• Villvaliten

Ägglossning - Vattniga flytningar? (lite äckligt...)

Hej!

Jag hoppas att någon har det som jag eller kan ge förklaring! Jag har surfat runt på nätet men hittar bara det här med äggvite liknande flytningar när man har ägglossning. Jag har det så här och hoppas att någon kan förklara eller har det lika dan't.

Jag har jämn menscykel. När det närmar sig (tror jag) ägglossning, 10-12 dagar efter första menstruationsdag så får jag alltid ont över äggstockarna. Det är som molande mensvärk, ibland mer ibland mindre.
    I ett par dagar i samband med detta har jag RIKTIGT VATTNIGA flytningar! Det känns nästan som om man småkissar...   :(   Efter detta, egentligen samma dag som värken går över så får jag som genomskinliga slemklumpar, detta i samband med toalettbesök eller när jag kollar (tjejer ni vet...)  Flört Kan nästan dra i dom med fingrarna...

Nu kommer frågan... När tror ni ägglossningen sker och när är det störst chans att bli gravid???

Längtar....
  • Svar på tråden Ägglossning - Vattniga flytningar? (lite äckligt...)
  • Villvaliten
    roxylady skrev 2011-10-10 15:23:51 följande:
    Det låter absolut som ägglossning för så är det när jag har det. Nästan så man får byta underkläder. Senast jag hade det så blev jag gravid också så det var ju ett bra svar på det ;) Du har störst chans att bli gravid under ägglossningen så se till att mys varje dag nu om du vill plussa!
    Jo jag misstänker det tidsmässigt men vad tror du är mest sannolikt...  Å nu blir det riktig fakta...   :)

Lördag... Va och shoppade och det kändes som om det "sipprade" hela dagen - mer som vatten
    (å gubben inte hemma - jäkla skit)
    Söndag... På kvällen genomskinlig typ klump (å sexade till det...)

Fredag - ont, Lördag - on, Söndag - ont men började avta, Måndag (idag) - inte ont längre.

Vill så himla gärna......
  • Villvaliten
    roxylady skrev 2011-10-10 15:43:51 följande:
    Vissa kan faktiskt få ont av ägglossningen så det är inte så konstigt! Jag tycker i alla fall att det låter som ägglossning!! Helt klart!! Men är du orolig för något annat så kolla med gyn. Tycker att tiden passar in rätt bra om du har en cykel på 28-30 dagar ungefär!
    Nej, jag är inte orolig för något annat, värken är som mensvärk och är just dom här dagarna.
    Undrar mer om värken försvinner när ägget släpper eller om det är så att säga "eftervärkar" när ägget släppt?
    Har du haft värk och hur va den då iförhållande till eventuella ÄL test?
  • Villvaliten

Kanon!!! Tack för ditt svar - SÅÅÅÅÅÅ UPPSKATTAT!!!
    Då borde jag ha några små rackare som ligger på lut och väntar så man får väl hålla tummarna!
    Det blev knipmetoden hela natten... Får väl på det ikväll igen!   :)

Svar på tråden Ägglossning - Vattniga flytningar? (lite äckligt...)