Inlägg från: SilverLadyG |Visa alla inlägg
  • SilverLadyG

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Flejsboden skrev 2011-10-16 19:23:21 följande:
    klart du får leka där, står det ingen skylt utanför lekplatsen att det e privat eller endast tillhör boende i föreningen så e det till allmänheten också. jag gör likadant, ser jag en inbjudande lekplats i ett bostadområde/hyreshus och det inte  e låsta grindar eller liknande går jag in och leker. tråkigt att gå till samma jämt :)
    finns ingen lag på det, man kan skylta hur man vill men rättsligt har man inte grund till det. Om man inte förstör något. Platsen räknas möjligen som allmän.
  • SilverLadyG
    dirpower skrev 2011-10-16 20:38:17 följande:
    Allemansrätten finns kvar i lagen, alltså gäller den. Allmännyttan av en lekplats gör att allemansrätten tillåter intrång lika mycket som du har rätt att gå på vägarna omkring den. Även om bostadsföreningen sätter upp staket så kan det vara tillåtet att kräva en öppning i det. Bedriver föreningen affärsverksamhet på att hyra ut lekplatsen så skulle man säkert få ha staket.
  • SilverLadyG

Jag skulle säga till kärringen: Och vad ska du göra åt det? Stäm mig, ring och kalla polisSkrattande Jag vet vad jag har rätt till. Platsen är offentlig om det finns 5 stora bostadsrätts hus runt om, allmän nyttan vägs mot annat och oftast vinner allmän nyttan. Kärringen var inte ensam ägare till platsen eller parken, oftast är det styrelse som tillsammans bestämmer vad som gäller. Olagligt att skicka dig med ditt barn iväg. Jag skulle verkligen be kärringen att stämma migSkrattande.

• SilverLadyG

Bäst ta kontakt med föreningen, fråga vad de vill få för avgift att du får ha ditt barn lekande där. Erbjud 50 kr/mån för att få en "lekkort", hahahahaaa.

Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(