Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi blev avhysta från lekparken... :(

vadskajaghetadå skrev 2011-10-19 11:39:24 följande:
    Det finns vissa områden s.k flerfamiljshus. De har staket runt hela området, en liten lekpark osv. Där känns det helt naturligt att hålla sig borta, det är privat.

Om en kärring hade kört i väg oss hade jag sagt åt henne att sätta upp en skylt.
    Och NEJ det är inte samma sak som att man ska behöva sätta upp skyltar och förbud, och som nån som gav det löjliga exemplet med sin egen soffa eller barnens jacka. 
    För det är ingen självklarhet att alla vet vad som är privat och inte. 
    Alltså jag bor i innerstan och  jag skulle aldrig kunna hålla reda på vem som "hör till" vår innergård . Det är säkert massor med människor där som inte bor där .

Jag förstår inte problemet .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-19 12:31:31 följande:

Och jag menar fixerad vid pengar eftersom det enda du klagar på är att tanten är snål medan du ignorerar övriga skäl för henne att hålla utomstående borta.
    och jag menar SNÅL som att man inte kan dela med sig av en lekpark . Har inget med pengar att göra såvida kvinnans skäl för att inte låta barnet leka där är pengar .
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-19 12:47:05 följande:
    Se där, du missar återigen alla andra skäl. Du fokuserar på: "hon är snål!"
    men Gud vill du inte förstå eller förstår du inte ? Hon vill inte dela med sig . PUNKT :
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-19 12:44:04 följande:
    Bor man i området så har givetvis en normalbegåvad människa efter ett litet tag koll på vilka hus som är brf och vilka som är hyresrätt.

Bor man inte i området kan det kanske tillhöra god ton och vanligt folkvett att försöka ta reda på sådant innan man knallar in på en gård?
    Nja alltså jag bor i innerstan i Stockholm och jag har annat att göra i mitt liv än att undersöka vilka hus som är vad och vilka gårdar som tillhör vad . Jag har ALDRIG hört detta problem förrut .. så jag tror inte det är så vanligt . Hoppas jag ,

Ska man fråga någon innan man går in i en park vem som äger den ?

........... tror jag ingen gör där jag bor .
  • TheCoopers
    Fru U skrev 2011-10-19 13:16:55 följande:
    Vilken hon? Kvinnan i ts som kan ha haft en miljon skäl till varför hon bad ts gå?
    mmm en miljon löjliga skäl . Helt sant.
  • TheCoopers
    Fru U skrev 2011-10-19 13:25:13 följande:
    Du tycker de är löjliga, det innebär inte att de är det.
    Jag är inte ensam om det . Jag tror att det finns ett fåtal människor som tycker det är ok att bete sig så . Tack och lov .

Jag frågade just på jobbet vad de ansåg om situationen och ingen trodde det var sant ... så det säger ganska mycket
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-19 14:28:41 följande:
    Du har hakat upp dig på din förutfattade mening att kvinnan var snål.

Det finns fler tänkbara skäl som du ignorerar. Ignorerar du dessa bara för att få spy ur dig lite på kvinnan ifråga? En spya med stor "PUNKT"?
    Det finns inget skäl som jag inte skulle tycka var löjligt .. så ?
  • TheCoopers
    Argo skrev 2011-10-19 14:32:52 följande:
    Ja, det har man koll på. Med normalbegåvning och ett visst intresse för sin nära omvärld. Så svårt är det inte.

Och själv är det nog (återigen) inte pengarna jag tänker på först om någon unge, behörig eller inte, skadar sig. Det finns andra frågor där kring ansvar och sådant som känns större. Faktiskt.
    Du har missat att många HR blir BR ? tror du på allvar att om man bor i stan så vet man precis vilka föreningar som är vart ?
    Jag tror det är ytterst få som i huvudtaget bryr sig .
  • TheCoopers
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-19 18:00:36 följande:
    personen kanske bor i en liten by med några hundra hushåll max.Drömmer
    Ja då är det ju självklart att man vet . Men att veta om  vilka hus som är BR i hela Stockholms innerstad ... Jo tjena !

• TheCoopers
    Lindis1974 skrev 2011-10-19 18:34:55 följande:
    Argo : så du sitter och pluggar in vilka som är HR och vilka som är BRF där du bor? Elle vad det en gåva du fick vid födseln?
    Skrattar åt orden att normalbegåvade vet sådant. Där jag bor får man nog lägga ner hela sin lediga tid för att reda på detta. Om det äns räcker Och sen dessutom ska man plugga in villa BRF som har kommunala lekplatser och vilka som inte har det.
    Ja ja. Vi lever olika liv helt enkelt ...
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(