• semlan1999

hur ska vi göra med mensen

hej min dotter har precis fåt sin mens idag och vi ska åka till usa på lördag hur ska vi göra vi ska bada mycket och gå på nöjesparker heladagarna och vi ska vara där i 19 dagar fins det några extra mjuka binder eller tamponger eller vad ska vi ha till henne???

snälla hjälp!!!!!  

• Svar på tråden hur ska vi göra med mensen
  • La Lola

Hon kommer ju inte ha mens i 19 dagar för det första så badet hinner ni ju med......

Sen är det väl bara att göra som om hon skulle vara i Sverige?
    Toaletter finns det nog på nöjesparkerna......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Barbabok

Räknat på 3 USA resor tycker jag generellt att tillgång till toaletter och rest rooms är mycket bättre där, och gratis!

• linjes

Har hon inte haft mens innan eller?

• tricky

Varfor ar du sa hysterisk? Hon fick sin mens idag alltsa onsdag, ni ska aka pa lordag, alltsa om 3 dagar. Det betyder att hon formodligen inte kan ha mens i manga ytterligare dagar from lordag?

Om hon aldrig haft mens innan, kop sma ob comfort tamponger med silkesholje eller egentligen vilka bindor som helst.

• Mynta
    TS Du har mens själv med jämna mellanrum? Hur gör du då? Obestämd

Som någon sa, köp minsta storleken av tamponger samt ett par olika sorters bindor (så får hon känna efter själv vilka hon föredrar) och kika på tampongernas bruksanvisning tillsammans med henne. Jag ser faktiskt inte problemet alls. Är det hennes första mens så kommer den antagligen inte vara speciellt riklig, och den kommer antagligen inte vara mer än några få dagar.  
Svar på tråden hur ska vi göra med mensen