Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Men oj vad trist. Jag har ingen aning om hur det ligger till, men oerhört tråkigt ändå

Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan
    dirpower skrev 2011-10-16 21:48:24 följande:
    Om du vill elda eller tälta i lekparken kan ju din länk vara av nytta. Nu tar din länk inte upp de delar av allemansrätten som tråden handlar om.
    Nej jag såg det efteråt, måste helt klart börja läsa igenom innan jag länkar Men  nej jag tror jag klarar mig utan att elda lekplatser
    Jag fäktas gärna med väderkvarnar! Hur fan skall ni andra annars få rent mjöl i påsen?
  • HäckHäxan
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-10-16 22:53:34 följande:
    Vi har en egen lekplats utanför som tillhör vår förening, marken är privat precis som en villaträdgård. Vi har skyltar om privat område och det händer att utomstående leker här, Jag sitter i styrelsen och vi har inte några bestämmelser om att utomstående inte får leka här, DOCK finns det några surkärringar som ibland försöker mota bort grannungar.
    Jag har sett till så att Apans dagis kommer hit och leker då & då, mest för att retas med kärringarna i huset, har sagt det till dagispersonalen att om nån klagar be dom ta upp det direkt med mig.
    Varför känner jag mig inte alls förvånad.
  • HäckHäxan
    edonator skrev 2011-10-16 23:25:46 följande:
    Allt för att få en så god grannsämja som möjligt, underbart att det finns sådana mogna och diplomatiska människor. Här ska inte äldre eller svaga grupper i samhället tro att de ska få något att säga till om bara för att de kan behöva lite lugn och ro ibland.

Samtidigt visar man sådant prov på mognad när man agerar på det sättet. Härligt!

(ironi)
    Fast helt ärligt, klarar man inte av ljudet av lekande barn så bör man nog flytta till ett boende för 50 plus, för där lär nog inte lekplatser vara prio ett på gårdarna och det är helt förståeligt.

Gammal innebär inte per automatik gnällig eller avog mot barn och har man ett så stort behov av lugn och ro att andra i sin omgivning inte får lov att leva helt normala liv, så kanske ett pensionärshem hade varit det bästa att flytta in på.
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(