• Ung Mamma 91

Folk glor :(

En sak jag måste uttrycka mig om är att en massa folk glor väldigt ofta på mig då jag går nånstans! På stan e de värst. Liksom e jag ett mobboffer eller vad ? Har inte folk sett någon gång en fräch ung mamma som är gravid ? Blir bara så himla irriterad. Går och handlar och sånt som alla andra mammor gör i sin vardag. Grr! Någon som har samma problem ? En gång röt jag till till ett par tjejjer som satt på en bänk. Dom satt och fnissa typ , blev så himla arg. Nu då jag gick till MVC stog de en massa gymnasieelever och tanter vid busshållplatsen och glodde. Vissa tanter är nog rätt snälla endå. Har vart med om en gång att en tant kom fram och sa "oj va söt. Hur gammal e han ? Du är ung du också" "oj är det en till påväg också ?" Jag ba; "Varför sluta då det är som roligast?" Nej men ärligt , e lite störande faktiskt. Anders tycker att jag ska va glad för att få uppmärksamhet men ja. E ju som att man skulle va kändis. Någon som har samma problem ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 13:33
    Anders är min kille. Detta är kopierat från mitt blogginlägg.
  • Svar på tråden Folk glor :(
  • Ung Mamma 91
    April barn skrev 2011-10-18 14:06:23 följande:
    Precis, jag är också ung men har aldrig upplevt att människor tittat, eller att jag blivit annorlunda behandlad på mvc, bvc eller föräldragrupper. Tror det handlar mer om hur man själv ser på saken att vara yngre, många gör så himla stor sak av det.
    JAg har aldrig blivit annorlundare behandlad på MVC elr BVC , inte föräldragruppen heller. eller ja. Dom säger att jag e ung inte så mycket mera. Ja , kanske är så. Men fattar bara inte hur dom tänker då dom glor så förbannat. 
  • Jennilie

Ne du är både söt och ser väldigt ung ut.
    Fast ja tror folk glor oavsett, sen klart alla tanter måste bara fram å spana magen, vissa tanter går ju tom ikapp en bara för att få kolla in i barnvagnen.

• hannahlilla

Jag glor nog en del på andra, oftast för att jag tycker nån har nåt fint på sig eller liknande, sällan av något elakt skäl. Antar att de flesta är likadana faktiskt. När man är gravid får man ju mycket blickar oavsett ålder också.

Man får nog faktiskt lära sig i att strunta i vad okända människor tycker, de vinner ju om man lägger ner energi på dem ifall de nu menar något illa med att glo på en.  

Elvira, 19/3-07.
  • La Lola
    Ung Mamma 91 skrev 2011-10-18 14:10:51 följande:
    JAg har aldrig blivit annorlundare behandlad på MVC elr BVC , inte föräldragruppen heller. eller ja. Dom säger att jag e ung inte så mycket mera. Ja , kanske är så. Men fattar bara inte hur dom tänker då dom glor så förbannat. 
    Hur tittar du på de då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • April barn

Men du tror inte det bara är du som upplever att dem glor?

Människor tittar på gravida kvinnor samt små barn för att de tycker det är fint och roligt med gravid magar och gulligt med bebisar.

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • såffan

Folk glor på mig med, men jag tror inte det har med min ålder att göra utan mer att dom är rädda för att min mage ska explodera eller att jag ska råka vräka omkull någon när jag vänder mig om.

Sen måste jag erkänna att jag skälv kollar rätt bra på andra gravida också, oavsett ålder...

• Ung Mamma 91
    Jennilie skrev 2011-10-18 14:13:41 följande:
    Ne du är både söt och ser väldigt ung ut.
    Fast ja tror folk glor oavsett, sen klart alla tanter måste bara fram å spana magen, vissa tanter går ju tom ikapp en bara för att få kolla in i barnvagnen.
    Haha. är det så ? Shit :D
  • Ung Mamma 91
    hannahlilla skrev 2011-10-18 14:13:44 följande:
    Jag glor nog en del på andra, oftast för att jag tycker nån har nåt fint på sig eller liknande, sällan av något elakt skäl. Antar att de flesta är likadana faktiskt. När man är gravid får man ju mycket blickar oavsett ålder också.

Man får nog faktiskt lära sig i att strunta i vad okända människor tycker, de vinner ju om man lägger ner energi på dem ifall de nu menar något illa med att glo på en.  
    Sant så sant.
  • La Lola
    Ung Mamma 91 skrev 2011-10-18 14:18:47 följande:
    Brukar inte stå och glo på folk. Sköter mitt.
    Jo men du lägger ju trots allt märke till att andra kollat på dig...då måste ju du titta på de.

Sen undrar jag en sak, står du verkligen aldrig o kollar på andra människor?
    Aldrig nånsin?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Folk glor :(