Inlägg från: Risgrynet |Visa alla inlägg
  • Risgrynet

Nutramigen utan läkarordination?

Ja, det står ju på burken att man inte ska använda ersättningen utan inrådan från läkare eller dietist. Men det kan väl inte vara någon skillnad mot om jag köpt någon annan ersättning i affären!? Barnet är en månad och han ska fortsätta få bröstmjölk också.

• Svar på tråden Nutramigen utan läkarordination?
  • Risgrynet

Tack förvred svar. Vi kör nu Sempers ersättning istället. Ville ge Nutramigen i ren desperation. Trodde verkligen att pojken var allergisk mot komjölksprotein så som han var... Skulle pumpa och vara mjölkfri själv tänkte jag. Han gick upp i vikt som han skulle. Men efter 1,5 dygn med ersättning och urpumpad mjölk så vet vi svaret. Hans konstanta missnöje berodde på hunger. Han är en helt annan bebis nu och det har gjort mig till en lycklig mamma istället för ett deprimerat monster. Trodde inte 'in a million years' att jag skulle bli en flaskmamma men man kan inte vara så amningsenveten att man nästan stryker med på kuppen. Inte mer än en gång i alla fall. Så som jag slet och led med första sonen... Nä, inte en gång till! Så var det med den saken!

• Risgrynet

La Loka - Och nej, jag fick verkligen inte en burk gratis. Jag köpte två för fullpris och körde fem mil för att få tag på det. Man borde skämmas för en sådan kommentar. Du har ingen aning om vilket lidande som ligger bakom mitt inlägg och mina beslut! Jag lovar dig att mina barn är det mest värdefulla jag har, här görs ingenting lite halvdant eller utan eftertanke.

Svar på tråden Nutramigen utan läkarordination?