• Lu89Th

PCO??? kan man få barn utan hjälp???

Suck.. var på gyn i slutet på augusti... Pga konstig mens, och anade att de var nå när jag och min sambo haft oskyddat sex i ett år och ingenting hänt.. Väl på gyn fick jag konstaterat att det är PCO, men fick ingen vidare information??? Hon sa att jag kunde googla..... det har jag gjort, men hade varit lättare om någon kunde berätta om det? Är det helt omöjligt att få barn på egen hand utan hjälp från exempelvis tabletter???

Allt känns bara helt på botten..

• Svar på tråden PCO??? kan man få barn utan hjälp???
  • Lu89Th

Hur vet man om man har ägglossning ? Förr testade jag med ägglossningstest 2 månader, fick positivt utslag då, men enligt gyn så behäver inte de betyda att man har ägglossning.. Brukar ha mens varje månad, men kanske med typ 38 dagars mellanrum... Men den här månaden har det tjorvat, inte haft mens sen 21 augusti.. Typiskt om mensen ska försvinna helt och hållet..

• Lu89Th

Gyn nämde aldrig nå om tabletter eller nå... så var ska man vända sig för hjälp? Nu är jag ändå så pass ung så det är inte att jag kommer ringa på måndag och be om hjälp, men om det inte har tagit sig inom flera flera månader så..

• Lu89Th

Okej.. Har du också PCO? Som jag fattat det rätt så får killen lämna spermaprov så dom ser att allt är som det ska där? Läste även på internet att om man äter ppiller någon månad så kan det hjälpa till.. ?

Grattis till döttrarna!

• Lu89Th

Utredning? blodprov osv? Jag gjorde bara en vanlig gynundersökning med ultraljud där hon såg massa blåsor.. Ja, jag har också börjat hårt med träning och snabba promenader

• Lu89Th

är de ngn skillnad på PCO och PCO-s?

Jag tror óckså att jag faktiskt brukar ha ägglossning... för dom 2 ggr jag testat har jag fått positivt och jag fick det första dagen, så jag kände nog att det hände någonting i kroppen.

• Lu89Th

kan man kontakta kvinnokliniken måntro? Sambons mamma jobbar på gyn, som undersköterska, så vill helst inte på hennes arbete..

• Lu89Th

Okej.. rosenrot, kan man köpa det på apoteket eller behövs recept?

piapiapia: Jag bor en bit ifrån Uppsala, så det är väl till uppsala jag ska vända mig. Jag brukar alltid ha mens, är första gången den helt och hållet hoppar över. Har mensverk till och från, men den jäkeln vill aldrig dyka upp.. har nog aldrig längtat efter mensen så mycket förr.

Här ar det gått ett år ganska så precis nu..

• Lu89Th

kom o tänka på en sak... det sägs ju att Gi och viktnedgång är bra.. spelar det någon roll egentligen om jag äter GI eller inte? Huvudsaken är väl att man går ner i vikt??? eller är det nå i den maten som gör det bra??

• Lu89Th

Nu har ja bokat tid på linnekliniken i Uppsala.. Ngn som varit där?

Svar på tråden PCO??? kan man få barn utan hjälp???