Irriterande pappa ?
Min upplevelse är "desto strängare desto värre".
Jag har en väldigt öppen relation med mina föräldrar, har alltid haft och de litar på mig, vilket är viktigt för mig.
Jag har alltid haft mer frihet att få bestämma t.ex. när man ska komma hem, när läxorna ska göras och när man ska sova för att orka och hinna med sig. Ibland ha de sagt att de vill jag ska vara hemma, det respekterar jag. Däremot skulle jag inte gilla eller acceptera den livsstil ni har :/. När jag var 15 flytta jag hemifrån för att gå i skola på annan ort och det har gått gallant utan att jag haft någon som bestämt över mig alls så jag tycker inte att regler gör en människa bäst. Dem vänner jag har, som ha många regler att följa, har jag uppfattat som att det "går åt fel håll", de är ganska omogna om jag säger så ;) Ska testa mer och ja de har ingen riktig kontroll över sina val och sig själva. Men det kanske är olika, men i min omkrets så är det endast negativt med för mycket regler. I mina ögon är inte de regler ni har nå rimliga. Förutom att äta med familjen, men de är inte livs viktigt att göra det alla dagar i veckan.