Inlägg från: Vilaa |Visa alla inlägg
  • Vilaa

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Tänk där vi bor är det precis tvärtom, vårt dassiga hyresområde har fått en relativt ny och fin park medans hsb husen har 0 så alla hsb:are kommer till oss och tar upp plats Skrattande

Men det där om att det fanns privata parker visste jag inte, hur ska man veta det? Sitter det en skylt då eller?

• Vilaa
    Fru U skrev 2011-10-18 14:18:20 följande:
    Ja man betalar dyrt. De betalar för boendet och området + allt kommunalt.

Det sliter på grejerna, barn springer i buskar, spelar fotboll på gräsmattan som inte är gjord för det osv. Ett barn är inget problem men så enkelt är det inte. Sen är inte allt för alla, vi bor inte i ett kommunistland.

Tyvärr finns det ingen lag, medelst att man inhägnar området, att förhindra att utomstående använder området.

Jag går inte in på och använder andras gårdar som jag vet andra betalar för, hyres eller brf, det anser jag hör till god ton. Enda undantaget är om man besöker någon där.
    Du tror alltså inte att människor som bor i hyreslägenheter betalar dyrt dom med?
    I dom flesta fall brukar man säga att man tjänar på att köpa sitt boende, för att (särskilt stockholm) har hutlösa priser på hyrorna. Alla kan dock inte det för att det krävs fast anställning och bra inkomst för att få lån. Men vet du vad, jag är lite less på att det anses lite finare att ha "valt" att äga sitt boende och att man faktiskt betalar dyrt för det med. Som om inte andra skulle göra det samma... Pfff.
  • Vilaa
    cey skrev 2011-10-18 19:53:22 följande:

Rent allmänt undrar jag om folk som anser sig ha rätt att gå in på alla gårdar oavsett för att använda lekplatsen även anser det okej att gå in på en innergård och använda bostadsrättsföreningens gemensamma grillplast? 
    Jag ser absolut din poäng i det, men att vara ute och gå med sitt barn som ser en spännande lekplats och vill springa dit och leka, ska du då förklara pedagogiskt för den att nej min son, den där får bara dom rika använda som har haft råd att köpa sig en bostad?

Alltså bostadsrättsinnehavarnas argument i den här tråden är så vidriga ibland så jag spyr nästan. Som jag skrev, där vi bor i hyresrätt som ligger precis brevid ett hsb område så använder "hsb:arna" "våran" park för dom har ingen egen. Tror inte vi hyresgäster skulle drömma om att säga att nej stopp där!
  • Vilaa

Jag förstår allas argument men bilden sirisdotter bifogade kunde lika gärna vara från vårt hyreshusområde, och jag har då aldrig hört talas om att det skulle var förbjudet att leka på våran hyresgästgård om man inte är hyresgäst?? Så tycker det är så löjligt att just bostadsrättshus ska ha en privat park bara för dom och framförallt hur fasiken ska man veta vad som är vad? Har inte hyresvärden samma ansvar då över lekande barn som inte är hyresgäster om något händer? Då borde dom ju vilja skydda sig från andras barn men något sådant har jag aldrig hört talas om.

Det som stör mig mest: Hur ska man veta vad som är vad? Särskilt när ett leksuget barn står där och stampar.
    Eller ska jag bara få leka med mitt barn i parken utanför oss precis för att vara på den säkra sidan?

• Vilaa
    sirisdotter skrev 2011-10-21 11:10:48 följande:
    Med TRE  hus omkring innergården,  med  grillplats och flaggstång  (där vi hissar flaggan på halv stång när någon i föreningen avlidit)    ser det ut som ALLMÄN  plats?
    Ser ut som vårat hyresgästområde.
  • Vilaa
    sirisdotter skrev 2011-10-21 11:26:16 följande:
    Och där får vem  som helst;   människa och husdjur,    göra vad som helst?
    Nej men tammefan så får barnen LEKA där iallafall.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(