostran och regler.

3. Det ar samma sak. Samma ideologi i hela Sverige, med nagra fa undantag. De flesta foraldrarna i Sverige tycker att det svenska systemet ligger i framkanten och ar bast i varlden.

Ska föräldrarna ta sitt ansvar och våga sätta gränser tydligt? Din åsikt är så jävla korkad att jag blir skrämd!
    Du är välkommen hem till mig vilken dag i veckan för att lära min 6-åring med trippla diagnoser hur man uppför sig. Varsågod. Välkommen. Om det är så jävla enkelt som du vill ha det till, varför tror du många familjer lever på gränsen till sammanbrott? För att det är kul? För att de vill kosta samhället pengar?
    Eller tror du att splittrade familjer, föräldrar som är sjukskrivna för utmattningsdepression, föräldrar som bara ger upp eller gråter varje dag innan de ens hunnit få på sig kläderna bara är ett påhitt? En fejkad verklighet baserad på oförmågan att sätta gränser?
    I´m not saying it´s going to be easy, I´m saying it´s going to be worth it.
  • lurksmulan
    caliningrad skrev 2011-10-31 12:03:14 följande:
    tack. Skulle garna ga till ditt hem men ar ditt barn redan 6 ar forstar jag att situationen ar knepig.
    Det ar viktigt att barnen kan uppfora sig och respektera granserna  nar de ar max 3-4 ar. 

Jag haller med dig till 100%. Det finns valdigt manga foraldrar som ger upp. Det ar precis det jag sager hela tiden. 
    Jag förstår att du är ironisk mot mig, men hur kan du på allvar tro att det är gränssättningen som är problemet? Vår son avvek från normen när han var fyra månader gammal. När han var 1 år var han inte som någon jämnårig. Hur ska man uppfostra en fyramånaders bebis? Och hur kan man uppfostra bort något som inte handlar om dålig uppfostran?

Har du någonsin varit i den situation som jag beskrev? Har du någonsin känt att du inte vet om ditt barn kommer kunna skaffa en egen familj, att leva ett värdigt liv, få känna sig nöjd med tillvaron? Har du oroat dig för att ditt barn känner av sitt utanförskap och undrar varför han aldrig blir bjuden på kalas eller hem till kompisar?
    Har du känt att du står utanför hela föräldrasamhället eftersom personer som inte har någon som helst kunskap däremot har en jävla massa åsikter och inte försöker att ens för fem minuter att förstå?
  • lurksmulan

Men det där snacket om att det är mycket diagnoser är ju så platt. För 20 år sen hade ingen hört talas om laktosintolerans heller. Då var det bara ett gäng personer som undvek mjölkprodukter för att de hade ont i magen. Sen kom vetenskapen in i bilden och upptäckte vad folk inte klarar av att äta och så satte man en diagnos på den personen.
    Det är exakt samma sak med alla diagnoser inom NPF (vilket inkluderar ADHD). Nu har man helt andra verktyg att jobba med, man kan mer och har forskat mer och vet vad man ska leta efter.

• lurksmulan

ADHD UPPKOMMER INTE PGA BRISTANDE UPPFOSTRAN!
    Läs på lite för fan! Ägna 10 minuter åt att försöka lära dig lite innan du vräker ur dig saker som sårar människor på ett sätt som du inte ens är i närheten av att förstå!

Inte nog med att jag måste leva med att mitt barn har de här tre diagnoserna, DU beskyller dessutom MIG för det hela?!

Svar på tråden Hur ofta förekommer barn med diagnos i era barns klasser?