Inlägg från: Good Golly Miss Molly |Visa alla inlägg
  • Good Golly Miss Molly

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Det är nog så att det är föreningens medlemmar som betalat lekparken samt för dess underhåll och då bör det ju rimligen vara så att det är dem som skall nyttja den.

• Good Golly Miss Molly
    puss skrev 2011-10-16 19:24:45 följande:
    inte alls. nope sir!
    Kanske inte i din förening men i andras.
  • Good Golly Miss Molly
    Loreena skrev 2011-10-16 19:29:59 följande:
    Det var precis så damen som sa till mig sa. Jag tror hon är styrelseordförande eller något sådant. Men jag tycker ändå inte att det är rätt... Ska de barnen vars föräldrar bara har råd att bo i en hyresrätt bara få nyttja de slitna kommunala lekplatserna, medans de barnen vars föräldrar har det bättre ställt ska få leka i HSBs nyrenoverade färgglada "plastparadis"? Det känns fel... Vad ska jag säga... Det känns väldigt missunnsamt! Ska man bygga ännu fler murar mellan samhällsskikten? Ska inte barnen kunna få leka tillsammans på vilken lekplats de vill?
    Jag lovar, det var inte jag Flört.
  • Good Golly Miss Molly
    Pyrola skrev 2011-10-16 19:33:37 följande:
    Inte jag heller

Jag blir bara så förvånad över att så många tror att man får gå in i andras trädgårdar.
    Det är väl allemansrättstänket skulle jag gissa på.
  • Good Golly Miss Molly
    Pyrola skrev 2011-10-16 19:41:28 följande:
    Folk har väl sämre allmänbildning än man tror, för några år sedan kom det in en familj i vår trädgård och började bryta ner en björk. Vi blev lite förvånade och frågade vad dem gjorde men dem upplyste oss att dem bara skulle plocka lite påskris. Grannarna hittade en familj som fikade i deras trädgård dem hade trott att det var ett cafè.
    Man slutar aldrig fascineras (eller snarare chockeras) Flört.
  • Good Golly Miss Molly
    edonator skrev 2011-10-16 23:25:46 följande:
    Allt för att få en så god grannsämja som möjligt, underbart att det finns sådana mogna och diplomatiska människor. Här ska inte äldre eller svaga grupper i samhället tro att de ska få något att säga till om bara för att de kan behöva lite lugn och ro ibland.

Samtidigt visar man sådant prov på mognad när man agerar på det sättet. Härligt!

(ironi)
  • Good Golly Miss Molly
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-16 23:35:22 följande:
    Och vilka är "man"?

I mina ögon är man en väldigt tragisk själ. 
    Hon kanske är en missunsam människa, en paragrafryttare eller rent av elak. Men å andra sidan kanske hon är trött på det eventuella springandet och den höga ljudnivån från parken, hon kan måhända ha dåliga erfarenheter rörande icke-behörigas besök på gården sedan tidigare. Eller så kan det vara så att hon hon lider av någon psykisk sjukdom som medförde att hon betedde sig som hon gjorde. Vilka är vi att döma hennes agerande utan att veta dess orsak?
  • Good Golly Miss Molly
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-16 23:42:09 följande:
    ja framför allt om det är gamla jävla surfittor som knappt orkar gå ut.
    Orkar gå ut? De kanske har rörelsehinder (eller brist på assistants) som hindrar dem att gå ut. Vilken skev människosyn du verkar ha. Tror nog att du och jag skulle vara bittra på livet om vi fick den omvårdnad (eller snarare brist på) som dagens äldre och sjuka får.
  • Good Golly Miss Molly
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-16 23:53:50 följande:
    Det spelar ingen roll vilka förhinder man har, jag tycker det är fruktansvärt bittert och hemskt att mota bort barn som leker på en plats de själva inte sätter sin fot.

"ni tillhör inte den här gården - stick"  nej de människorna har jag inte mkt för. 
    Visst är det tragiskt men bakom allas beteende ligger en bakomliggande orsak. Jag tror nämligen att det är väldigt få människor som VILL vara elaka och missunsamma men deras upplevelser av livet har tyvärr format det karaktärsdraget. 
  • Good Golly Miss Molly
    HäxanSurtant skrev 2011-10-16 23:57:53 följande:
    Fast helt ärligt, klarar man inte av ljudet av lekande barn så bör man nog flytta till ett boende för 50 plus, för där lär nog inte lekplatser vara prio ett på gårdarna och det är helt förståeligt.

Gammal innebär inte per automatik gnällig eller avog mot barn och har man ett så stort behov av lugn och ro att andra i sin omgivning inte får lov att leva helt normala liv, så kanske ett pensionärshem hade varit det bästa att flytta in på.
    Jag förstår hur du resonerar men Ulfs Harrys Farsa bjöd ju in barnets dagis till att leka på gården och då blir det genast inte en normal ljudnivå. Flyttar du in i en lägenhet räknar du självklart med att det finns barn boendes där som nyttjar lekparken. Dock räknar man inte med att ett helt dagis kommer att vistas där på regelbunden basis. Värre är att det enda syftet tycks vara att provocera de boende.
  • Good Golly Miss Molly

Tycker att det är ett väldigt raljerande över bittra kärringar och gubbar, surf*ttor och dylikt i denna tråd. Är det så ni lär era barn att tilltala/omtala sina medmänniskor?  Lär era barn visa respekt och förståelse så kanske ni kan förhindra att just han/hon blir en surf*tta på äldre dar!

• Good Golly Miss Molly
    Loppan boppan skrev 2011-10-18 16:52:38 följande:
    Du verkar ganska sur själv
    Jag blir väldigt "sur" när vuxna människor kallar äldre människor för surf*ttor och dylikt (eller vilken varelse som helst för den delen). Jag anser att det visar brist på respekt och förmåga att uttrycka sig. Man kan faktiskt debattera utan att för den sakens skull nedvärdera andra. Läs mina tidigare poster i denna tråd så skall du se att jag tidigare debatterat ämnet (innan pajkastningen tog över). 
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(