Växjötjejer med PCO
Startar en tråd för oss bosatta i Växjö/Alvesta och runtom som vill dela med sig av sina erfarenheter och vägen till ett +.Kanske gruppträff om man vill prata av sig med!
Vad skönt att du kommit igång själv med mensen. Jag har ju mens varannan vecka, kul cykel! :/
När börjar du med pergon??
Lät ju ganska jobbigt.. hade typ var tredje till var fjärde månad och det var väl egentligen inget problem innan ;)
Börjar på cykeldag 3. nu ska bara den f-benade mensen dyka upp oxå... så med andra ord när som helst..
Typiskt... tyvärr så skulle min läkare åka bort på semester precis de dagarna då jag behövde ultraljudet... så jag blev tvungen att hoppa över pergon denna månaden känner mig så ledsen... Hade verkligen hoppats på att komma igång nu.
Nu har jag varit hos gyn på VUL, dag 13 i cykeln med enkelkur pergo. Hade en enda liten äggblåsa på 14 mm :) ska imorgonkväll ta ovitrellespruta för ägglossning. Slemhinnan var på 10 mm vilket tydligen var bra, så nu kör vi så det ryker!
Ohh, spännande :) Jag ska dit för ultraljud nästa vecka *hoppas*
Hur går det för dig jempan?
Honeybaby: jag är gravid :)) i vecka 6.
Hur går det för dej??
Grattis!!! Har bim nästa helg så hoppet lever fortfarande :)
Honeybaby: testat ännu??:p
Nej... har inte vågat ännu, tänkte göra det imorgon. Men så länge man inte vet finns det hopp...
Blev tyvärr inget :(
honeybaby: Nästa gång!
Hoppas!
Honeybaby; Hoho! Hur går det för dej? :)
Jempan!
Jag känner igen mig i din situation, och undrar lite mer om den, blev helt enkelt SÅ glad över att läsa om någon som har vetat om att dem har PCO lika länge som jag, och blir gravid utan IVF.
Har du alltid haft mens varannan vecka? Hur märkte du din diagnos?
Tacksam för svar!
Hej! Vad kul att du kan relatera.
Jag märkte av den på så vis att jag alltid hade oregelbunden mens och mens väldigt många dagar. Har jättelätt för att gå upp i vikt och kan inte äta hormoner utan att bli otrevlig. Men så har jag också gjort många undersökningar och då ser man de typiska "hålen" i äggstockarna. Samt blodprov som visar på högt "manligt" hormon.
Ofta har pco:are lätt att bli gravida bara man får rätt hjälp! Bor du i Växjö?
Jag har verkligen inte hängt med här... Har du fått barn Jempan? GRATTIS i så fall!!!
Hos oss händer absolut ingenting, inga barn i sikte... Snart 7 års försök gör att känslorna är blandade, hoppfullhet ibland, hopplöshet ibland, apati inför det ibland, sorg ibland, men hoppet finns ändå kvar.
Pionen: Jajjemen den 14:e augusti kom en stadig bit på 4640 G ut ;)
Hoppet är det sista som överger en, plötsligt händer det! Har du pco?