Inlägg från: Telly |Visa alla inlägg
  • Telly

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Jag har varit i "tantens" kläder. Och till viss del förstår jag dem. Vi hade en gemesam lekplats i vår förening som vi betalade underhåll och städning för. Det var många obehöriga som kom till lekplatsen och skitade ner och lämnade den i ett allmänt oskick. Det var faktiskt ett problem eftersom det ökade våra utgifter.

Det är nästan omöjligt att se vilka som är försiktiga och vilka som inte är det, så jag kan ha viss förståelse för att ni blev avhysta. Faktum är också att dubbelt så många barn på en lekplats sliter på den dubbelt så mycket. (Sen sliter ju väder och vind också, det kan man ju inte undvika.)

• Telly

Kan tillägga att vi dock var en ganska liten förening.

• Telly

Framför allt var städning det som kostade mer (plocka skräp och tömma papperskorgar mm.) Vi såg till att den städase oftare. Dessutom jhade vil en låda med leksaker i, som de okända besökarna sällan städade undan och lade tillbaka i lådan när de gick.
    Vi var dessutom en liten förening och det här var en del av vår trädgård. Precis som jag inte vill att okända kliver in i min villaträdgård idag, ville vi inte då att okända hängde i lekparken.

• Telly

Vi tyckte det var självklart att kompisarnas barn fick leka där när de var på besök. På samma sätt som de får leka i vår trädgård när de är på besök. Dock vill jag inte ha dem här när inte vi är hemma ...

Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(