• tystlängtan

Gäller försäkringen

Bilen har kört 73 000 km och är från 2002, gäller försäkringen?

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Gäller försäkringen
  • Genghis

Svaret står i din fråga, så en gissning var det ju inte..

• tystlängtan
    Genghis skrev 2011-10-14 12:11:32 följande:
    Svaret står i din fråga, så en gissning var det ju inte..
    Jag förstår inte vad du menar, beskrivningen går väl att tolka som antingen att det räcker om ena kravet är uppfyllt eller att båda måste vara uppfyllda, eller?
  • Genghis
    tystlängtan skrev 2011-10-14 13:51:33 följande:
    Jag förstår inte vad du menar, beskrivningen går väl att tolka som antingen att det räcker om ena kravet är uppfyllt eller att båda måste vara uppfyllda, eller?
    Nej, det är tydligt att båda kraven måste uppfyllas. Om det ena inte är uppfyllt gäller inte försäkringen.
  • Tecken

Jag förstår inte riktigt syftet, det är ju tydligt vilket svar som är rätt. Har det rått tvivel om vilket svar som är det rätta, ts?

• Tonårsmamman1
    tystlängtan skrev 2011-10-14 13:51:33 följande:
    Det står "eller", inte "och". Så båda måste inte vara uppfyllda.
  • Genghis
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-14 16:54:50 följande:
    Det står "eller", inte "och". Så båda måste inte vara uppfyllda.
    Så är det inte. Bilen måste vara under 8 år och ha gått mindre än 10 000 mil. Om den är under 8 år men har körts mer än 10 000 mil gäller inte försäkringen, och vice versa.
  • Tonårsmamman1
    Genghis skrev 2011-10-14 16:57:59 följande:
    Så är det inte. Bilen måste vara under 8 år och ha gått mindre än 10 000 mil. Om den är under 8 år men har körts mer än 10 000 mil gäller inte försäkringen, och vice versa.

Bilen måste vara under 8 år eller gått mindre än 10 000 mil, dä gäller försäkringen. Har den gått 7 300 mil så gäller försäkringen.
  • Genghis
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-14 17:04:48 följande:
    Bilen måste vara under 8 år eller gått mindre än 10 000 mil, dä gäller försäkringen. Har den gått 7 300 mil så gäller försäkringen.
    inte om den är över 8 år.
  • Rhoda Horswunce

Ja, den galler.

"Försäkringen gäller för personbil som är högst åtta år gammal eller körts högst 100 000 km"

"Försäkringen gäller för personbil som är högst åtta år gammal och körts högst 100 000 km" 

Inte samma sak!

Svar på tråden Gäller försäkringen