Inlägg från: sirisdotter |Visa alla inlägg
  • sirisdotter

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Fru U skrev 2011-10-21 12:18:27 följande:
    Du har belägg i vilket fall som helst. Om någon går genom ert område och halkar eller det trillar ner nåt på dem från husen, eller de snubblar på en trasig gatusten.... då går tredjepartsförsäkringen in (dvs den skyddar även de som itne bor där och därmed skyddar den också föreningen)
    Tack,   det känner nog ingen här till.   OT,  väl,  men en boende,   som halkade i glashal källartrappa  och skadade sig  på väg till trappstugan muttrade mycket om slö  fastighetsskötare som  inte sandat tidigt på morgonen.   Att hon kunde ha haft rätt till ersättning visste hon knappast.
  • sirisdotter
    sirisdotter skrev 2011-10-21 12:22:39 följande:
    Tack,   det känner nog ingen här till.   OT,  väl,  men en boende,   som halkade i glashal källartrappa  och skadade sig  på väg till trappstugan muttrade mycket om slö  fastighetsskötare som  inte sandat tidigt på morgonen.   Att hon kunde ha haft rätt till ersättning visste hon knappast.
    tvättstugan ska det stå
  • sirisdotter
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-21 12:31:29 följande:
    Jo det kanske hon gjorde, men många, (jag t.ex.) skulle inte få för sig att kräva ersättning.
    Inte om någon i din familj   skulle omkomma av en istapp från ett hus   (hyres eller bostadsrätts....)  i huvudet när ni gått på gatan heller?
  • sirisdotter
    TheCoopers skrev 2011-10-21 13:59:54 följande:
    Det är ganska mycket hypotetiska scenarion här , så låt oss gå tillbaka IGEN till det som hände .

ETT litet barn lekte i parken tillsammans med sin mamma .

Varför drar du upp hundar , katter och lärare som röker i parken ? Det var ju direkt det som hände i TS
    Eftersom det i tråden ifrågasätts om en bostadsrättsförening har något att säga till om på sin gård.

Hund  var någon annan som drog in i tråden först.
  • sirisdotter
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-21 14:05:40 följande:
    Vår förening äger marken utanför, här passerar "obehöriga" flera tusen gånger per dag, jag har inte ens tänkt i dessa banor som er. Om man skulle promenera så pass att man var nära att få en istapp i skallen skulle man behöva gå i rabatterna. Men jag antar att vi kommer ha koll på det.
    Det händer dödsolyckor med istappar i stadskärnor,  om du inte känner till det.   Och husägare  kan anses som ansvariga,  likaväl som de är det om någon halkar utanför huset för att husägaren inte sandat.

Om du har rört dig i någon stadskärna någon gång har du troligen sett dessa varningsskyltar som ställs ut på trottoarer vintertid.
  • sirisdotter
    TheCoopers skrev 2011-10-21 14:00:42 följande:
    Nej det kan ju knappast ersätta människan som dog ..
    Livförsäkring är inget för din familj,  alltså?
  • sirisdotter
    TheCoopers skrev 2011-10-21 14:34:31 följande:
    Nu var det hursomhelst ett litet barn som lekte i en park . Inget annat .
    Jo,  tråden har handlat om huruvida en bostadsrättsförening har rätt att  ha regler för hur deras markytor får användas,   om kvinnan som sade till  mamman med barnet hade  något att stödja sig på när hon gjorde det  eller ej.
  • sirisdotter
    TheCoopers skrev 2011-10-21 14:52:33 följande:
    Jag undrar vart denna förening ligger egentligen ..
    Där Ts  barn lekte?    Var som helst i Sverige skulle jag tro.   De styrande o föreningar har en   tendens att vilja åberopa sin makt.
  • sirisdotter
    TheCoopers skrev 2011-10-21 15:14:13 följande:
    Mm intressant . Jag har aldrig hört talas om fenomenet .
    Gratulerar till att du sluppit!   Vid Odenplan   i Sthlm,  där jag/vi bodde drygt 10 år hade vi Forsberg,   avliden sedan länge,  som styrde och ställde i egenskap av vicevärd.   Plötsligt hade han tömt hela mitt källarkontor  medan jag studerade på annan ort!

Där jag bor nu hade vi tidigare en egensinnig herre som ordförande,   pensionerad militär,  numera avliden.   Tvättstugan fick inte användas på söndagar,  tog man  ut sin katt i band fick man brev där man uppmanades att genast sluta "rasta"   !   katter på innergården.

Nuvarande ordförande krävde att en  dam skulle ta bort ett vindskydd på sin altan,   han gillade inte blå- och vitrandigt.   Jag fick ta bort en bockarabinda  och en kaprifol från min altan,  eftersom han inte tycker om dessa växter.   Tanten bredvid ,  i  70-årdåldern,   tvingades skaffa   hörapparat,   eftersom hennes dunkadunkamusik störde ordförandens  25-åriga  svärson på nätterna.   70-åringen lyssnade på Karlavagnen....
  • sirisdotter
    Mysgosmys skrev 2011-10-21 15:55:54 följande:
    HSBare är så fjantiga... När vi flyttade för några år sedan så samlad vi ihop allt slängbart i sopsäckar och slängde i en HSB container eftersom containern på vår gård var för liten. Då kom en dam och sa att bara folk som bor på HSB får slänga saker där... Brydde jag mig? Nepp.
    Skiljer sig de i HSB  från Riksbyggen  eller mer privata bostadsrättsföreningar,  menar du?

Vet du vad det kostar att hyra en container?   Vi hyrde 7 st innan vi tömt ett dödsbo och det blev jättedyrt.
  • sirisdotter
    TheCoopers skrev 2011-10-21 13:59:54 följande:
    Det är ganska mycket hypotetiska scenarion här , så låt oss gå tillbaka IGEN till det som hände .

ETT litet barn lekte i parken tillsammans med sin mamma .

Varför drar du upp hundar , katter och lärare som röker i parken ? Det var ju direkt det som hände i TS
    Vilket scenario anser du vara hypotetiskt?
  • sirisdotter
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 18:37:09 följande:
    Nja, inte riktigt samma sak kanske ;P
    Vad tycker du att det är jämförbart med då?   Åka t-bana utan att betala?
  • sirisdotter
    Mirva skrev 2011-10-22 19:25:50 följande:
    Hon kanske vill spara dem till sina barn eller barnbarn
    Tror du inte hon åker rutchkana osv  med sina barnbarn där?
  • sirisdotter
    Mysgosmys skrev 2011-10-22 21:35:47 följande:
    Jag tog ju hand om problemet på för mig bästa sätt, jag slängde själv säckarna i containern. Jag sa inte åt nån annan att göra det åt mig.
    På för dig bästa sätt!   Det var det mest egotrippade jag läst på länge,   förstår du inte alls vad andra försöker förklara för dig?
  • sirisdotter
    Daysis skrev 2011-10-23 09:23:39 följande:
    Det är ju faktiskt inte så stor skillnad eftersom det är personer som drabbas av  att du slänger skit i DERAS container.. Som väldigt många härinne på många olika sätt har försäkt förklara för dig..
    Det verkar helt omöjligt att få  containersnyltaren att förstå -   har gett upp.   Hon är totalt låst i sitt eget tänkande,   som är väldigt eget.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(