• puss

Vi blev avhysta från lekparken... :(

då visar man fingret. och stannar.

Ät min sidfot
  • puss
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-16 19:23:34 följande:
    Det är nog så att det är föreningens medlemmar som betalat lekparken samt för dess underhåll och då bör det ju rimligen vara så att det är dem som skall nyttja den.
    inte alls. nope sir!
    Ät min sidfot
  • puss
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-16 19:26:52 följande:
    Kanske inte i din förening men i andras.
    är det förbjudet att leka på vissa lekplatser ska det finnas en skylt om privat mark.
    Ät min sidfot
  • puss

men allvarligt, vad är man för sur jävla hagga om man jagar bort ett barn från en lekplats?

va fan är det med folk?

Ät min sidfot
  • puss
    Loreena skrev 2011-10-16 19:29:59 följande:
    Det var precis så damen som sa till mig sa. Jag tror hon är styrelseordförande eller något sådant. Men jag tycker ändå inte att det är rätt... Ska de barnen vars föräldrar bara har råd att bo i en hyresrätt bara få nyttja de slitna kommunala lekplatserna, medans de barnen vars föräldrar har det bättre ställt ska få leka i HSBs nyrenoverade färgglada "plastparadis"? Det känns fel... Vad ska jag säga... Det känns väldigt missunnsamt! Ska man bygga ännu fler murar mellan samhällsskikten? Ska inte barnen kunna få leka tillsammans på vilken lekplats de vill?
    om inte kärringen själv skulle gunga så blir ju hennes andel över?
    Ät min sidfot
  • puss
    Pyrola skrev 2011-10-16 19:32:22 följande:
    Men hallå! Åk till villaförorten då och gå in i trädgårdarna där och plocka äpplen och sitt i deras sandlådor. Kvinnan må vara sur men hon hade rätt att avvisa er.
    ja tack, jag tror vi alla fattar din jämförelse nu. enaff liksom.
    Ät min sidfot
  • puss

man kan ju rälkna ut hur länga varje boende får gunga för de pengar de investerat i lekplatsen, och sen kan man ju sälja sin gungtid till bekanta?

är det ok?

Ät min sidfot
  • puss
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-10-16 19:35:30 följande:
    Det är väl allemansrättstänket skulle jag gissa på.
    eller hyfstänket?

"om vi gungar lite så kommer nog ingen surfitta och gapar över det?"
    Ät min sidfot
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(