Inlägg från: Marre79 |Visa alla inlägg
  • Marre79

apotekstekniker..

Man fick göra tre prov, ett mattetest (räkna procent utan miniräknare) ett svenskatest (ordförståelse plus att man skulle kunna svara på frågor utifrån en jättesvår medecinsk text) samt ett naturkunskapstest (mycket frågor om celler och gener)

Utöver detta var det även en personlig intervju.

Utbildningen är 1,5 år

Tyvärr kom jag inte in på utbildningen, men var ganska nära då jag var ganska högt upp på reservlistan.

• Marre79

Tyvärr kom jag inte in på utbildningen, men om jag ska söka igen kommer iaf jag att läsa in naturkunskapen då det var den jag hade svårast för.

• Marre79

Låter ju jättebra, tyvärr (vad jag kunde hitta) finns bara distansen i Härnösand och Sundsvall. Lite för långt till de obligatoriska träffarna (som jag antar att de har) om man bor i Göteborg

• Marre79

Procenträkningen var mer uppskattning, man fick helt enkelt svara det som var mest logiskt. Inte jättesvårt även om man har svårt för matte som jag har.
    Det svåraste tyckte jag var naturkunskapen där det var mycket frågor om gener och celler, samt att man skulle svara på frågor utifrån en medecinsk test.
    Vart ska du plugga?

• Marre79

Vad olika det kan vara... Vad för typ av frågor var det på allmänkunskapen?
    Hoppas du kommer in!

• Marre79

Alla fick göra provet. Var man inte behörig fick man inte göra något prov alls eller komma till någon intervju

Svar på tråden apotekstekniker..