Inlägg från: tinylove |Visa alla inlägg
  • tinylove

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Loreena skrev 2011-10-16 19:29:59 följande:
    Det var precis så damen som sa till mig sa. Jag tror hon är styrelseordförande eller något sådant. Men jag tycker ändå inte att det är rätt... Ska de barnen vars föräldrar bara har råd att bo i en hyresrätt bara få nyttja de slitna kommunala lekplatserna, medans de barnen vars föräldrar har det bättre ställt ska få leka i HSBs nyrenoverade färgglada "plastparadis"? Det känns fel... Vad ska jag säga... Det känns väldigt missunnsamt! Ska man bygga ännu fler murar mellan samhällsskikten? Ska inte barnen kunna få leka tillsammans på vilken lekplats de vill?
    ja så är den bistra sanningen...vi som bor i bostadsrätt har betalat för boendet och därmed också för vår innergård...vi har valt bostadsrätt för att vi värdesätter att ha något eget (lägenhet och innergård) och då är det inte så konstigt att man värnar om den...
  • tinylove
    Fettot skrev 2011-10-18 12:33:02 följande:
    p.s. Det är fan riktigt skrämmande att vi börjar få  gated communitys i Sverige! 
    tycker det är perfekt med gated communitys, då slipper man obehöriga! och vad är det som är så skrämmande med ett sånt område?

• tinylove
    TheCoopers skrev 2011-10-20 10:43:32 följande:
    Ja fy för obehöriga barn som leker på lekplatsen !!!
    ja fy för de...
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(