Behöver hjälp!! repetera en klass eller eller ej?
Såhär är det. Idag var vi på evk med lärare rektor och barnpsykolog.
Jag ska dra detta väldigt kort, bättre att ni frågar om det fattas info
Jag vet att de varit oroliga innan pga vår dotters skolgång (började ettan i aug) Först var hon sen med läsningen men det har hon tagit igen ganska fort och tycker det är roligt nu, det är fortf knaggligt men vi övar mycket hemma. Men nu till matten, det går inte alls så bra, jag har ju ingen annan att jämföra med så jag har trott att det var okey att hon inte kunde räkna så mycket men att det kommer sen. Om jag tex håller tre apelsiner och tar bort en så vet hon hur många som är kvar, och om jag delar en så kan hon fortsätta räkna, hon kan räkna till 29 flytande, men det är just när de gör räkne ramsor som hon inte får det att gå ihop.
Läraren menar då att de andra i klassen tar STORA kliv upp, men hon tar bara pytte små, jag blir så förtvivlad och ledsen och ja allt! det känns hemskt, som om att det är vårt fel för att vi inte övat tillräckligt i f-klassen
Jag tycker själv att hon är skol-omogen, men att hon kanske behöver en extra hjälpande personal, någon som hjälper henne att hålla fokus, hon flyger gärna i iväg i tankarna och gillar mycket mer att vara ute och leka sådär och de menar på att hon nog borde gå ner till förskoleklass igen.
Jag tycker såhär, på ett sätt, absolut, för om hon inte kan hänga på så kommer hon bli väldigt ledsen och känna sig "dålig" men samtidigt känner jag att jag trodde detta var sista alternativet, att man först borde ge henne lite mer tid i ettan med extra hjälp. Gå det fortf inte om låt säga tre månader så okey.
Det valet vi tar kan både hjälpa henne OCH förstöra hennes skolgång för all framtid (känns det som) fy fan rent ut sagt så hemskt det måste kännas att behöva gå ner till "nollan" och se sina vänner fortsätta i ettan, där hon faktiskt trivs oerhört bra! Men lärarna och rektorn menar att hon är så otroligt social så det kommer nog bara var jobbigt i början, sedan får hon nya vänner.
Snälla ni! vad ska jag/vi göra? Hur ska vi tänka? Finns det mer krav vi kan ställa? snälla läs nu inte tråden och strunta i att skriva, vad som helst kan hjälpa oss.