Argo skrev 2011-10-21 07:33:23 följande:
Jaså? Själv brukar jag notera husen när jag går förbi dem.
Vill du definiera "närområde" som 500 fastigheter så kan du väl göra det. Hederligt sunt förnuft säger i och för sig att det knappast var ett område av den storleken som avsågs, men för allt i världen ... Och skulle ens "närområde" inkludera 500 fastigher så de få av dessa man VILL ta sig in på kollar man väl ändå upp just för den sakens skull?
Ni har tydligt förklarat nu att ni är några stycken som tycker det är svårt att lära sig vad som är bef:er och vad som är hyresrätter i er omgivning. Ok, gott så, och jag tror vi kan släppa det spåret. Men då kommer vi likväl tillbaka till den andra delen av påståendet: innan man klampar in på någons gård så försöker man åtminstone ta reda på vad som är ok och inte?
Det kallas fåniga och ogiltiga argument när det påpekas att det både kostar pengar och finns jurudiska skäl till att hålla utomstående borta från en brf, men det är inte fånigt och ogiltig argumantation att säga att "det är ju svårt att informera sig om vad som är vad innan man kliver in på en gård"?
Fast jag tror nog att vi redan har konstaterat den verkliga orsaken till den här upprördheten. Som det stod tidigare: "Äh, vem bryr sig?"
och du verkar ju ha svårt att ta till dig vad folk skriver.
jag har ett rätt bra hum om vad som är brf och hyresrätter härikring- MEN som jag sa- bara för att det är en brf betyder det inte att det är en privat lekpark! Tvärtom faktiskt! Till många större brf finns faktiskt kommunägda allmänytor, bland annat lekparker.
Och som massor redan påpekat- vi talar ju om öppna lekparker- inte där man måste gå in på en tydligt markerad innergård.