Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Loreena skrev 2011-10-16 19:29:59 följande:
    Det var precis så damen som sa till mig sa. Jag tror hon är styrelseordförande eller något sådant. Men jag tycker ändå inte att det är rätt... Ska de barnen vars föräldrar bara har råd att bo i en hyresrätt bara få nyttja de slitna kommunala lekplatserna, medans de barnen vars föräldrar har det bättre ställt ska få leka i HSBs nyrenoverade färgglada "plastparadis"? Det känns fel... Vad ska jag säga... Det känns väldigt missunnsamt! Ska man bygga ännu fler murar mellan samhällsskikten? Ska inte barnen kunna få leka tillsammans på vilken lekplats de vill?
    Men HSB är också hyresrätter vet du väl? Och jag tycker det var en elak kärring som körde bort dig. Snacka om intorkad hon måste vara. Jisses jag ahde bette henne dra åt h***te ärligt talat.
  • viseversa
    Pyrola skrev 2011-10-16 20:16:01 följande:
    HSB har bostadsrätter också men det innebär väl ingen skillnad annat än att det är ett företag eller en privatperson som äger hyreshus.
    Nej jag tycker det är vidrigt beteende av tanten och jag tror att om ts träffat på en annan som bo där så hade dom inte blivit bortkörda.
  • viseversa

Jag bor i skb och inte fan kör jag bort barn från "våra" lekparker. Lekparker är till för att lekas på av barn. ocyh jag är ingen surfitta.

• viseversa
    Pyrola skrev 2011-10-16 20:19:35 följande:
    Jag menar rent juridiskt, om marken ägs privat så har ju kvinnan rätt.
    Kanske det men det kan hon köra upp i arslet för den goda sakens skull. Det skadar inte att ha ett HJÄRTA heller.
  • viseversa
    Farfalla skrev 2011-10-17 07:47:29 följande:
    Eftersom man bor i brf så får man ju betala för att området och lekplatser osv osv ska skötas och renoveras... och jag drar likheten lite med en privat gård, var man oxå betalt för att bo så som man vill...

Det finns många orättvisor i samhället.

Men även om tanten sa åt er så tycker jag att borde sagt att det var ok den gången iaf.... 
    Ja för ts 1 åring och andra leksugna barn sliter ju fruktansvärt på lekplatsen. Säkert vandaliserar dom den också.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(