Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Jag hade nog kunnat säga till någon som leker på vår privata lekplats som tillhör våra villor också faktiskt.. Den ligger på privat mark (= samfällighet).. Vår parkering utanför är också privat, dvs är för besökare och boende, men inte folk som ska äta på den närliggande restaurangen..

• älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:55:06 följande:
    Tycker synd om dig. Snikna.......
    Varför det? Det är privat mark.. Folk som ska till den närliggande restaurangen sneddar över vår tomt, det är inte ok.... Det är vår mark som vi betalt för, vi har inte betalt för att folk ska använda den som genväg.. Folk som varit på restaurangen har backat in i vårt staket så det knäckts, det får vi betala för.. Ingen lapp, ingen ursäkt eller något..
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:55:06 följande:
    Tycker synd om dig. Snikna.......
    Sen är det så att går man in på vår samfällighet så har man verkligen letat, för man ser inte lekplatsen från gatan.. Men vi har köpt in saker för villaägarnas pengar och då är det faktiskt privata saker..
  • älskarlivet81
    Mariohn skrev 2011-10-17 20:06:40 följande:
    Hahaha ni sitter seriöst och diskuterar att börja slåss? Heja FL. Det är väl faktiskt bara att förklara att man visst får leka där och leka vidare. 
    Det är inte alltid man får leka där, visst är det en stor brf så visst.. Men t.ex. får inte vem som helst leka på vår villagård, vi är 10 hus i en samfällighet och vi har köpt in saker till gården och då ska inte vem som helst komma dit och leka.. Som tur är har jag aldrig sett några andra än barnen på området + deras kompisar leka där.
  • älskarlivet81
    Mariohn skrev 2011-10-17 20:13:14 följande:
    Nej vilken katastrof om någon kommer och...LEKER!! Världen går under. Vi bor också på en jättefin gård med egen lekplats. Vi har köpt in gemensamma saker till barnen som bor här. Leksakerna ligger ute och alla barn som vill leka samsas om sakerna. Det man är extra rädd om får man ta med sig in när man går hem. Svårare än så är det inte. Skulle aldrig få för mig att vara så jävla bitter att jag bestämde att ett barn inte fick leka. Jag ser inte vad det spelar för roll. Fördärva saker, hitta på jävelskap och stjäla får man inte. Men leka får man tamejfan göra när man är barn. 
    Med tanke på att vi har t.ex.en studsmatta som är inköpt på villaägarnas bekostnad så vill vi inte ha obehöriga som leker faktiskt.. Och har en helt ny klätterställning med gungor etc.. Vem ska ersätta om någon utomstående tar sönder?
  • älskarlivet81
    Mariohn skrev 2011-10-17 20:22:59 följande:
    Ni. Jag vet inte hur våldsamt aggressiva och tunga barn ni har där ni bor men här är barn just barn. Och som jag förstår det pratar vi om småbarn. Så då kan jag upplysa dig om att ni inte får ha en studsmatta obevakad på en lekplats. Kolla upp vilka lagar och regler som gäller för lekplatser ute. Ni får inte heller sätta ut en barnpool eller dylikt obevakat. Småbarn förstör inte saker med vilje. Och saker på en lekplats måste underhållas och övervakas och man får vackert byta ut det som behöver bytas ut. 
    Jag vet inte hur de fått tillåtelse till det, bodde inte här när den köptes in.. 

Skit samma, vi har även en privat parkering som är för besökare och boende, alla hjälps vi åt och säga till om någon obehörig ställer sig där t.ex.. Folk går över vår tomt för de ska gena till en restaurang som ligger bredvid vårt hus etc.. Respektlöst! Folk har t.o.m. backat in i vårt staket utan att lämna en lapp eller ringa på, så vi var tvungna att byta hela vårt staket för det knäcktes.. Så nu förstår du kanske varför vi också inte vill ha obehöriga inne på vårt område? 
  • älskarlivet81
    Mariohn skrev 2011-10-17 20:28:59 följande:
    Jag förstår att det är ett problem. Men det du beskriver är ju inte ok. Det är inte ok att fördärva eller göra intrång. Men ställer ni ut saker på ett ställe som ni inte äger så kan ni inte kräva att andra inte ska få vara där. Det är väl ändå skillnad på barn som leker och folk som gör olaga intrång eller kör in i staket och drar...dvs gör sig skyldiga till smitning, vilket är ett allvarligt brott som kan resultera i att man omedelbart blir av med körkortet. Du prtar äpplen och päron här. 

Visst ser vi helst att "våra" barn som vi känner och umgås med här på gården är de som leker med sakerna. Men samtidigt skulle jag inte gå ut och försöka köra iväg en mamma och ett barn som hade stannat till och gungade i en av våra gungor. Varför liksom?  
    Fast vi äger ju marken.. Det är samfällighetens mark och inte kommunens.. Alltså är det privat mark.. Så alltså får inte folk vara där heller..

Sen kan man inte se vår gård från vägen heller, så då måste man aktivt gå in bland villorna och leta upp den.. Sen skulle jag inte säga till någon som kanske var där och gungade, beror ju helt på situationen..
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(