Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Marängen86 skrev 2011-10-17 16:52:30 följande:
    Ska man förbjuda barn från att leka? Hade förstått om det handlade om ett ungdomsgäng. Ta kontakt med en lagom stor tidning. hihi..

• finskaflikkan

Sicken kärring! Skrikandes
    Att man har hjärta och hysa bort en liten pojke på 1år???? OMG!
    Hon kan fan inte haft egna barn och har säkert inga barnbarn heller... Usch!   

• finskaflikkan
    liv10 skrev 2011-10-17 22:55:10 följande:
    herregud.

det finns tydligen människor som bryr sig om allt. antagligen samma personer som skriver lappar om   ludd i torktumlaren, som spionerar på grannarna och ringer störningsjouren så fort nån fiser.

TS; fy fan vilken bitter tant- skit i henne och tipsa alla om den lekparken så tanten får nåt att göra om dagarna  

• finskaflikkan
    Veritaslux skrev 2011-10-18 11:04:04 följande:

Jag bor också i bostadsrätt, håller med dig till fullo. Har visserligen ingen lekplats men tycker hela attityden om "mitt" och "ditt" är trist. Tycker att oavsett regler att det är stor skillnad på om en lekpark blir invaderad av personer som förstör och om några enstaka barn vill leka. Ska man hindra människor som passerar gårdarna från att slå sig ner på bänkarna också, "för de utsätts ju då för onödigt slitage"?

Om man tycker det är så viktigt med "mitt" och "vårt" kan man ju flytta till ett gated community med låsta grindar så slipper man befatta sig med pöbeln över huvudtaget (ja, sådana områden finns tyvärr och personligen tycker jag att det är fy skam).
  • finskaflikkan
    TheCoopers skrev 2011-10-18 14:25:42 följande:
    Kommunistland ? Neee j fy för tanken att barn fick leka i parker utan att ha ett rött märke i pannan som visade att de hörde dit !!

Herregud vem håller reda på vilka barn som "får" leka på gården .? Det finns inge jag skulle skita mer i ...

Fick jag bestämma skulle jag avhysa alla bittra surkärringar från gårdarna istället .. Negativitet och snålhet kan jag vara utan och det är inget jag vill att mina barn är i närhet av .
  • finskaflikkan
    TheCoopers skrev 2011-10-18 14:46:42 följande:
    Kanske står något i lagboken under  ... Missunsamhetens och snåljåpslagen paragraf 1 :25

Hahahahhahahahha... Bra sagt!
  • finskaflikkan
    UnderbaraMix skrev 2011-10-18 18:22:37 följande:
    Jag bor i ett bostadsrättshus från HSB. Jag vill INTE att obehöriga, oinbjudna ska använda sig av våra grillar, lekplatser m.m.
    Vore du en gäst, helt ok. Utomstående, oinbjuden? Nej tack!

Lika lite som jag vill att någon ska komma in och använda min soffa eller TV eller skötbord.

haha... sicken jämförelse!!!
    Din tv och soffa i jämförelse med gungan på lekparken? Drömmer 
  • finskaflikkan
    liv10 skrev 2011-10-18 23:44:56 följande:

så sant så. men är det endast till för era barn därför?

i min värld är det rätt så märkligt att känna att det är viktigt att bara "våra" barn leker på vår gemensamma lekplats, och jag bor i radhus- där vi gått samman allihopa och byggt en lekpark. Tycker snarare det är jättekul om barn i närområdet kommer dit och bekantar sig med våra barn, och lika roligt är det som vi kan besöka andra lekparker i närområdet och både träffa andra barn och andra föräldrar.

är det vem som betalat gungan som känns viktigt för dig? känns det jobbigt om någon som inte betalat gungan sitter på den? jag fattar inte problemet.

"jamen jag har betalat den" faller platt för mig då det låter så barnsligt.         
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(