Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Pyrola skrev 2011-10-16 19:32:22 följande:
    Men hallå! Åk till villaförorten då och gå in i trädgårdarna där och plocka äpplen och sitt i deras sandlådor. Kvinnan må vara sur men hon hade rätt att avvisa er.
    Hon är en idiot .  Inte undra på att vi har problem i samhället när vi har surfi**or som avhyser barn från en lekplats .

Stod det en skylt kan man undra ? Annars kanske de ska sätta upp en skylt och köra upp ett stängsel .
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Brünnhilde skrev 2011-10-17 10:32:55 följande:
    Men FY för människor som arbetar med barn och röker överhuvudtaget! Vad ger de för signaler..? Ja förutom stanken, då, i åldrar när barnen fortfarande är mer fysiska med sin fröken...
    Det är väl ganska många föräldrar som röker ?
  • TheCoopers
    Elenor B skrev 2011-10-17 12:36:43 följande:
    I föreningen där jag bor (och sitter i styrelsen) så har det hänt liknande saker. Vår lekplats används av utomstående föräldrar som går dit med sina barn då det inte finns någon annan lekplats i närheten.

Naturligtvis har vi rätt att förbjuda dem att gå dit men här ses det som positivt att det blir lite liv och rörelse och inte ett stendött pensionärsgetto.

De flesta ser det som positivt då... En äldre dam fick för sig att skälla ut ett barn, 4-5 år, som lekte där och sa att hon inte hade något där och göra och det vara bara för de som bor där. Hennes, barnets, föräldrar är skilda och hon bor med mamma men hälsar på pappa på helgerna och han bor i föreningen! Men kärringen hävdade att eftersom hon bara hälsade på så skulle hon hålla sig inne och inte vara ute och leka. Dessutom ville hon inte ha ungar ute som förde oväsen då klockan var tre och då skulle hon sova middag!

Nåja, det gick att tala henne tillrätta och sen har hon varit tyst. De andra medlemmarna vill ha barn där och en enda gnällkärring ska inte få förstöra för resten.
  • TheCoopers

bara i Sverige kan man vara så jävla snål att man inte ens kan dela med sig av en lekplats ...

• TheCoopers
    Anna 710 skrev 2011-10-18 09:05:49 följande:
    Ja, det är sverige det... Hur ska de bära sig åt att sära på barnen när de är så stora att de är ute och leker själva?! Ska de ha någon slags skylt på jackan, så att folk vet att det är ok att just de barnen leker där?!
    Antagligen ... jag tycker det är enormt pinsamt . Sen tar folk upp här att föreningen är rättsligt ansvarig om det skulle hända något men vi vet ju alla att det inte är därför tanten blev uppretad . Hon är en skitnödig , bitter snåljåp helt enkelt som tar "mitt och ditt " mentaliteten till en helt ny nivå .
  • TheCoopers
    tinylove skrev 2011-10-18 10:24:31 följande:
    ja så är den bistra sanningen...vi som bor i bostadsrätt har betalat för boendet och därmed också för vår innergård...vi har valt bostadsrätt för att vi värdesätter att ha något eget (lägenhet och innergård) och då är det inte så konstigt att man värnar om den...
    Vi bor också i en bostadsrätt men inte håller jag reda på vilka barn som "får" leka där . Jag har inte ens tänkt i de banorna .
  • TheCoopers
    Veritaslux skrev 2011-10-18 11:04:04 följande:
    Jag bor också i bostadsrätt, håller med dig till fullo. Har visserligen ingen lekplats men tycker hela attityden om "mitt" och "ditt" är trist. Tycker att oavsett regler att det är stor skillnad på om en lekpark blir invaderad av personer som förstör och om några enstaka barn vill leka. Ska man hindra människor som passerar gårdarna från att slå sig ner på bänkarna också, "för de utsätts ju då för onödigt slitage"?

Om man tycker det är så viktigt med "mitt" och "vårt" kan man ju flytta till ett gated community med låsta grindar så slipper man befatta sig med pöbeln över huvudtaget (ja, sådana områden finns tyvärr och personligen tycker jag att det är fy skam).
    Ja det kan ju vara folk som är och hälsar på någon ... eller någon som råkat gå förbi och tyckt det såg mysigt ut ?  Står det en skylt eller är det en väldigt avskärmad gård tror jag inte någon skulle gå in . Men ofta är det ju svårt att veta vad som tillhör vad .

Kanske skulle man ha någon sorts besöksbricka / boendebricka på sig då så att alla är nöjda och glada ?
  • TheCoopers
    Fru U skrev 2011-10-18 14:03:29 följande:

Ja det är hemskt att de som betalar dyrt vill ha det fint.

men SNARK alla som bor i Bostadsrätt betalar dyrt menar du ?

Skulle det vara mindre fint för att barn leker i en lekpark ? det är ju inte så att ungen hoppade upp på din balkong och lekte ?
  • TheCoopers
    Fru U skrev 2011-10-18 14:18:20 följande:
    Ja man betalar dyrt. De betalar för boendet och området + allt kommunalt.

Det sliter på grejerna, barn springer i buskar, spelar fotboll på gräsmattan som inte är gjord för det osv. Ett barn är inget problem men så enkelt är det inte. Sen är inte allt för alla, vi bor inte i ett kommunistland.

Tyvärr finns det ingen lag, medelst att man inhägnar området, att förhindra att utomstående använder området.

Jag går inte in på och använder andras gårdar som jag vet andra betalar för, hyres eller brf, det anser jag hör till god ton. Enda undantaget är om man besöker någon där.
    Kommunistland ? Neee j fy för tanken att barn fick leka i parker utan att ha ett rött märke i pannan som visade att de hörde dit !!

Herregud vem håller reda på vilka barn som "får" leka på gården .? Det finns inge jag skulle skita mer i ...

Fick jag bestämma skulle jag avhysa alla bittra surkärringar från gårdarna istället .. Negativitet och snålhet kan jag vara utan och det är inget jag vill att mina barn är i närhet av .
  • TheCoopers

Roligt att ha en lekpark där bara bittra snåljåpar sitter och beklagar sig ....

Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(