• piapiapia

PCO??? kan man få barn utan hjälp???

Vill du inte ta några tabletter?

• piapiapia

Det kan ju hända att du inte har "ordentlig" ägglossning själv. 

Jag vände mig till en klinik med specialitet IVF.  

• piapiapia

På vissa ägglossningstest står det att om man har PCOs så kan resultatet vara missvisande. Så har det varit i mitt fall. Visade positivt nästan varje gång jag testade. vecka efter vecka, och det stämmer ju inte.

http://www.pco-s.com/  Här kan du gå in och läsa om skillnaden

• piapiapia
    Euphoria skrev 2011-10-16 00:28:13 följande:
    Jag har konstaterad pco men har hitills inga problem med att bli gravid på naturlig väg.
    Första barnet tog tre aktiva försök, andra barnet krävdes ett försök, så att få veta att man har pco innebär inte alltid att man har stora problem med att bli gravid.
    Det är många som har PCO utan att veta det eftersom de inte har några större problem att bli gravida. De med PCOS har däremot mer problem och behöver hjälp med detta.
  • piapiapia

Jag med. Var inga problem egentligen (skriver så för att vi var ofta ifrån varandra just då så det var svårt att försöka till 100%) att skaffa vår dottern. Mensen kom när den skulle med Provera och ägglossningen kom igång som den skulle med dubbelkur av Pergotime. Nu försöker vi igen och det känns väldigt positivtGlad

• piapiapia
    Lu89Th skrev 2011-10-16 01:03:50 följande:
    kan man kontakta kvinnokliniken måntro? Sambons mamma jobbar på gyn, som undersköterska, så vill helst inte på hennes arbete..
    Jag har upplevt att det är svårt att få konkret hjälp av "vanlig" gyn. När jag gått hos vanlig gyn så har det alltid varit hos en barnmorska. Barnmorskor har ofta dålig vetskap om PCO och PCOS. Det är aldrig någon som ens yttrat PCO eller liknande när jag varit där.
    När vi första gången försökte få barn så vände jag mig till en kvinnoklinik som har läkare med specialkunskaper inom barnlöshet, infertilitetsutredning och mödravård. En privat gynekologmottagning...
    Läkaren konstaterade genast PCOs och jag fick direkt Provera för att få mens och Pergotime för att ta när mensen kom. De brukar ju säga att man ska försöka i ett år innan man söker hjälp. MEN, man kan ju inte försöka om man inte har mens. Vet inte ifall alla mottagningar håller med om detta men jag fick i alla fall komma dit innan det gått ett år.
    Var bor du?  
  • piapiapia
    IssaPissa skrev 2011-10-17 13:27:33 följande:
    Jag har PCO-s och har blivit gravid 4 gånger på egen hand, 3 gånger rätt snabbt och sista barnet tog 10 månader att få till. Men på de månaderna hade jag endast 4 ägglossningar.
    Vi gjorde en utredning när vi försökt 7 månader eftersom maken några månadera tidiagre opererat bort en testikel. Under den utredningen upptäcktes min PCO-s och vi skulle försöka över somamren på egen hand och sedan få hjälp, vilket vi aldrig behövde.
    Oj, oj! Får man fråga om ni ::: som kaniner??Skrattande

Det är klart har man tålamod att försöka så länge på raken utan att söka hjälp så kanske det hade gått. Tror ju inte att jag har någon egen ÄL alls dock
Svar på tråden PCO??? kan man få barn utan hjälp???