Snälla Caliningrad, nu får du ge dig! Kan inte du som är så bildad och full av kunskap om det svenska systemet, uppfostran mm, berätta för oss som lever i okunskap vad som i din värld är definitionen på normal. Vad är väluppfostrat och hur är det ultimata lärklimatet?
Idag ligger Asien, som du förordar, i topp på amfetaminmissbruk (UNOCD: World Drug report, 2009) ett vanlig resultat av själmedicinering vid ADHD. Minst hälften av världens amfetaminmissbrukare bor i Asien, går att läsa i samma rapport. I Kina får inte alla gå i skola medan i Sverige går 100% minst 9år i grundskola. Kan det vara så att de som inte får möjlighet till utbildning i ett så framstående land som Kina har ex NPF, adopteras bort eller göms?
En av de bästa egenskaper en människa kan ha är att kunna omvärdera sin tes efter att man fått ny kunskap. Att förneka att NPF finns och att det skulle ha med uppfostran att göra lämnade vi i slutet på 70-talet i större delen av världen, dock kanske inte i den asiatiska byggd där du befinner dig
. Självklar är uppfostran viktig även för ett barn med NPF-diagnos, likväl som för normalstörda barn. För att bli en god samhällsmedborgare krävs även att man möts med respekt och goda förväntningar, även de barn och föräldrar som du så föraktfullt skriver om. Du vet uppenbarligen inte vad du skriver om oavsett hur många FN-rapporter du läst mm. Att ständigt skydda sig mot argument som talar mot sin tes kan vara ett tecken på någon diagnos inom autismspektrat...