• jenka76

Micra vatten eller koka? Hur varmt ska det egentligen vara?

Hej,
    Jag micrar vattnet i ca 20-30 sekunder till ersättningen som vi ger vår lilla kille som är 5 veckor men nu när jag läser om ersättning så låter det som att de flesta kokar vattnet. Borde man göra det?

Och igår när svärmor skulle mata lillen så gjorde jag flaskan och kände på handleden så den inte var för varm.
    Det gjorde hon också och då sa hon att den var för varm (den var knappt ljummen) och att det inte ska kännas alls när man droppar på handleden. Stämmer det?

Jag blir såååå osäker på hur jag ska göra med flaskan nu med värmen med båda mina frågor.

Någon som kan komma med råd?

• Svar på tråden Micra vatten eller koka? Hur varmt ska det egentligen vara?
  • jenka76

Tack! Ja, vi har kommunalt vatten. Det blir fisljummet det jag ger lillen också så antar att han vill ha det så också :)

• jenka76

Tack för era svar! Då känns det som att jag är på rätt spår.

Hur gör ni på natten då? Går ni upp och micrar? Jag ammar på natten men efter att ha gjort det i fyra timmar i natt så funderar jag på att göra ersättning om han vaknar vid fyratiden som han gjorde i natt.

Jag har läst att många använder en termos med varmt vatten, det avrådde vår bvc-sköterska ifrån men läser att många gör så. Hon tyckte jag skulle värma flaskan under kranen, men det kräver väl drickfärdig ersättning?
    För pulvret löses väl inte i kallt vatten?

• jenka76

Tack så mycket för era svar.
    Ledsen att mitt tack dröjt, men ni vet ju själva hur det är med småttingar, man hinner ju inte gå in och läsa på datorn speciellt ofta.

Jag bor i Stockholm så vårt vatten ska ju vara bra, så jag är inte så orolig för det egentligen.
    Och jag har ingen aning varför vår BVC-sköterska sa så om termosen men jag tror att i nödfall tänker jag nog göra så ändå.

Svar på tråden Micra vatten eller koka? Hur varmt ska det egentligen vara?